Skoda Yeti 1.4 TSI
Η ενδιάμεση λύση στα 1.2 TSI και 1.8 TSI
- -
- -
με μια ματιά
Με τον 1.4 TSI στα σπλάχνα του, το Yeti γεφυρώνει το χάσμα και αποκτά ένα επιπλέον κίνητρο για το αγοραστικό κοινό.
Το τολμηρό σχεδιαστικά παιδί της Skoda που εμφανίζεται πότε ως SUV και πότε ως crossover, αναλόγως των κινητήρων που χρησιμοποιεί, ξεχωρίζει σε στιλ και έμπνευση και με όπλο του τους TSI, εκπροσωπείται πλέον και στα 1,4 λίτρα. Αν ψάχνεις SUV θα το βρεις στο Yeti με τον 1.8 TSI που με 160 ίππους και δώρο το σύστημα τετρακίνησης Haldex 4ης γενιάς δείχνει έναν διαφορετικό και επίσης αποτελεσματικό δρόμο στην εν λόγω κατηγορία. Αν θέλεις κάτι προσιτό, δεν σε ενδιαφέρει η τετρακίνηση και αρκείσαι στην ευρυχωρία και στις crossover δυνατότητες, ο 1.2 TSI των 105 μπροστοκίνητων ίππων μέχρι πρότινος ήταν μονόδρομος. Άλλα τώρα δεν πορεύεται μόνος του…
με τη ματιά του Τσιγκρή
Με τον θαυματουργό και βραβευμένο TSI, το Yeti τονώνει όσο χρειάζεται τις επιδόσεις του και αξιοποιεί καλύτερα την κλιμάκωση στο εξάρι κιβώτιο. Από την άλλη δεν προσφέρει DSG όπως η μικρότερη έκδοση και αυτό ίσως είναι το μοναδικό δυνατό χαρτί που κρατάει το μικρό Yeti στα χέρια του. Το γεγονός ότι το στήσιμο και η ανάρτηση προσφέρουν κοντρολαρισμένες αντιδράσεις και σφιχτό set up, κάνουν το 1.4 TSI εξαιρετικό στο παιχνίδι των στροφών όσο μιλάμε για ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Άλλωστε, κάποιος που αναζητά κάτι παραπάνω και πιο πικάντικο οδηγικά, ας κοιτάξει κάποιο γρήγορο Fabia…
γλυκά
- Τολμηρή σχεδίαση
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Χώροι με MPV λύσεις
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξυνά
- Απουσία αυτόματου κιβωτίου (DSG)
- Βασική έκδοση, χωρίς ESP
απόψεις
Ο 1.400άρης TSI όχι μόνο καλύπτει το κενό στη γκάμα του Yeti, αλλά το φέρνει και απευθείας αντιμέτωπο με τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό ανταγωνισμό ενισχύοντας την πληθώρα πλεονεκτημάτων του τσέχικου crossover. Αν η τετρακίνηση δεν είναι ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων σου - οπότε μοιραία κοιτάς προς το 1.8 TSI - το 1.4 TSI είναι η χρυσή τομή και όχι η μέση λύση στη γκάμα του Yeti.
Γιάννης Λημναίος
go shopping
Μόλις 1.100 ευρώ χωρίζουν την μικρότερη από την μεγαλύτερη μπροστοκίνητη βασική έκδοση του Yeti και με όμοιο εξοπλισμό στην βασική έκδοση Active, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: ABS με Brake Assist, μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ρυθμιζόμενο (μέσα-έξω) τιμόνι, κλιματισμό, ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδίου, φώτα ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και ράγες οροφής. Υπάρχουν επίσης, κατά σειρά, οι Ambition και Experience που ανεβάζουν αντίστοιχα το επίπεδο εξοπλισμού και φυσικά διαθέτουν και ESP.
Ενδιάμεσος κρίκος
Το χάσμα ανάμεσα στις δυο εκδόσεις ήταν μεγάλο και σύντομα η Skoda τράβηξε ένα ακόμα σίγουρο χαρτί από την τράπουλα TSI. Επέλεξε το 1400άρι υπερτροφοδοτούμενο και με άμεσο ψεκασμό σύνολο των 122 ίππων, που αποδεδειγμένα τα πάει περίφημα και με πληθωρικά αμαξώματα όπως το top μοντέλο της Skoda, το Superb. Έτσι ξεδιαλύνει μονομιάς το μυστήριο "απόδοση" και προσφέρει μια ακόμα μπροστοκίνητη έκδοση στο Yeti, που έχει έναν επιπλέον λόγο να αισιοδοξεί για την εμπορική του σταδιοδρομία.
Ως γνωστόν, το Yeti "μιμείται" σχεδιαστικά την συνταγή Roomster (το οποίο είναι μόλις 20mm μικρότερο σε μήκος από το Yeti), αν και οι δεσμοί συγγένειας με το Octavia5 είναι περισσότεροι, αφού μοιράζονται πολλά μηχανικά μέρη. Το Yeti χαρακτηρίζεται από το πλεονέκτημα της εξαιρετικής εκμετάλλευσης χώρων, κάτι που διαπιστώνουν 5 ενήλικες που θα βρεθούν στο φωτεινό και φιλόξενο σαλόνι. Τα 510 λίτρα του χώρου αποσκευών υπερεπαρκούν, ενώ το σύστημα VarioFlex επιτρέπει στα πίσω καθίσματα να σύρονται εμπρός-πίσω, να αναδιπλώνονται ή και να αφαιρούνται τελείως, προσφέροντας ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.760 lt. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων που συμβάλουν στην πρακτικότητα υπάρχουν και στον χώρο επιβατών, που είναι κατασκευασμένος με σωστά υλικά, ενώ η σωστή θέση οδήγησης έρχεται με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα.
Θετικό πρόσημο
Με συνολικό μήκος 4.220 mm, πλάτος 1.790 mm και ύψος 1.690 mm το Yeti δείχνει και είναι πληθωρικό, όμως ο 1.4 TSI δεν ανησυχεί για το έργο του παρά τα σχεδόν 1.400 κιλά του. Φυσικά και δεν χρειάζεται συστάσεις με την αποδεδειγμένα υποδειγματική, γραμμική και ροπάτη λειτουργία του και την απουσία υστέρησης του τούρμπο (lag) να αποτελούν την σημαία της απόδοσής του. Με φιλότιμη διάθεση και 200 Nm από τις 1.500rpm, ο 1.4 TSI σπρώχνει δυναμικά το Yeti στον κόσμο της επιτάχυνσης και γεμίζει ικανοποίηση τον οδηγό του για την γεμάτη απόδοση που κρύβεται κάτω από το δεξί του πόδι. Δεν χρειάζεται να καταφεύγει στο σαφές 6άρι κιβώτιο και αρκεί να οδηγείται με μια σχέση επάνω, εκμεταλλευόμενο την απλωμένη κλιμάκωση του κιβωτίου. Η επιτάχυνση είναι διαρκής και η επιδόσεις που ανακοινώνει η Skoda δεν απέχουν από την πραγματικότητα. Με βάση τις τιμές που ανακοινώνονται, τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,5’’ και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 185 km/h, ενώ μπορεί να ταξιδεύει με άνεση και λιγότερα από 8 lt βενζίνης ανά 100 km με ταχύτητες της τάξης των 160 km/h. Καθόλου άσχημα αν αναλογιστεί κανείς την σεβαστή μετωπική επιφάνεια και το βάρος. Τα 6,8 lt/100 km μέσης κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, στην πράξη μεταφράζονται σε (λίγο πάνω λίγο κάτω) περίπου 9 lt/100 km, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του κινητήρα και όχι να πραγματοποιεί άσκηση οικονομίας.
Το Yeti εξασφαλίζει το ιδανικό πακέτο απόδοσης και επιδόσεων, χωρίς να σπαταλά το καύσιμο από το 60άρι ρεζερβουάρ του και διατηρεί την επίσης αξιοπρεπή στάση και στον τρόπο που εκφράζεται από την συμπεριφορά του στον δρόμο. Τα γόνατα McPherson εμπρός, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και οι αντιστρεπτικές, υπόσχονται περιορισμένες κλίσεις ενώ τα μεγάλα μετατρόχια και το ικανό μεταξόνιο εξασφαλίζουν σίγουρο και ασφαλές πάτημα. Μετά τις πετυχημένες εξετάσεις στον ανοιχτό δρόμο, προσφέρει ανάλογα θετικά σχόλια για την αποτελεσματικότητά του και σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Με όπλα του την ομοιογένεια από τιμόνι, πλαίσιο και ανάρτηση, προσφέρει αίσθηση και κράτημα μικρομεσαίου αυτοκινήτου και ενώ περιμένει κανείς να του χρεώσει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αυτές εμφανίζονται απολύτως λογικές σε βαθμό που δεν επηρεάζει την ροή στην συμπεριφορά του. Όσο και αν δεν προάγει την επιθετική οδήγηση, θα τα καταφέρει καλά και σε αυτόν τον τομέα, με το πίσω μέρος να αρνείται πεισματικά να πάρει πρωτοβουλία σε σχέση με το σαφές μπροστινό. Αλλά ακόμα και αν συμβεί αυτό, θα εκδηλωθεί προοδευτικά και χωρίς διάρκεια μέχρι που θα επέμβει διακριτικά το ESP. Και, τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, ικανά για να εκπληρώνει τις crossover ανησυχίες του!
* Ευχαριστούμε την εταιρεία «Πάρκο Αναψυχής & Αθλητισμού Ελληνικού Α.Ε.», που μας εξασφάλισε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε τη φωτογράφηση του μοντέλου της δοκιμής μας στο χώρο της Ολυμπιακής πίστας Κανόε-Καγιάκ στο Ελληνικό.
συμπέρασμα
Πέρα από την ξεχωριστή σχεδίαση που σηκώνει ψηλά το λάβαρο της προσωπικότητας, προσφέρει πολιτισμένο σύγχρονο περιβάλλον, γεμάτη απόδοση και αφθονία χώρων. Πείθει τον οδηγό με την αμεσότητα των χειρισμών του, την περίφημη συμπεριφορά και τις ανέσεις και κουμπώνει άριστα στις απαιτήσεις των καιρών, κάτι που χρωστάει και στους TSI. Οι 122 υπετροφοδοτούμενοι ίπποι του 1.4, αποδεικνύονται ιδιαιτέρως κολακευτικοί για την δυναμικότητα του Yeti, ακόμα και για τα σχεδόν 1.500 κιλά που θα κλιθεί να μεταφέρει (συμπεριλαμβανομένου οδηγού και καυσίμων). Οι βιταμίνες απόδοσης σε σχέση με τον μικρότερο αδερφό εκπληρώνουν σαφέστερα τον στόχο και για κάποιον που σκοπεύει να εκμεταλλεύεται τους πληθωρικούς χώρους και να φορτώνει τα κιλά του, ο ενδιάμεσος TSI ταιριάζει γάντι στις απαιτήσεις. Με δεδομένο ότι πληρώνουν περίπου τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με τον μικρότερο και έχουν παρεμφερείς καταναλώσεις, τα λίγο παραπάνω από χίλια ευρώ διαφοράς κλείνουν την ψαλίδα υπέρ του 1.4.