Peugeot RCZ 1.6 THP
Σαγηνευτικό κουπέ που διεγείρει τις αισθήσεις και χαίρεσαι να το βλέπεις και να το οδηγείς.
- -
- -
με μια ματιά
Η coupe πρόταση της Peugeot, με εξωτική σχεδίαση και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά.
Από το πρωτότυπο της έκθεσης της Φρανκφούρτης του 2007, κατευθείαν στους δρόμους! Οι ελάχιστες επεμβάσεις που δέχθηκε το αρχικό σχέδιο που είχε κλέψει καρδιές, είναι και ο κυριότερος λόγος που αυτό το κουπέ ξεχωρίσει μίλια μακριά από τον σωρό των αυτοκινήτων. Και εκτός από το εξωτικό περιτύλιγμα, είναι και το πρώτο Peugeot στα 200 χρόνια ιστορίας της εταιρείας που ξεφεύγει από τον κανόνα των αριθμών για την ονομασία του. Το RCZ δεν είναι απλά το επόμενο καμάρι των Γάλλων, αλλά ένας καλός λόγος για να αλλάξει και ο χάρτης των κουπέ!
με τη ματιά του Τσιγκρή
Το RCZ σε αιφνιδιάζει, με τα οδηγικά του καμώματα. Περιμένεις ότι θα είναι ένα ακόμα γρήγορο και υπερπροστατευτικό κουπέ, έτσι όπως μας έχει συνηθίσει πλειάδα κατασκευαστών τον τελευταίο καιρό, που θα υποστηρίζει απλά το υπόλοιπο κομψό περιτύλιγμα, αλλά διαψεύδεσαι πανηγυρικά. Δεν είναι μόνο για θεαθήναι, που και εκεί παίρνει άριστα, αλλά ένα πραγματικό coupe με ψυχή, συναίσθημα και χαρακτήρα. Το καλύτερο δώρο για τον οδηγό του RCZ, είναι η πλήρης απελευθέρωση από τα ηλεκτρονικά δεσμά του και τότε θυμίζει τις καλές εποχές της Peugeot. Μεταμορφώνεται σε γνήσιο και ανόθευτο σπορ κουπέ που αναζητά συμμετοχή στο παιχνίδι και απλά πρέπει να γνωρίζεις…
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χαρακτήρας
- Σπορ συμπεριφορά
- Ποιότητα λειτουργίας ανάρτησης
- Πλήρης απενεργοποίηση ESP
- Χώροι
- Τιμή(σε σχέση με τον ανταγωνισμό)
ξυνά
- Λιγότερο εντυπωσιακή σχεδίαση μέσα
απόψεις
Οδηγώντας το RCZ, ανάμεσα στη σύγχρονη γκάμα της Peugeot, εκπλήσσεσαι ευχάριστα. Αυθεντικό σε χαρακτήρα στο δρόμο, σε τραβά για παιχνίδι χωρίς περιορισμούς. Τα μεγάλα μετατρόχια και το χαμηλό αμάξωμα προσφέρουν τη χαμένη λάμψη του παρελθόντος εν δράσει, συνδυάζοντας παράλληλα εξαιρετική ποιότητα κύλισης, στοιχείο κλειδί για τα σημερινά σπορ μοντέλα. Σημείο υπεροχής για τους πιο δύσπιστους, η εξωτερική εμφάνιση, που υποστηρίζει με μαεστρία τον όρο «coupe» και λειτουργεί σαν μαγνήτης για τους εξωτερικούς παρατηρητές
Δημήτρης Παππάς
go shopping
Τα πράγματα είναι απλά όσον αφορά τις εκδόσεις. Ουσιαστικά προσφέρεται με τον ίδιο κινητήρα(1.6 THP)με την βασική να κοστίζει λίγο παραπάνω από τριάντα χιλιάρικα. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει ΕSP, μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, κλιματισμό, trip computer, cruise control, ηχοσύστημα με ΜP3 και Bluetooth, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, αισθητήρες παρκαρίσματος, σπορ καθίσματα, φώτα ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 18’’. Η ακριβότερη Black YearLing, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει δερμάτινα καθίσματα και αισθητήρες φώτων και βροχής. Φυσικά υπάρχει και η έκδοση των 200 ίππων, που κοστολογείται 3000 ευρώ επιπλέον της βασικής, αλλά και μια σειρά απο έξτρα αξεσουάρ για να διακοσμήσετε το RCZ στα μέτρα σας.
Batmobile
Θα μπορούσε να έχει βγει από σενάριο του Batman, μόνο που το RCZ δεν κυκλοφορεί στην Gotham city αλλά στους δικούς μας πραγματικούς δρόμους. Με τέτοιο κορμί το κουπέ της Peugeot θα μπορούσε κάλλιστα να υπηρετεί κάποιο light supercar, αφού μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τέτοια σχεδιαστικά πρότυπα. Ίσως να της βγει η ρετσινιά της Peugeot ότι αντέγραψε την Audi και το ΤΤ, όμως οι Γάλλοι φρόντισαν να μην αφήσουν ούτε λεπτομέρεια στην τύχη της όποιας σύγκρισης, αν και ο άμεσος στόχος ήταν να χαλάσουν την πανηγυρική πορεία των Γερμανών στον χώρο των κουπέ. Τόσο με το Scirocco που λάμπει στις πωλήσεις, πολύ περισσότερο δε με το TT που πατάει ουσιαστικά στα ίδια 2+2 πρότυπα. Και εδώ που τα λέμε αν είχε στόμα το κουπέ της Audi θα παραδεχόταν την σχεδιαστική υπεροχή του αντιπάλου. Όλα όμως από κάπου ξεκινούν, έτσι και το RCZ έχει σαν βάση του την πλατφόρμα του 308. Φυσικά μάκρυνε(10mm) και φάρδυνε(30mm) ελαφρώς και με 4.287 mm μήκος, 1.845 mm πλάτος, 1.359 mm ύψος διαθέτει απόλυτα αρμονικές διαστάσεις για να υπηρετήσουν την σχεδίαση. Η συγγένεια υπάρχει όχι μόνο κατά βάθος, αλλά και στην πρόσοψη του αυτοκινήτου. Το δυναμικό ρύγχος με τα αμυγδαλωτά φανάρια και την μεγάλη εισαγωγή στην μάσκα παραπέμπει στο μικρομεσαίο Peugeot, αλλά από εκεί και πέρα ξεκινάει ένα ανελέητο παιχνίδι καμπύλων. Η οροφή είναι έργο τέχνης με τις τοξοειδείς αψίδες σε διαφορετική απόχρωση και την double bubble(διπλά εξογκώματα) σχεδίαση που συνεχίζεται και στο πίσω παρμπρίζ, να δίνει μια νοσταλγική αύρα από το παρελθόν. Πίσω πρωταγωνιστούν τα φαρδιά καπούλια που ξεχωρίζουν την θέση τους από το κυρίως αμάξωμα και δίνουν χώρο στους τροχούς των 18’’ και στα ξεχειλωμένα μετατρόχια. Κρυφό ταλέντο στην ουρά του RCZ είναι και η ενεργή αεροτομή, που αναπτύσσεται σε δύο θέσεις ανάλογα με την ταχύτητα με σκοπό να ωφελήσει την ευστάθεια. Η ουσία είναι ότι μαγνητίζει το βλέμμα του κόσμου σε απίστευτο βαθμό και οι διακριτικές εμφανίσεις με ένα RCZ είναι μάλλον δύσκολο να συμβούν.
Από μέσα, παρατηρείς διαρκώς τα κεφάλια των περαστικών να κοιτούν προς το μέρος σου, παρατηρείς όμως και μια πιο ήπια σχεδιαστική έκφραση στο ταμπλό σε σχέση με αυτό που γίνεται αντικείμενο θαυμασμού. Θα μπορούσες να βρίσκεσαι στο καλοεξοπλισμένο και εργονομικό εσωτερικό του 308 και τα σημεία διαφοροποίησης αφορούν φόντο και διακόσμηση στον πίνακα οργάνων και ένα ρετρό αναλογικό ρολόι στην θέση του κεντρικού αεραγωγού στην κορυφή της κονσόλας. Πέρα από τα σπορ καθίσματα και το ντυμένο με δέρμα(προαιρετικά) ταμπλό, λείπει η πικάντικη γεύση. Δεν λείπει όμως η πρακτικότητα για κουπέ κάτι που προκύπτει από τα μεγάλα ανοίγματα πορτών και παραθύρων αλλά και τον λογικό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια του πληρώματος. Στο RCZ δεν αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε πολεμίστρα, η ορατότητα είναι περίφημη, ενώ για να μπεις και να βγεις δεν χρειάζεται να …ξαπλώσεις ανάσκελα. Όσο ευχάριστα είναι τα πράγματα για τους εμπρός, άλλο τόσο είναι και για τους πίσω αρκεί να πηγαίνουν ακόμα στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Αποκλειστικά για παιδιά οι πίσω θέσεις που θα το διασκεδάσουν με το ανάγλυφο παρμπρίζ που υπάρχει πάνω από τα κεφάλια τους γεμίζοντάς το δαχτυλιές. Αν κάτι επίσης εντυπωσιάζει είναι τα 384 λίτρα ενός επίπεδου χώρου αποσκευών, που μάλιστα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω θέσεων φτάνει τα 760! Και όλα αυτά σε ένα κουπέ!
Επιτέλους Peugeot!
Αν εξαιρέσουμε τα γόνατα McPherson και τον ημιάκαμπτο άξονας που έχουν διατηρηθεί σε σχέση με το 308, οι επεμβάσεις σε στήσιμο, γεωμετρία, αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης και φρένα είναι καθοριστικές για να κερδίσει γενναίες δόσεις από το D.N.A της Peugeot Sport. Το αμάξωμα χαμήλωσε 20 mm, με τα μετατρόχια να γνωρίζουν και αυτά με την σειρά τους την επιμήκυνση κατά 54 mm εμπρός και κατά 72 mm πίσω. Φυσικό και επόμενο είναι να χαμηλώσει και το κέντρο βάρους κατά 40 mm και όλα αυτά συνθέτουν έναν καλό λόγο για να βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Από την πρώτη στιγμή εκτιμάς την πολύ καλή θέση οδήγησης, που έρχεται μέσα από πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι, και νιώθεις την ζωντάνια που εκπέμπει αυτή η κομψή κατασκευή της Peugeot. Η ενισχυμένη ακαμψία του πλαισίου και η σφιχτή (αλλά σωστά ρυθμισμένη ώστε να μην ταλαιπωρεί) ανάρτηση, δίνουν το στίγμα του χαρακτήρα του, ενώ το βελτιωμένο σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο και το γεμάτο πληροφορίες τιμόνι σου δηλώνουν ότι θα περάσεις καλά. Με τον γνωστό 1.6 THP στους 156 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και τα 240 Νm ροπής διαθέσιμα από τις 1.400 ως τις 4.500 σ.α.λ., το πράγματα είναι ακόμα πιο δελεαστικό ακόμα και αν ξέρεις ότι οι ενισχύσεις και οι συνολικές επεμβάσεις έχουν φορτώσει το βάρος με 1.320 κιλά. Στην πράξη το κουπέ της Peugeot παραμένει γρήγορο κάτι που υποστηρίζουν και τα νούμερα επιδόσεων(0-100 km/h σε 8,2’’ και τελική ταχύτητα 214 km/h), όμως αυτό που έχει σημασία είναι ότι εμφανίζεται γεμάτο σχεδόν από το ρελαντί, ενώ ταυτόχρονα δεν χαρακτηρίζεται βενζινοβόρο ακόμα και με βαρύ πόδι (μέση κατανάλωση δοκιμής: 9,6 lt/100km). Άλλωστε σε όσους φαίνεται λίγος, η Peugeot προτείνει την έκδοση των 200 ίππων.
Συνολικά το RCZ διαθέτει επιδόσεις ανάλογες του εντυπωσιακού αμαξώματος, παραμένει ακλόνητο σε ευθείες με μεγάλες ταχύτητες ενώ όταν βρεθεί στο βουνό, ρέει από στροφή σε στροφή γεμίζοντας τον οδηγό με χρήσιμες πληροφορίες και σιγουριά για το πάτημά του. Στο πρώτο παραστράτημα, που αργεί να έρθει, αναλαμβάνει το ESP να μην χαλάσει την διάθεση, ενώ αν είσαι μυημένος και ψάχνεις το κάτι παραπάνω αρκεί να πατήσεις το κουμπάκι απενεργοποίησης και να στείλεις τα ηλεκτρονικά για ύπνο. Τώρα το σαγηνευτικό κουπέ θυμίζει τα παλιά καλά Peugeot, με το πάτημα να παραμένει ακριβές, τα φρένα να είναι σύμμαχοι στο παιχνίδι πολέμου επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων και την ουρά να ανοίγει την τροχιά της άλλες φορές όσο χρειάζεται και άλλες όσο το λέει η ψυχή σου. Συνυπολογίστε επίσης τον σωστό συνδυασμό άνεσης και απόδοσης που προσφέρει η ανάρτηση, καθώς και την καλή ποιότητα κύλισης που ανεβάζει την ταξιδιωτική ικανότητα του RCZ και να γιατί το κατεστημένο στα σπορ κουπέ βρίσκει τον δάσκαλό του.
συμπέρασμα
Είναι λίγο δύσκολο να κακοχαρακτηρίσεις το RCZ, δεν έχεις λόγους άλλωστε! Η Peugeot έφτιαξε ένα κομψοτέχνημα που δυσκολεύεσαι να βρεις μειονεκτήματα επάνω του και το μόνα που προκύπτουν είναι καταιγισμός πλεονεκτημάτων. Αρκετά εξωτικό σε σχεδίαση και να εντυπωσιάσει, γρήγορο και κοσμοπολίτικο και πάνω απ’ όλα συγκλονιστικό στο δρόμο το RCZ κερδίζει οδηγούς και θεατές, ενώ τα πάει περίφημα και στην καθημερινότητα των κουπέ. Ήρθε σε δύσκολες μέρες, αλλά σίγουρα είναι το κουπέ που θα σημαδέψει την εποχή του.