MINI One Cabrio 1.6

Καριέρα στο lifestyle

  • -
  • -
Ισχύς98 PS
Ροπή153 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2133 gr/km
με μια ματιά

Εμφάνιση και στιλ πλασαρισμένα με οικονομική μετακίνηση στην έκδοση One. Για αυτούς που το οπτικό κριτήριο αποτελεί βασικό λόγο επιλογής, η μικρότερη έκδοση του MINI Cabrio αποτελεί την πιο κατάλληλη δικαιολογία για να καταπιείς τo αλμυρό νούμερο του τιμοκαταλόγου…

γλυκά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Προσωπικότητα
ξυνά
  • Τιμή
  • Ιδιότυπη εργονομία
  • Χώροι για πίσω επιβάτες
απόψεις

Το πιο όμορφο MINI στο οποίο χαίρεσαι να σε δείχνουν είναι το cabrio. Τι κι αν δεν έχει δύναμη; Τι κι αν πρέπει να παίρνεις φόρα για να αξιοποιείς το καλοστημένο πλαίσιο; Τι κι αν κοστίζει σχεδόν 25.000 ευρώ; Όλα αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Η προσωπικότητα του ΜΙΝΙ τα υπερκαλύπτει όλα. Η φυσική θέση της υφασμάτινης οροφής είναι στο πίσω μέρος διπλωμένη και δύσκολα κάποιος θα συμβιβαστεί ακόμη και στο μερικό άνοιγμα. Τελικά ο ωροδείκτης της cabrio οδήγησης αποκτά νόημα στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Βασίλης Παπαδόπουλος

 

«Όποιος μπορεί να το αποκτήσει, δεν ρωτά πόσο κάνει» λέει ένα ρητό, οπότε αν οι προσταγές της μόδας παίζουν το ρόλο τους στην καθημερινότητα σου, δύσκολα αντιστέκεσαι στην όψη ενός MINI που φλερτάρει με τα άστρα. Κυλά στους δρόμους για να αρέσει, ακολουθώντας τη φόρα της κλειστής έκδοσης η οποία έχει αποδείξει πιο έμπρακτα την εμπορική και όχι μόνον γοητεία της (πολύ περισσότερο, βεβαίως, στο γυναικείο φύλο). Στην περίπτωση μας το πιο προσιτό οικονομικά One Cabrio απλώς κάνει την επιλογή λίγο πιο απερίσκεπτη για τον οπαδό του lifestyle που θα βρεθεί πανευτυχής με τα κλειδιά του στην –αν μη τι άλλο ελαφρωμένη- τσέπη του.

 

Δώσε μου και άλλο στυλ!

Στις κλασσικές πλέον compact διαστάσεις του κλειστού μοντέλου, το cabrio ΜΙΝΙ προβάλλει την υφασμάτινη ανοιγόμενη οροφή σαν ένα ακόμα θέλγητρο στο «σικ» περιτύλιγμα του. Ηλεκτρική η αναδίπλωση (ακόμη και εν κινήσει μέχρι 30 km/h), σε αφήνει να χαρείς ακόμη και λίγο τον ουρανό αφού σύρεται σαν ηλιοροφή ανοίγοντας διακριτικά μέχρι τη μέση. Παράλληλα η παρατεταμένη πίεση του σχετικού διακόπτη, δίνει εντολή στους ηλεκτρό-υδραυλικούς μηχανισμούς να αποκαλύψουν ολόκληρο το εσωτερικό στην φύση μέσα σε 15’’.

Στον τομέα των χώρων οι μπροστά ζουν με αρχοντιά το μύθο του μοντέρνου MINI. Οι πίσω θέσεις είναι για μέτρια αναστήματα και απαιτούν θυσίες και παραχωρήσεις, ενώ με κλειστή την οροφή αποδεικνύονται και κάπως κλειστοφοβικές. Για τους λάτρεις της πρακτικότητας, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μεταβάλλεται από τα 160 lt με κλειστή την οροφή στα 125 lt με ανοιχτή. Αν αποφασίσεις να καταργήσεις εντελώς τις δύο πίσω θέσεις και ρίξεις τις πλάτες τους, διαθέτεις πλέον 660 lt για αποσκευές.

Στο εσωτερικό σχεδίαση και διάκοσμος πλάθουν το γνωστό καμπυλόγραμμο σκηνικό των σύγχρονων MINI που συνήθως ξεσηκώνει τα οπτικά αισθητήρια. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή χωρίς να ενθουσιάζει. Η εργονομία των ομολογούμενος trendy διακοπτών απαιτεί μια περίοδο εξοικείωσης. Το στροφόμετρο μπροστά από τον οδηγό, συνοδευόταν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας από το πρωτότυπο αναλογικό όργανο (Always open) που εκτελεί χρέη χρονομετρητή της cabrio οδήγησης. Η θέση οδήγησης ικανοποιεί, ταιριάζοντας απόλυτα σε οδηγούς με ανησυχίες πίσω από το τιμόνι. Τα καθίσματα αν και προβάλλουν σπορ καταβολές, υπολείπονται στην πράξη σε πλευρική στήριξη. Προβληματισμό προκαλεί επίσης η ορατότητα προς τα πίσω και οι τυφλές γωνίες που δημιουργούνται με κλειστή την οροφή, πράγμα που απαιτεί προσοχή και συνήθεια. Αντιθέτως πίσω τα πτυσσόμενης φύσης roll-bar που ενεργούν σε περίπτωση ανατροπής βοηθούν σημαντικά στην ορατότητα.

 

Ατμόσφαιρα και οικονομία ίσον ΟΝΕ

Τυπικός 16βάλβιδος ο κινητήρας του MINI One στην πιο ταπεινή από άποψη απόδοσης έκδοση του, παραθέτει στους εμπρός τροχούς μόλις 98 ίππους και 153 Nm ροπής. Για να ξεκλειδώσει τον χαρακτήρα του στο δρόμο επιστρατεύτηκε το ικανό χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο με το ανάλογο τίμημα μπορεί να μεταμορφωθεί και σε αυτόματο επίσης 6 σχέσεων. Οι μακριές σχέσεις μετάδοσης, δεν ευνοούν ιδιαίτερα τις ορέξεις του κινητήρα, που -λόγο έλλειψης ροπής-  εμφανίζεται νωχελικός στις χαμηλές rpm. Σε γενικές γραμμές η ενασχόληση με τον επιλογέα θεωρείται δεδομένη για να πας σβέλτα, πάραυτα η γραμμική λειτουργία του κινητήρα συνάδει κατά μια έννοια με τον ανάλαφρο χαρακτήρα της έκδοσης One, αφήνοντας τα χρονόμετρα να κολακεύσουν τις πιο ισχυρές εκδόσεις Cooper και Cooper S. Μια πρόχειρη ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά αποκαλύπτουν το 0-100 km/h σε 11,3’’ και την τελική ταχύτητα στα 181 km/h.

Στο φλέγον θέμα της οικονομίας καυσίμου, η έκδοση One κουβαλά την προίκα του συστήματος Start&Stop και τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Η παραπάνω συνταγή μεταφράζεται στα χαρτιά σε κατανάλωση 5.7 lt/100 km και 133 gr/km εκπομπών CO2. Στην πράξη με συνετή οδήγηση πετυχαίνεις άνετα μια μέση κατανάλωση των 8,5+ lt/100km σε μικτό πεδίο χρήσης.

 

Happyhour

Η μοίρα των σύγχρονων MINI είναι μπολιασμένη άρρηκτα με τα θετικά οδικά χαρακτηριστικά και η έκδοση Cabrio δεν ξεφεύγει από αυτόν το δρόμο. Με την οροφή κλειστή, επικεντρώνεσαι στο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης και προσπαθείς να εκμεταλλευτείς στρατηγικά την μετρημένη δύναμη του κινητήρα. Η κατευθυντικότητα του MINI Cabrio είναι εξαιρετική, οι όποιες ανωμαλίες σπάνια θα την επηρεάσουν, με το διαθέσιμο πρόγραμμα Sport να πριμοδοτεί –κυρίως για λόγους εντυπωσιασμού- ακόμη περισσότερο την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Το εμπρός μέρος ακούει πιστά στις εντολές του οδηγού, το μονοκόμματο πλαίσιο ενισχύει την αποτελεσματικότητα στο δρόμο ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα. Η υποστροφή έρχεται σε μειωμένες δόσεις λόγω μικρότερης ιπποδύναμης, οπότε επί της ουσίας προβληματίζεσαι μόνον αν το προηγούμενο βράδυ έχεις δει στο όνειρο σου να τιθασεύεις οποιοδήποτε κλειστό Cooper τελευταίας γενιάς.

Αποφασίζοντας να επιτεθείς και να ενδώσεις στις προτροπές του πλαισίου και της ανάρτησης, αρχίζεις να αναζητάς τα χαμένα άλογα των μεγαλύτερων εκδόσεων. Τα φρένα ακολουθούν την ορμή του πλαισίου, με το ηλεκτρονικό πακέτο DSC να επεμβαίνει με τρόπο και διακριτικά παρέχοντας και πρόγραμμα με περισσότερες ελευθερίες «DSC-off».

Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς κίνησης, η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης θα ενοχλήσει κατά βάση αυτούς που προέρχονται από άλλες πιο εστιασμένες στην άνεση κατασκευές του είδους. Την άνεση προσπαθούν να σιγοντάρουν ελαφρώς και οι τροχοί των 16 ιντσών με το 55 προφίλ. Ανοίγοντας την οροφή η αλήθεια είναι ότι χαλαρώνεις σε διάθεση και απαιτήσεις. Η ακαμψία με ανοιχτό το αυτοκίνητο είναι καλή, αντάξια ακριβότερων προτάσεων του σήμερα, ο αεροδυναμικός θόρυβος εισβάλλει στην καμπίνα σε λογικά πλαίσια, με τις σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης και την ποιότητα των ελληνικών δρόμων να αποτελούν το μεγαλύτερο βραχνά για τις ταλαντώσεις του πλαισίου.

συμπέρασμα

Μαγεύει με την παρουσία του, χωρίς να στερείται χαρακτήρα στο δρόμο. Η έκδοση One κάνει ακόμη πιο προσιτή την επιθυμία απόκτησης ενός ανοιχτού MINI, αν και το Cooper δεν απαιτεί κανένα μεγαλύτερο οικονομικό άνοιγμα. Δάσκαλος του lifestyle, δεν του λείπει η ομοιογένεια ακόμη και με 98 ίππους, ειδικότερα για αυτούς που θα το επιλέξουν σαν τετράτροχο στολίδι των δρόμων... ψάχνοντας σπάνια να αναλύσουν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά επί του πρακτέου!

VIDEOS

Mini Range 2010

MINI Cabrio

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...