Opel Corsa 1.4 Sport
Με μικρά, ουσιαστικά και σίγουρα βήματα, το Corsa καταφέρνει να κρατάει τον έλεγχο του παιχνιδιού.
- -
- -
με μια ματιά
Μια ακόμα διακριτική ανανέωση του πετυχημένου και ολοκληρωμένου supermini της Opel, που αποκτά πικάντικη γεύση από το νέο σχεδιαστικό στιλ της εταιρείας.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Σπορ αισθητική
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Τιμή
ξυνά
- Θόρυβος κινητήρα
- Ποιότητα κύλισης
- Αίσθηση κιβωτίου
απόψεις
Οι αλλαγές στην εμφάνιση έχουν φρεσκάρει ιδανικά το καταξιωμένο πλέον Opel Corsa τρίτης γενιάς. Στο δρόμο κρατά τις ισορροπίες και κεντρίζει το ενδιαφέρον με την ευκολία οδήγησης και τον πλούσιο εξοπλισμό του, ταιριάζοντας με το προφίλ των περισσότερων οδηγών της κατηγορίας του. Μπορεί να μην γνέφει προς τις απαιτήσεις του ψαγμένου οδηγού, εστιάζει όμως ιδανικά ακόμη περισσότερο στα στοιχεία που το έκαναν ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της αγοράς. Για να δούμε, θα βρει το μάστορα του στο πρόσωπο του νέου Toyota Yaris ή θα μείνει αγκαλιά με τον τίτλο του best-seller…
Δημήτρης Παππάς
Τα τριάντα χρόνια παρουσίας και πετυχημένης εμπορικής πορείας στην δημοφιλέστατη κατηγορία των supermini, αποτελεί μια δικαίωση για την Opel. Το νεότερο Corsa, μέλος της τέταρτης γενιάς, μετά από δυο συνεχόμενες ανανεώσεις τα δυο τελευταία χρόνια βρίσκεται στην πιο ώριμη εποχή του. Οι εντυπωσιακές πωλήσεις το καθιστούν πρώτο στην κλάση του και το ποιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο αυτήν την εποχή.
Αναβάθμιση πέρσι, ανανέωση φέτος
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Corsa διανύει ένα facelift διαρκείας με δεδομένο ότι σε δυο χρόνια διατηρείται στην επικαιρότητα με συνεχείς δημοσιεύσεις. Πρώτα κέρδισε ένα αμυδρό φρεσκάρισμα, που με πολύ εξονυχιστικό βλέμμα διαπίστωνες στην πράξη, αλλά και ουσιαστικές αλλαγές κάτω από την βιτρίνα. Με αύξηση της απόδοσης κατά 5 ίππους σε όλη την γκάμα των μικρών κινητήρων(ο χιλιάρης με 65 ίππους και ο 1.2 λίτρων με 85), η Opel έκανε το χρέος της προσφέροντας ταυτόχρονα σύγχρονες εκπομπές ρύπων. Οι 10 επιπλέον ίπποι όφελος στον πάντα ατμοσφαιρικό 1.4, οδηγούσε την ιπποδύναμη στο αξιοπρεπές για την κατηγορία νούμερο των 100, ενώ πλαίσιο και σύστημα διεύθυνσης αποκτούσαν την στιβαρότητα και την επικοινωνιακή διάθεση που αναζητούσε ο οδηγός. Το αυτοκίνητο βελτιώθηκε, όμως αναζητούσε μια ένεση φρεσκάδας που θα το ξεχώριζε από το ήδη υπάρχον μοντέλο και θα δικαιολογούσε την ανανέωση. Με αυτό το έξυπνο τρικ, η Opel έστησε το καρτέρι της και μέχρι να στεγνώσει η μπογιά της αναβάθμισης, έριξε στην αγορά το ανανεωμένο της supermini που τώρα μπορείς να το ξεχωρίσεις από τα υπόλοιπα Corsa.
Astraψαν τα μάτια μου
Το μεγάλο βάρος των σχεδιαστών έπεσε στην εμπρός όψη του αυτοκινήτου, όπου η εμφανέστατη αλλαγή είναι τα έμπνευσης Astra φωτιστικά σώματα. Σε παρόμοιο ύφος πορεύεται τόσο η μάσκα, όσο και η κυψελωτή εισαγωγή του αέρα, που υπάρχει κάτω από τα χρώμια της μετόπης, αλλά και στο κύριο μέρος του προφυλακτήρα. Είναι εμφανές ότι η σχεδίαση του προφυλακτήρα έχει αλλάξει, θέλοντας να μοιάσει στον μικρομεσαίο αδερφό, κάτι που ανεβάζει βαθμίδες δυναμικότητας στο Corsa. Οι σχεδιαστές δεν έβαλαν μέτρο στις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, όπου λάμπουν στην μάσκα, αλλά και στις κομψές εσοχές που φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης. Λιγότερο ευδιάκριτες είναι οι σχεδιαστικές αλλαγές στα φτερά και από εδώ και ύστερα ξεκινούν οι ομοιότητες. Μόνο αν περάσεις στο εσωτερικό θα διαπιστώσεις ότι κάτι έχει αλλάξει, αλλά όχι στο ζουμί της κεντρικής σχεδιαστικής ιδέας. Ο εσωτερικός κόσμος του Corsa βάζει χρώμα στην ζωή του προσφέροντας πινελιές που σπάνε την μονοτονία και τρεις φινετσάτους χρωματικούς συνδυασμούς για ταμπλό και καθίσματα. Τα μαλακότερα υλικά και το νέο κάλυμμα στην κονσόλα προϋπήρχαν από την …αναβάθμιση, ενώ συνολικά εκπέμπει γερμανικό αέρα ποιότητας. Οι χώροι ήταν και εξακολουθούν να είναι ένα γερό χαρτί στα χέρια του Corsa, τόσο για τους ενήλικες που θα φιλοξενήσει στην καμπίνα του, όσο και για τον χώρο αποσκευών των 285 lt. Το ESP προσφέρεται προαιρετικά, ενώ μπορεί να απουσιάζουν τα σύγχρονα συστήματα προειδοποίησης του Astra, όμως ο εξοπλισμός είναι πλήρης και σύγχρονος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Μεταξύ άλλων στάνταρ εκτός των έξι αερόσακων, του ABS με Brake Assist, του ASR, των ηλεκτρικών ευκολιών για παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες και του A/C, η Opel προσφέρει δωρεάν το σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη και προεγκατεστημένους χάρτες της Ευρώπης, καθώς και Bluetooth. Ταυτόχρονα στην λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού υπάρχει πλήθος ανέσεων και αξεσουάρ που από πλήρες μπορείτε να το …πλουτίσετε στα μέτρα σας. Ως ένα μικρό δείγμα αξίζει να αναφέρουμε τις καινοτόμες τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων το Adaptive Forward Lighting (AFL) με φώτα αλογόνου, το θερμαινόμενο τιμόνι, ενεργά προσκέφαλα μπροστά, Hill Start Assist, πανοραμική ηλιοροφή καθώς και το καινοτόμο FlexFix που ενσωματώνει στον πίσω προφυλακτήρα σχάρα ποδηλάτων.
Εμπρός με βήμα ταχύ
Κέρδισε λίγο από το σεξ απιλ του Astra και φυσικά σε αυτοπεποίθηση κάτι που οφείλει στις ουσιστικές αλλαγές που είχαν προηγηθεί στο δυναμικό κομμάτι. Στο Corsa, αν εξαιρέσουμε την ελαφρώς ξερή αίσθηση του επιλογέα, η γενικότερη που αποκομίζει ο οδηγός είναι καθολικά άρτια, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας στην συμπεριφορά του, όσο και σε επικοινωνία με τα δρώμενα. Φυσικά δεν κρατάει τα σκήπτρα της κατηγορίας σε επίπεδο δυναμικής συμπεριφοράς, όμως καταφέρνει να είναι φιλικό στην καθημερινή χρήση και ουσιαστικό στο κυνήγι των στροφών. Το ESP που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής μπορεί να μην απενεργοποιείται, αλλά επεμβαίνει διακριτικά, μόνο όταν υπερβάλεις και του ζητήσεις να υπερστρέψει η ουρά. Η νέα χαρτογράφηση στην μονάδα ηλεκτρικής υποβοήθησης βελτίωσε την αίσθηση στο τιμόνι που απέκτησε το βάρος και σαφήνεια που έλειπε από την έναρξη της τελευταίας γενιάς Corsa, ενώ χάρις το νέο σετάρισμα που έγινε στα ελατήρια και στα αμορτισέρ η ανάρτηση φιλτράρει καλύτερα τις κακοτεχνίες της ελληνικής οδοποιίας. Για να μην επηρεαστεί το ελαφρώς πιο μαλακό σετάρισμα της ανάρτησης, το πάχος της αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί κατά 1 mm, φτάνοντας τα 20 mm από 19mm του προ αναβάθμισης Corsa. Η συνολική βελτίωση της ανάρτησης έχει ωφελήσει την συμπεριφορά του ημιάκαμπτου που πλέον δεν εμφανίζει τις ξερές αντιδράσεις που το χαρακτήριζαν, ενώ οι νέες παχύτερες αντιστρεπτικές περιόρισαν και τις κλίσεις. Ο νέος, αλλά ήδη γνωστός, κινητήρας 1.4 λίτρωνέχει μεγαλύτερη διαδρομή 2 mm, αυξάνοντας τον κυβισμό του στα 1398 cc, καθώς και μεταβλητό χρονισμό. Αποδίδει 100 ίππους και 130 Nm ροπή, ενώ στα όπλα του περιλαμβάνονται η χαμηλή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 (5,5 lt/100 km και 129 gr/km). Όσο ανεβαίνουν οι στροφές ο πολιτισμένος χαρακτήρας αποκτά ένταση που στο ταξίδι, σε συνδυασμό με την μέτρια ποιότητα κύλισης, κάποια στιγμή θα κουράσει τους επιβαίνοντες. Βελτιωμένες πάντως είναι οι επιδόσεις με το Corsa των σχεδόν 1.200 κιλών να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 180 km/h και να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,9’’. Στην πράξη αντιλαμβάνεσαι την διαφορά στο πάτημα του γκαζιού, με το Corsa να εκδηλώνεται πιο ζωηρά και να μετατρέπει την απόδοση σε καλές επιδόσεις. Φυσικά δεν επιδιώκει να συναρπάσει τον οδηγό του, αλλά να του προσφέρει ζωντάνια και αυτό το καταφέρνει. Η κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μπορεί να επιτευχθεί, αλλά δύσκολα μπορεί να εφαρμοστεί τέτοιος τρόπος οδήγησης στην καθημερινότητα. Χωρίς να συμβιβάζεις ρυθμό ή να έχεις το μυαλό σου στην οικονομία, το Corsa καταναλώνει περίπου 8,0 lt / 100 km ως μέση τιμή κατανάλωσης, κάτι που εξασφαλίζει παραπάνω από 550 χιλιόμετρα αυτονομίας με το 45άρι ρεζερβουάρ.
συμπέρασμα
Συνήθως το ζουμί βρίσκεται κάτω από το κέλυφος και η πορεία τόσων ετών στην αγορά, επιβεβαιώνει την αξία του Corsa. Στην τελευταία του ανανέωση κέρδισε το μακιγιάζ που χρειαζόταν για να φρεσκάρει την παρουσία του και να διατηρήσει το αγοραστικό ενδιαφέρον, κάτι που αποδεικνύουν και οι πωλήσεις του. Με έξτρα εκδόσεις για κάθε γούστο και κάθε ηλικία, προσφέρει ένα πλήρες, συγκροτημένο και αναγνωρισμένο πακέτο στα supermini.