Nissan Micra 1.2
Η Nissan οπλίζει την τέταρτη γενιά Micra και βάζει στο σημάδι τους λοιπούς συγγενείς της πολυπληθέστερης κατηγορίας.
- -
- -
με μια ματιά
Με σεμνότητα στο στιλ του και εξ ολοκλήρου νέο πάτωμα, κινητήρα και εσωτερικό, ανοίγει νέο κεφάλαιο με κερασάκι την τιμή του.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Αν το Pixo είναι η βάση και το Juke το παντεσπάνι, το Micra κουμπώνει ανάμεσά τους και ολοκληρώνει την εκπροσώπηση της Nissan στην «μικρή» κατηγορία αυτοκινήτων προσφέροντας εύρος επιλογών στο κοινό της. Το νεότερο της οικογένειας, ήρθε να πάρει τον ρόλο του ως πλήρης και υπάκουος φίλος της καθημερινότητας. Περισσότερο το ενδιαφέρει ο τίτλος value for money, παρά να πατήσει σε ηγετικό ρόλο με τα οδηγικά του κατορθώματα. Η μέτρια αίσθηση που λαμβάνεις γενικά πίσω από τα πηδάλια, δεν σε φτιάχνει για οδήγηση και προτιμά να εκπληρώνει τον μεταφορικό σκοπό του με ζήλο και ασφάλεια παρά να προκαλεί για μια διασκεδαστική βόλτα σε παιχνίδι με στροφές. Το Pixo σε αυτόν τον ρόλο, εκφράζεται σαφώς καλύτερα.
γλυκά
- Ασφαλής συμπεριφορά
- Φρέσκο εσωτερικό
- Εξοπλισμός
- Ευχρηστία
- Χώροι
- Οικονομία
- Ευελιξία
- Στάνταρ το ESP
- Τιμή
ξυνά
- Μέτριο φινίρισμα σε σκληρά πλαστικά
- Υποστροφική διάθεση
- Κλίσεις από την ανάρτηση
- Μακριές σχέσεις
απόψεις
Αλλαγή πλεύσης με πορεία στις ρίζες, ολοταχώς. Είναι αλήθεια πως το προηγούμενο Micra ξέφευγε λίγο από τις παραδοσιακές αξίες της 1ης και της 2ης γενιάς, όντας περισσότερο εστιασμένο στη διαφορετικότητα και την οδηγική ευχαρίστηση. Το νέο Micra επιστρέφει στις ρίζες του μοντέλου και ενστερνίζεται τις αρχές της πρακτικότητας και του value for money, διατηρώντας τα ατού του κόμπακτ – άρα ευέλικτου – αμαξώματος και της οικονομίας που χαρακτήριζαν κάθε προηγούμενη γενιά. Και είναι, αναμφίβολα, η πλέον κατάλληλη στρατηγική για τις μέρες μας. Είναι λίγοι αυτοί που θα δυσανασχετήσουν με τον αδιάφορο οδηγικό χαρακτήρα και πολλοί εκείνοι που θα εκτιμήσουν τον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό και την προσιτή τιμή.
Γιάννης Λημναίος
go shopping
Αφήνουμε τις δυο πρώτες εκδόσεις Motiva που στερούν την καλοκαιρινή δροσιά στους επιβάτες και το ηχοσύστημα και ασχολούμαστε με την «καλή» Motiva που ουσιαστικά αποτελεί βασική έκδοση. Στα 11.260 ευρώ, προσφέρει: ABS με Brake Assist, ESP, έξι αερόσακους, A/C, υπολογιστή ταξιδίου, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τηλεχειριζόμενες ηλεκτρικές κλειδαριές και μπορεί να χαρακτηριστεί πλούσιος με βάση την τιμή. Άλλωστε αντίστοιχος εξοπλισμός στον ανταγωνισμό τιμάται περίπου στο χιλιάρικο. Δεν διαθέτει ζάντες αλουμινίου και οι τροχοί του είναι 14’’, αλλά οι επόμενες παραλλαγές εκδόσεων Acenta και Techna προσφέρουν τα επιπλέον στοιχεία που αναζητά ο τελειομανής ιδιοκτήτης. Όπως μεταξύ άλλων το σύστημα ψυχαγωγίας, πληροφοριών και δορυφορικής πλοήγησης «Nissan Connect», αισθητήρες για φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, Intelligent Key System, αυτόματο ηλεκτρονικό κλιματισμό, την πανοραμική οροφή και το αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων(CVT).
Το παγκόσμιο αυτοκίνητο της Nissan, όπως το αποκαλεί η ίδια η εταιρεία, έρχεται να πάρει σκυτάλη από την 3η πετυχημένη γενιά με το ρηξικέλευστο σχεδιαστικό μοτίβο. Το νέο Micra είναι εξ ολοκλήρου φτιαγμένο από το μηδέν και ουσιαστικά γυρίζει σελίδα διατηρώντας μόνο το τοξωτό προφίλ του, σε ηπιότερη μορφή. Με δεδομένο ότι η παραγωγή του μετακόμισε στα τέσσερα εργοστάσια που έχουν στηθεί από την Nissan σε Κίνα, Ταϊλάνδη, Ινδία και Μεξικό και με γεγονός ότι κυκλοφορεί ίδιο και απαράλλαχτο σε 160 χώρες, το Micra βαδίζει δυναμικά στον κόσμο της παγκοσμιοποίησης.
Νέο κεφάλαιο
Η αγοραστική τάση για προσιτά μικρά με έμφαση στην οικονομία δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Στην σχεδόν τριαντάχρονη ιστορία του, το Micra έβαλε την σφραγίδα του πρακτικού, απροβλημάτιστου και οικονομικού στα μικρά αυτοκίνητα πόλης και φυσικά κάτι τέτοιο ήταν αδύνατον να μην ισχύει και για την 4η γενιά, η οποία έχει να αντιμετωπίσει πέρα από τον σκληρό ανταγωνισμό, τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες της εποχής. Η εξέλιξη έπρεπε να έρθει πακέτο με το μειωμένο κόστος παραγωγής και αυτός είναι ο λόγος που η Nissan στράφηκε σε αυτές τις γραμμές παραγωγής και όχι στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ ή κάποιο της Ιαπωνίας. Το νέο supermini «χτίζεται» πάνω στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα V και προσφέρεται αποκλειστικά πεντάθυρο και μεγαλωμένο κατά 61 mm. Διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του στα 3.780 mm μήκους, 1.665 mm πλάτους και 1.520 mm ύψους, πολύ κάτω από την σύγχρονη τάση των τεσσάρων μέτρων και διαθέτει νεανικό στιλ, λιγότερο αναγνωρίσιμο βέβαια από αυτό της 3ης γενιάς με το έντονο τόξο της οροφής και τις πληθωρικές ακμές και καμπύλες. Τώρα το Micra εμφανίζεται πιο ισορροπημένο, με χαριτωμένη μάσκα και φωτιστικά σώματα και με πιο βατό σχεδιασμό που ίσως να ήθελε λίγο παραπάνω έμπνευση στο πίσω μέρος του.
Το εντελώς νέο εσωτερικό αποκαλύπτει μια ευχάριστη εικόνα, με την διχρωμία στον διάκοσμο να «καμουφλάρει» το μέτριο φινίρισμα στα σκληρά πλαστικά του. Δίχως να διεκδικεί βραβείο σχεδιασμού, το ταμπλό διαθέτει έναν ευανάγνωστο αναλογικό πίνακα οργάνων που συνδυάζει ψηφιακό βενζινόμετρο και άλλες πληροφορίες από την οθόνη υγρών κρυστάλλων, ενώ hot spot είναι ο κυκλικός σχεδιασμός του ηλεκτρονικού κλιματισμού, για τις εκδόσεις που τον περιλαμβάνουν βεβαίως. Με περιμετρικά τα κουμπιά και στον πυρήνα του την οθόνη ενδείξεων λειτουργιών και θερμοκρασίας, αποδεικνύεται λειτουργικός και εύχρηστος ακόμα και για μη μυημένους σε τέτοια κόλπα. Ο στόχος της Nissan άλλωστε είναι να προσφέρει ένα πρακτικό, φιλικό και δίχως εργονομικές ατέλειες εσωτερικό και δείχνει ότι σημαδεύει σωστά και σε επίπεδο λειτουργικότητας όσον αφορά τους μίνι αποθηκευτικούς χώρους στο σαλόνι. Οι επιβάτες με εμπειρία από την 3η γενιά, διαπιστώνουν ότι παρά το μικρό συνολικό μήκος σε σχέση με τον πρωτοκλασάτο ανταγωνισμό, οι εσωτερικοί χώροι είναι εφάμιλλοι ενός «καλού» supermini. Το μεταξόνιο των 2.450 mm, τα 61 mm αύξησης μήκους και η σωστή εκμετάλλευση χώρων έπαιξαν τον ρόλο τους. Ομοίως ευχάριστα είναι και τα νέα που αφορούν τον χώρο αποσκευών που αυξήθηκε από τα 237 λίτρα, στα 265.
Καθημερινός προσανατολισμός
Μπορεί να μεγάλωσε, όμως τα νέα δεδομένα έδωσαν μια συνολική δίαιτα που ωφέλησε κατά 35 κιλά το πρόσφατο Micra σε σχέση με το παλιό, ενώ τα νέα τρέχουν και κάτω από το καπό του. Ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας των 1.198 κ.εκ. αποδίδει 80 ίππους και 104 Nm ροπής και βάζει πάνω από όλα την οικονομία καυσίμου, με την εργοστασιακή μέση κατανάλωση να ορίζεται στα 5 lt/100 km και τις εκπομπές ρύπων CO2 στα 115 gr/km. Το απλωμένο σε κλιμάκωση κιβώτιο 5 ταχυτήτων, είναι ένα ακόμα στοιχείο που υποστηρίζει τους ισχυρισμούς της Nissan και στην πράξη το Micra αποδεικνύει ότι πραγματικά δεν σκοπεύει να σου αδειάσει την τσέπη. Με όχι ιδιαίτερη δυσκολία καταφέρνει να ρίξει τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης κάτω από τα 7 lt/100km, ενώ αν οδηγηθεί με λογική και ελαφρύ πόδι οι τιμές πέφτουν ακόμα χαμηλότερα (6-6,5 lt/100km).
Οι μακριές σχέσεις βέβαια δεν μπορούν να κάνουν θαύματα σε επίπεδο επιδόσεων και κυρίως οι ρεπρίζ με τις δυο τελευταίες σχέσεις δεν είναι κολακευτικές. Ειδικά η 5η θα μπορούσε να παίξει τον ρόλο overdrive στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει το Micra σιωπηλά και οικονομικά όσο το ταχύμετρο δεν ανεβαίνει πάνω από τα 140 km/h. Οι επιταχύνσεις είναι ζωηρές αλλά όχι όπως με τον 1.200άρη της 3ης γενιάς με τον ένα επιπλέον κύλινδρο και την σφιχτή κλιμάκωση των σχέσεων. Εδώ τα 0-100 km/h έρχονται σε 13,7’’, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 km/h, όμως το θετικό είναι η εξαιρετική λειτουργία, ελαστικότητα και ευστροφία του τρικύλινδρου που μάλιστα δεν τρέμει στο ρελαντί - ούτε που νιώθεις υποψία κραδασμών. Μόνο με το στροφόμετρο ψηλά θα καταλάβεις τι οδηγείς, από τον χαρακτηριστικό γουργουρητό ήχο του.
Για να οδηγήσεις γρήγορα κρατάς τις στροφές πάνω από τις 4.000 σ.α.λ., διαφορετικά πνίγεται από το μακρύ κιβώτιο, όμως σε συνθήκες πόλης το Micra γουργουρίζει απολαυστικά χάρις την ελαστικότητα του κινητήρα και το ελαφρύ αμάξωμα των 970 κιλών. Αντιμετωπίζει την κίνηση με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ διαπρέπει σε ευελιξία χάρις το εξαιρετικό κόψιμο του τιμονιού με μόλις 9,3 m για τον κύκλο στροφής. Η ανάρτηση θα ακουστεί σε στιγμές που αντιμετωπίζει την βαναυσότητα των ελληνικών δρόμων, όμως ελάχιστα θα επηρεάσει την άνεση των επιβατών. Είναι ξεκάθαρος ο αστικός προσδιορισμός της, όπως στρογγυλεμένη και με έμφαση στην φιλικότητα και λιγότερο στην μεστή πληροφορία, εμφανίζεται και η αίσθηση των φρένων του τιμονιού και του κιβωτίου. Οι υπαρκτές κλίσεις πιθανόν να μην ενοχλήσουν, όμως σύντομα θα βρεθείς αντιμέτωπος με τον υποστροφικό χαρακτήρα που ναι μεν δεν αιφνιδιάζει, όμως δεν ενθουσιάζει και τον μυημένο για πολλά πολλά σε συνεχές στροφιλίκι.
Στην ασφάλεια (αλλά και στην μονοτονία) φυσικά συμβάλει και το στάνταρ ESP το οποίο θυμίζει συχνά πυκνά την παρουσία του με λίγο πιο βαρύ πόδι και δραστήρια διάθεση. Σε γενικές γραμμές όμως ο εξισορροπημένος συνδυασμός απόδοσης και οικονομίας καθώς και η φιλικότητα που αντιμετωπίζει τον καθημερινό περίγυρο της πόλης, εκφράζουν καλύτερα το νέο Micra που παραμένει ένας ισχυρός παίχτης για καθιέρωση στις υψηλές θέσεις πωλήσεων στην κατηγορία του.
συμπέρασμα
Χαμογελαστό και χαριτωμένο, φιλικό, εύχρηστο και οικονομικό, το νεότερο μέλος της οικογένειας Micra σε αφοπλίζει με την τιμή του αν κρίνεις από το επίπεδο εξοπλισμού στην σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Σίγουρα δεν είναι το supermini που θα συζητηθεί για την εμφάνιση, την κορυφαία ποιότητα, την ασυναγώνιστη οδική συμπεριφορά και την δυναμική του στην επιθετική οδήγηση, αλλά όταν βάλεις την λογική και τα πραγματικά καθημερινά σύγχρονα θέλω του καταναλωτή στο ζύγι της επιλογής, η πλάστιγγα γέρνει προς το μέρος του. Αλλά αυτό θα αποδειχθεί από την εμπορική του πορεία, σε βάθος χρόνου.