Daihatsu Cuore 1.0
Ιδανικό για την πόλη, την τσέπη και το περιβάλλον
- -
- -
με μια ματιά
Η 7η γενιά του αυτοκίνητου πόλης της Daihatsu, ενός μοντέλου που από το 1980 έχει γίνει ταυτόσημο της οικονομίας και της αξιοπιστίας.
Με στάνταρ VSC
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Cuore με σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, στοιχείο που δίνει ένα ακόμη πλεονέκτημα στο Made in Japan μίνι. Το VSC συνεργάζεται καλά με το πακέτο κινητήρας-ανάρτηση-φρένα αυξάνοντας το επίπεδο ασφάλειας χωρίς μάλιστα να φιμώνει τον σπιρτόζικο χαρακτήρα του μικρού Daihatsu. Και αυτό επειδή το VSC αφήνει περιθώριο στον κινητήρα να ξεδιπλώνει τη ζωντάνια του, ακόμη κι αν η δύναμη των 70 ίππων έρχεται με ορμή προκαλώντας το σπινάρισμα των εμπρός τροχών. Έτσι, όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις γρήγορα, π.χ. σε μια ανηφορική διαδρομή, το VSC δεν επεμβαίνει με το παραμικρό κόβοντας την ισχύ και τη φόρα σου. Όταν όμως χρειαστεί, μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι για να επαναφέρει την τάξη και να σε συνδράμει στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Δυνατότητα απενεργοποίησης έχει μόνο η λειτουργία αντισπίν (TRC).
γλυκά
- Κινητήρας
- Κατανάλωση & εκπομπές CO2
- Ευελιξία
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Χώροι επιβατών
- Εργονομία
- Φρένα
ξυνά
- Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
- Θόρυβος κινητήρα και ανάρτησης
- Ηχομόνωση
απόψεις
Με λιγότερο από 1,5 μέτρο πλάτος είναι και το τελευταίο της γενιάς των στενών ιαπωνικών που οδηγούνται ώμο, ώμο με τον συνοδηγό. Αυτό είναι και το μόνο που μπορείς να του χρεώσεις, γιατί από εκεί και ύστερα το Cuore σε εκπλήσσει. Παρκάρει εύκολα ακόμα και στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, ελίσσεται σαν βέσπα και διαθέτει χώρους που σε κάνουν να ξύνεις το κεφάλι σου με απορία. Άσε που με τέτοιο άνοιγμα θυρών μπαινοβγαίνει δίχως ακροβατικά ακόμα και ελέφαντας! Και δεν μένει μόνο σε αυτά! Πατάει με συνέπεια στο δρόμο και διαθέτει ένα μοτέρ πιστόλι που δεν διστάζει να στείλει το ταχύμετρο σε δυσθεώρητα ύψη, ενώ «σπαταλάει» την βενζίνη…. σταγόνα, σταγόνα! Μα καλά, υπάρχει τέτοιο αυτοκίνητο;
Γιάννης Τσιγκρής
Παιδί της πόλης από το 1980, το Cuore στην 7η πλέον γενιά του συνεχίζει την παράδοση της Daihatsu στην κατασκευή έξυπνων μικρών αυτοκινήτων. Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση οι Ιάπωνες δεν περιορίστηκαν σε έναν τεχνολογικά προηγμένο, οικονομικό και αξιόπιστο κινητήρα, αλλά κατάφεραν να χωρέσουν μια τεράστια καμπίνα σε ένα λιλιπούτειο αμάξωμα μήκους 3,47 m μόλις.
Μικρό στο μάτι, μεγάλο… σαν κρεβάτι
Δεν πρόκειται για λογοπαίγνιο. Το εσωτερικό του Cuore μπορεί όντως να διαμορφωθεί σε ένα διπλό κρεβάτι. Για να γίνει αυτό, αρκεί να αφαιρέσεις από τα εμπρός καθίσματα τα προσκέφαλα και να ξαπλώσεις τις πλάτες τους μέχρι να ενωθούν με το πίσω κάθισμα. Και αν αυτό είναι ένα πλεονέκτημα που σπάνια θα εκμεταλλευτείς, η μεγάλη καμπίνα του μικρού Daihatsu προσφέρει ένα σωρό ακόμη πρακτικές δυνατότητες διαμόρφωσης που κάνουν τις καθημερινές σου μετακινήσεις/μεταφορές απείρως πιο εύκολες. Μέτρησε: πίσω κάθισμα που μετακινείται εμπρός-πίσω κατά 255 mm αυξομειώνοντας αντίστοιχα το χώρο για τις αποσκευές ή τα γόνατα των επιβατών, πίσω πλάτες που είναι διαιρούμενες (50:50), ρυθμιζόμενες ανεξάρτητα σε κλίση και πλήρως αναδιπλούμενες έτσι ώστε να δημιουργείται ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης 414 lt, flat πίσω δάπεδο στα πόδια των επιβατών, επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα συν ένα μικρό, κάθετο ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα για να μην βρίσκονται πορτοφόλι, κινητό κλπ τσιμπράγκαλα εκτεθειμένα στα “αδιάκριτα” βλέμματα και τέσσερις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα σε γωνία 90ο κάνοντας την επιβίβαση/αποβίβαση παιχνιδάκι.
Πίσω από το τιμόνι τώρα, κάθεσαι ψηλά αλλά βολικά απολαμβάνοντας πολύ καλή ορατότητα περιμετρικά, ενώ έχεις μπροστά σου ένα λιτά σχεδιασμένο ταμπλό με σκληρά υλικά και καλή συναρμογή. Μόνη παραφωνία, τα μικρά πάνελ στις πόρτες που φιλοξενούν τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων. Μαζί με την πλαστική τάπα που βρίσκεται εκεί που κανονικά υπήρχε λεβιές για το χειροκίνητο άνοιγμα του παραθύρου, θυμίζουν παλιότερες εποχές ή after market λύσεις.
Δεν πίνει, δεν καπνίζει
Ένα από τα δυνατότερα σημεία του νέου Cuore είναι ο κινητήρας του. Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός των 998 κ.εκ. αποδίδει, με τη βοήθεια μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (DVVT), 70 ίππους και 94 Nm ροπής. Κινεί με νεύρο το αμάξωμα των 765 κιλών, φτάνοντας στα 100 km/h από στάση σε 11,1 sec. Εκεί που αριστεύει όμως είναι στο τομέα της κατανάλωσης. Η μέση τιμή που ανακοινώνει η Daihatsu είναι 4,4 lt/100 km, ενώ στην πράξη νούμερα κοντά στα 6,0 lt/100 km είναι εύκολα εφικτά. Αν μάλιστα κινηθείς οικονομικά, δεν θα δυσκολευτείς να δεις στο trip computer μέση κατανάλωση κάτω από 5,5 lt/100 km.
Εντός πόλης το Cuore βρίσκεται στο στοιχείο του. Οι κόμπακτ διαστάσεις και ο σπιρτόζικος κινητήρας το καθιστούν ιδιαίτερα ευέλικτο, ενώ η ανάρτηση απορροφά με άνεση τις πανταχού παρούσες ανωμαλίες. Είναι τόσο ελαστικό το μοτέρ που μπορείς να ανεβάζεις ταχύτητα στις 1.000-1.500 rpm και αυτό να τραβά με αξιοζήλευτη προθυμία, καταναλώνοντας τη μικρότερη δυνατή ποσότητα βενζίνης. Ο τραχύς κινητήρας και η θορυβώδης λειτουργία της ανάρτησης είναι τα μόνα μείον που όμως δεν αρκούν για να χαλάσουν την εξαιρετική εικόνα του Cuore εντός του άστεως.
Στον αυτοκινητόδρομο, το ιαπωνικό μίνι κινείται με άνεση σε ταχύτητες κοντά στα 140 km/h παρότι βρίσκεται εκτός ιδανικού πεδίου δράσης. Από εκεί και πάνω αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και η ασάφεια του συστήματος διεύθυνσης. Αντίστοιχα, σε επαρχιακές διαδρομές με συνεχείς στροφές το μικρό Daihatsu δείχνει από νωρίς πως δεν είναι σχεδιασμένο για σπορ οδήγηση. Αν το εμπιστευτείς, γρήγορα θα διαπιστώσεις πως είναι ασφαλές. Η πρόσφυση των εμπρός τροχών ωστόσο “σπάει” εύκολα αν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τις δυνατότητες του μοτέρ, ενώ η μαλακή ανάρτηση από τη μία και η μέτρια αίσθηση του τιμονιού και του κιβωτίου από την άλλη δεν σε προδιαθέτουν να κυνηγήσεις το χρονόμετρο. Στον αντίποδα, τα φρένα, αν και μέτρια σε αίσθηση, είναι δυνατά και αποτελεσματικά.
Δεδομένου λοιπόν πως έχουμε να κάνουμε με ένα γνήσιο παιδί της
πόλης, το Cuore αποτελεί ιδανική επιλογή αν ψάχνεις για ένα
προσιτό, καλοεξοπλισμένο, ευκολοδήγητο, ευέλικτο και οικονομικό
μικρό αυτοκίνητο. Οι χώροι είναι δυσανάλογα μεγάλοι σε σχέση με τις
κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, ενώ στα πλεονεκτήματά του
συγκαταλέγονται τα αποτελεσματικά φρένα, ο δυνατός κινητήρας και η
αξιοπιστία που υπόσχεται η «made in Japan» κατασκευή.
συμπέρασμα
Δεν σπάει, δεν χαλάει, χωράει με άνεση 4 μπασκετμπολίστες, είναι τσακωμένο με τις αντλίες βενζίνης, τρυπώνει με χάρη στην κίνηση της πόλης και τρέφει μεγάλο σεβασμό για το περιβάλλον. Το Cuore απαρνιέται φανφάρες και εύκολους εντυπωσιασμούς και εστιάζει στην ουσία, προσφέροντας όσα περιμένει κανείς από ένα καλό αυτοκίνητο πόλης.