Toyota RAV4 2.0 Multidrive S

Ο ιδρυτής μιας ολόκληρης κατηγορίας, το SUV με ονομασία προέλευσης και το αυτοκίνητο που όλοι έσπευσαν να αντιγράψουν.

  • -
  • -
Ισχύς158 PS
Ροπή198 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2177 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η 3η γενιά RAV4, με μια ένεση φρεσκάδας στην εμφάνιση και με οδηγό τις συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις του Multidrive S.

Η σκούφια του κρατάει από το 1994, τότε όπου οι έννοιες γρήγορο, ευχάριστο και δυναμικό σε συμπεριφορά τετρακίνητο με εκδρομικό προσανατολισμό ήταν παντελώς άγνωστες. Μέχρι τότε αν ένιωθες την ανάγκη για ψυχοθεραπεία σε off road διαδρομές, επέλεγες κάτι πιο σκληροτράχηλο, που δυστροπούσε στο on και ανάσαινε στο off. Η διαδρομή έως τις φυσικές ομορφιές ήταν μια βασανιστική περιπέτεια γραμμένη στον αυτοκινητόδρομο, με τις ταχύτητες αναγκαστικά περιορισμένες, το κεφάλι καζάνι από τον θόρυβο και την ταλαίπωρη οσφυϊκή χώρα σε πλήρη δοκιμασία έως την πρώτη στάση. Ίσως λίγο υπερβολική περιγραφή, όμως πραγματικά τότε η εκδρομή με ένα off-road δεν ήταν απόφαση της μιας στιγμής. Η έλευση του RAV4 γύρισε τον κόσμο ανάποδα στην τετρακίνητη πιάτσα. Ο κωδικός SUV θα έμπαινε για τα καλά στην ζωή μας και το δυναμικό σχεδιαστικά Toyota σε άφηνε άφωνο με τις επιδόσεις του, με την επιβατική, καλοστημένη μάλιστα, συμπεριφορά του και φυσικά τις κολακευτικές δυνατότητες

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
ξυνά
  • Θόρυβος ψηλά
  • Άνεση εκτός δρόμου
  • Τιμή
απόψεις

Έχοντας οδηγήσει αρκετά το προ-facelift αυτόματο RAV4 3ης γενιάς, το στοιχείο που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση στο ανανεωμένο μοντέλο είναι το κιβώτιο CVT. Έχουμε να κάνουμε μια πετυχημένη μετάβαση από ένα μέτριο και αργό σε λειτουργία κλασικό αυτόματο κιβώτιο παλαιάς κοπής σε ένα εξαιρετικό κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης που καταφέρνει να σε βάλει σε δίλημμα: να πάρω χειροκίνητο ή αυτόματο RAV4; Μην περιμένετε απάντηση από μένα. Δεν ξέρω τι θα προτιμούσα… Ένα είναι σίγουρο: το CVT συμβάλλει έτσι ώστε το RAV4 να παραμένει το μοντέλο που λαμβάνουν περισσότερο υπόψη όσοι σχεδιάζουν και κατασκευάζουν μεσαία SUV.

Γιάννης Λημναίος

περιπέτειας που πρόσφερε. Ο όρος «ψευδοεντούρο» μετά την μοτοσυκλέτα έβρισκε επιτέλους εφαρμογή και στο αυτοκίνητο.

 

Από το 1994 στο σήμερα

Μεσολάβησαν συνολικά 3 γενεές Rav4 και η ουσία είναι ότι εξακολουθεί να βασιλεύει σε μια κατηγορία που το ίδιο δημιούργησε. Παραμένει πιστό στις αρχές του, διατηρεί ακόμα τον χαρακτηρισμό GTi των τετρακίνητων, αν και απώτερος στόχος του δεν είναι αποκλειστικά οι επιδόσεις αλλά ο συνδυασμός τους με ραφιναρισμένη λειτουργία, φιλικότητα και οικονομία. Αν σήμερα κάποιος ενδιαφέρεται αποκλειστικά για επιδόσεις, χώρους, πάτημα, τότε θα τα βρει και αλλού. Στο πρόσωπο του σύγχρονου Rav4, θα απολαύσει κανείς την φιλική αίσθηση ενός Yaris σε συνδυασμό με την απολαυστική ευκολία συμπεριφοράς αντίστοιχη μικρομεσαίου σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς - και όλα αυτά σε SUV εκτέλεση.

Σε απλά ελληνικά, ο ιδρυτής της κατηγορίας μπορεί να ανανεώθηκε αισθητικά και σχεδιαστικά όμως δεν ξέχασε τις συνήθειές του. Το εκτεταμένο facelift στην μπροστινή του όψη «γλύκανε» τον δυναμισμό του κερδίζοντας μια εσάνς πολυτέλειας στο ρεπερτόριό του, εικόνα στην οποία συνέβαλαν τα αμυγδαλωτά φώτα στα πρότυπα της Corolla, η μεγαλύτερη και χρωμιωμένη μάσκα, οι νέοι καθρέφτες και φυσικά ο ανασχεδιασμός του προφυλακτήρα και οι νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου. Καμία αλλαγή σε διαστάσεις, ενώ και η κεντρική σχεδιαστική εικόνα του εσωτερικού βαδίζει σε γνωστά μονοπάτια. Ο κομψός πίνακας οργάνων, με τον γλυκό φωτισμό έχει κερδίσει μια μικρή ψηφιακή οθόνη για έξτρα πληροφορίες, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας κάνει την εμφάνισή της στον κεντρικό καθρέφτη (α λα Auris Hybrid). Χωροταξικά το Rav4 διατηρεί την εξαιρετική του εικόνα ενώ οι διάσπαρτοι χώροι για μικροαντικείμενα εξασφαλίζουν τις ανάγκες των φιλοξενουμένων. Και οι επιβάτες όμως δεν θα διαπιστώσουν κάτι το αρνητικό, με τους πίσω να εκμεταλλεύονται το συρόμενο κάθισμα που ενισχύει την πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην είναι κορυφαίος (410 λίτρα), όμως είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, διαθέτει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμα του και μεταμορφώνεται με απλές κινήσεις σε όχημα μετακόμισης.

 

Υπόθεση Rav4

Πρώτη θετική αίσθηση, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Multidrive S, το οποίο είναι συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) με δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής 7 ταχυτήτων και με overdrive την τελευταία. Οι αλλαγές γίνονται άμεσα και ομαλά τόσο μέσω του επιλογέα, όσο και μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Ο κρυμμένος αριστερά στο ταμπλό και κάτω από το τιμόνι διακόπτης "Sport" εξασφαλίζει αλλαγές ταχυτήτων σε υψηλότερες στροφές και καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

Mε οδηγό την τεχνολογία Toyota Optimal Drive στον δίλιτρο Valvematic, το RAV4 προσφέρει υψηλές επιδόσεις συνδυασμένες με τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2:177 gr/km) στην κατηγορία του. Ο Valvematic, που εκτός από το χρονισμό των βαλβίδων ρυθμίζει και τη βύθισή τους, αποδίδει 158 ίππους και 200 Nm ροπής και εξασφαλίζει στο SUV της Toyota καλές "ατμοσφαιρικές" επιδόσεις παρά τα 1.500 κιλά του αμαξώματος. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 11’’ την στιγμή που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 km/h. Γενικά το Rav4 δεν διστάζει να ταξιδεύει ευχάριστα και σβέλτα με υψηλές ταχύτητες. Ταυτόχρονα θετική είναι και η εικόνα κατανάλωσης με την πραγματική μέση τιμή να παίζει περίπου στα 10 lt/100km, χωρίς να συμβιβάζεις τον ρυθμό οδήγησης.

Το σύστημα τετρακίνησης (Active Torque Control 4WD) εξασφαλίζει την πρόσφυση όταν κριθεί απαραίτητο μέσω αισθητήρων που κατανέμουν την ροπή σε αναλογία από 100:0 έως και 55:45 εμπρός-πίσω, ενώ μπορεί να κλειδωθεί με το πάτημα ενός κουμπιού στην τελευταία αναλογία για τις δύσκολες στιγμές. Η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητική άνεση, αρκεί το αντικείμενο της συζήτησης να αφορά το ασφαλτοστρομένο δίκτυο. Ταυτόχρονα εμπνέει με την σταθερότητα που δίνει στο αυτοκίνητο. Το κράτημα είναι περίφημο για κάθε γούστο οδήγησης και σε κάθε είδος διαδρομής. Στον επαρχιακό με στροφές, εμφανίζει λογικές κλίσεις υπό πίεση και η 4κίνηση, σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (VSC+), το κρατούν στο δρόμο. Γενικά εμπνέει εμπιστοσύνη στην οδήγηση και θα καλύψει μακρινές αποστάσεις σβέλτα και με ασφάλεια.

συμπέρασμα
Η σύγχρονη έκφραση του Rav4 διατηρεί τα στοιχεία που το έκαναν πρωτοπόρο, όπως δυναμισμό σε σχεδίαση και συμπεριφορά, οικονομία και επιδόσεις, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί την θέση που του αρμόζει στην κατηγορία. Σε μια κατηγορία μάλιστα που μέσα σε μια δεκαετία πολλαπλασίασε τους εκπροσώπους της, η Toyota με το Rav4 ουδέποτε γνώρισε την φθορά και κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του κορυφαίου για σειρά ετών και της σταθερότητας στις top επιλογές έως και σήμερα. Ακόμα και αν ο ανταγωνισμός έχει δυναμώσει εκπληκτικά, έχει διαχωρίσει τις προτεραιότητες του και προσφέρει πληθωρικά δεδομένα, το Rav4 παραμένει το SUV που όλοι αντέγραψαν για να γνωρίσουν την επιτυχία.
VIDEOS

TOYOTA RAV4 2010

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...