Daihatsu Copen
Το λιλιπούτειο roadster-coupe προσφέρει αστείρευτη απόλαυση
- -
- -
με μια ματιά
Μικρό, χειροποίητο roadster-coupe με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή και ξεχωριστό χαρακτήρα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κράτημα
- Κινητήρας - κιβώτιο
- Επιδόσεις- κατανάλωση
- Σκληρή οροφή
ξυνά
- Ανύπαρκτο πορτμπαγκάζ με την οροφή ανοιχτή
- Άνεση ανάρτησης
απόψεις
Προσφέρει χαμόγελα αρκεί το ανάστημα σου να ταιριάζει στο λιλιπούτειο εσωτερικό του. Η παρέα μαζί του απαιτεί να ξεχάσεις κάθε έννοια πρακτικότητας, σιγοντάρει όμως πετυχημένα την ενασχόληση σου με την οδήγηση, υπό το βλέμμα του ουρανού. Η πιο χαμηλή τιμή στις μέρες μας, το κάνει ένα κάπως πιο προσιτό, αλλά σπάνιο και με περιορισμένο κοινό παιχνίδι!
Δημήτρης Παππάς
Το Copen δεν αποτελεί συχνή εικόνα στους δρόμους. Αν τύχει και δείτε ένα όμως, σίγουρα θα τραβήξει την προσοχή σας με την ιδιόμορφη αισθητική του. Το ιαπωνικό μίνι ρόουντστερ ήρθε στην Ελλάδα το 2006 ως εναλλακτική στα συνήθως άχαρα σχεδιαστικά μικρά coupe-cabrio, με σκληρή οροφή αλά Mercedes-Benz SLK και σχεδιαστική φιλοσοφία από Audi TT 1ης γενιάς. Οι έντονες καμπύλες του αμαξώματος και οι πινελιές του εμπρός και του πίσω μέρος που μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, προσδίδουν στο Copen μια άκρως χαριτωμένη, καλαίσθητη και ιδιαίτερα ξεχωριστή όψη.
Αλά kart
Όσο ευχάριστο είναι σε εμφάνιση, άλλο τόσο είναι και στο δρόμο. Η χρήση αλουμινίου στο καπό, την οροφή και το πορτμπαγκάζ κρατάει το βάρος στα 850 κιλά. Σε συνδυασμό με το 1.300άρι μοτέρ με τους δύο εκκεντροφόρους και το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων που είναι πρόθυμο από χαμηλά, το άμεσο και με καλή αίσθηση τιμόνι, το 5άρι κιβώτιο που λατρεύει τις γρήγορες αλλαγές και τις σχεδόν ανύπαρκτες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, συνθέτουν ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά roadster που θυμίζει kart σε αίσθηση. Το μικρό προσθιοκίνητο Daihatsu εκτελεί με αμεσότητα και ακρίβεια τις εντολές σου, υποστρέφει μόνο ύστερα από πολύ πίεση και, αν το θελήσεις, μπορείς ακόμη και να ρυθμίσεις την τροχιά του παίζοντας με το πίσω μέρος. Γενικά η συμπεριφορά του είναι αυτή ενός ευχάριστου και ευκολοδήγητου σπορ μοντέλου, θυμίζοντας σε αίσθηση μίνι ΜΧ-5 παλαιότερης γενιάς. Το τίμημα είναι η μέτρια άνεση, απόρροια της σφικτής και με μικρές διαδρομές ανάρτησης.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του Copen που θυμίζει καθαρόαιμο σπορ μοντέλο παλιότερων εποχών, είναι η απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων (πλην του ABS βέβαια). Απλώς μπαίνεις μέσα, δένεσαι με τη ζώνη, βάζεις εμπρός και απολαμβάνεις οδήγηση δίχως ηλεκτρονικούς “μπαμπούλες”. Οι 87 ίπποι νικούν εύκολα την αδράνεια των 850 κιλών και δίνουν αξιοπρεπέστατες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 11,5 sec και τελική 180 km/h, την ώρα που μέση κατανάλωση (9,1 lt/100 km) και εμπομπές CO2 (140 g/km) κυμαίνονται στα συνήθη χαμηλά επίπεδα των Daihatsu.
Τη διάθεση φυσικά σου φτιάχνει και η ηλεκτρικά αναδιπλούμενη αλουμινένια οροφή. Η απασφάλιση των δύο μάνταλων στο πλαίσιο του παρμπρίζ και το πάτημα του διακόπτη για 19 sec μόλις, αρκούν για να στριμωχτεί η οροφή στο πορτμπαγκάζ και να έρθεις σε άμεση επαφή με τη φύση. Κραδασμοί και θόρυβος στο εσωτερικό κυμαίνονται στα μέτρια πλαίσια των roadster και cabrio προηγούμενης γενιάς. Άλλωστε, η προσθήκη επιπλέον ηχομόνωσης θα στοίχιζε σε βάρος και, κατά συνέπεια, σε οδηγική ευχαρίστηση.
C-open για δύο
Με μήκος 3,4 m και ύψος που μόλις ξεπερνά τα 1,2 m, προκαλεί εντύπωση το ότι τελικά βολεύεσαι στην αυστηρά διθέσια καμπίνα. Αρκεί βέβαια να μην ξεπερνάς το 1,85 m, γιατί τότε το κεφάλι σου αποκτά ιδιαίτερα στενή σχέση με την οροφή, ειδικά στο πάνω αριστερό μέρος της. Το τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και τα καθίσματα που μετακινούνται αρκετά προς τα πίσω βοηθούν στην εύρεση μιας βολικής θέσης οδήγησης. Αυτό που λείπει είναι οι χώροι για να αποθέσεις κάτι παραπάνω από την “προίκα” σου, καθώς οι λεπτές τσέπες στις πόρτες, το ντουλαπάκι στο υποβραχιόνιο και το δίχτυ πίσω από τα καθίσματα μόλις που αρκούν για το κινητό, το πορτοφόλι, τα κλειδιά και τα γυαλιά σου. Αυτό που δεν λείπει, είναι ο χώρος για τις αποσκευές δυο ατόμων, που με την οροφή κλειστή φτάνει τα 210 λίτρα. Άνοιξέ την όμως και θα δεις το πορτμπαγκάζ να εξαφανίζεται όπως τα χρήματα από τα κρατικά ταμεία. Με ανοιχτή την οροφή, ούτε χαρτοφύλακας δεν χωράει. Άσε που ο μόνος τρόπος για να ανοίξεις το πορτμπαγκάζ είναι να χωθείς στην καμπίνα και να πατήσεις το μπουτόν που βρίσκεται μέσα στο υποβραχιόνιο.
Η σχεδίαση του εσωτερικού ενστερνίζεται παλιότερα ιαπωνικά
πρότυπα, με τα υλικά να ικανοποιούν το μάτι αλλά όχι και την αφή.
Την εικόνα βελτιώνουν σημαντικά τα προαιρετικά δερμάτινα καθίσματα
της Recaro και το τιμόνι της Momo, αν βέβαια σου περισσεύουν τα
2.600 ευρώ που κοστίζουν. Αν βολεύεσαι με τα στάνταρ υφασμάτινα
καθίσματα, το μόνο που θα αναζητήσεις επιπλέον του βασικού εξοπλισμού είναι το ράδιο-CD, αφού μετωπικοί
αερόσακοι, ABS, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου
και προβολείς ομίχλης είναι στάνταρ. Όσο για την τιμή, είναι από
τις χαμηλότερες της κατηγορίας και κρίνεται λογική για ένα
χειροποίητο και απολαυστικό μικρό roadster με ξεχωριστή εμφάνιση
και χαρακτήρα.
συμπέρασμα
Ευχάριστο, τόσο να το βλέπεις όσο και να το οδηγείς. Αν και η σκληρή ανοιγόμενη οροφή και η ξεχωριστή εμφάνιση αποτελούν τους σημαντικότερους πόλους έλξης, το Copen θα ανταμείψει όσους κάνουν τα στραβά στην μέτρια άνεση, με το απολαυστικό του κράτημα και το σπάνιο χαρακτηριστικό της χειροποίητης κατασκευής.