Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140PS
Η Fiat διανύει την εποχή MultiAir και το Bravo είναι αδύνατον να ξεφύγει από τα δίχτυα της.
- -
- -
με μια ματιά
Η καθαρή αλλά αποδοτική αντικατάσταση του T-Jet των 150 ίππων με 140 Multiair άλογα.
γλυκά
- Σπορ αισθητική και σχεδίαση
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Τιμή
ξυνά
- Αίσθηση κιβωτίου και τιμονιού
- Σκληρά πλαστικά
απόψεις
Η έλευση του MultiAir δικαιώνει απόλυτα τη Fiat τόσο με βάση τη γλώσσα των αριθμών, όσο και με τη συνολική παράσταση του αυτοκινήτου. Οι ικανοποιητικές επιδόσεις, παρά το μη συνεργάσιμο κιβώτιο, οι άφθονοι χώροι που καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας και ο κινητήρας των 1,4 λίτρων είναι τα αναμφίβολα υπέρ μιας αγοράς που περιλαμβάνει πληρέστατο εξοπλισμό και ελκυστική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Για να διατηρήσεις τον τίτλο της καθαρότερης φίρμας ή της φιλικότερης αν θέλετε προς το περιβάλλον αυτοβιομηχανίας, χρειάζεται να έχεις μη ρυπογόνους κινητήρες στην γκάμα σου. Το Groupo Fiat που έχει πιάσει τον νόημα και τον τίτλο στα χέρια της, οφείλει πολλά στην τεχνολογία MultiAir που σταδιακά περνάει σε όλη την γκάμα. Μετά την πρεμιέρα του στο Punto Evo, ακολούθησε η MiTo και η Giulietta, εμβόλιμα το 500 λανσάρισε τον δικίλινδρο κινητήρα της σειράς και ταυτόχρονα έφτανε και η ώρα για το Bravo, ώστε να γευτεί την νοστιμιά του MultiAir, στην θέση ενός πιάτου που λεγόταν T-Jet!
Πράσινα άλογα
Ο υπερτροφοδοτούμενος που πρωτοφορέθηκε στο Bravo ήταν ηφαίστειο, αλλά με όλη την σημασία. Όσο αποδοτικός ήταν, άλλο τόσο απαιτητική διάθεση είχε για καύσιμο, ενώ το όλο εγχείρημα δημιουργούσε υψηλούς ρύπους(165 gr/km) για να εξυπηρετήσει το όραμα της Fiat. Τα ηνία του T-Jet πέρασαν μοιραία στον MultiAir, τουλάχιστον για την ισχυρότερη έκδοση του πρώτου με τους 150 ίππους, που ανήκει στην ιστορία. Τώρα ο υπερτροφοδοτούμενος με την σφραγίδα MultiAir αποδίδει 140 ίππους στις 5.000rpm, ενώ τα 230 Nm ροπής μόλις από τις 1.750rpm εξασφαλίζουν θεωρητικά το ιδανικό αποτέλεσμα. Εν τάχη, η τεχνολογία MultiAir, προϊόν εξέλιξης της Fiat Powertrain Technologies (FPT), ουσιαστικά ελαχιστοποιεί τα κινούμενα μέρη στο εσωτερικό του κινητήρα. Ποιο συγκεκριμένα ο εκκεντροφόρος των βαλβίδων εισαγωγής έβαλε τέλος στην καριέρα του, ενώ τα έκκεντρά του που μετακόμισαν στον εξαγωγής, μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος αναλαμβάνουν την ρύθμιση και τον χρονισμό τους. Πρόκειται για ένα σύστημα που καταργεί την κλασική πεταλούδα γκαζιού προς όφελος της καύσης και κατά συνέπεια της κατανάλωσης. Σύμφωνα μάλιστα με την Fiat το Bravo βγαίνει κερδισμένο κατά 10% σε τομείς κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, ενώ παράλληλα είναι αδιαπραγμάτευτο ως προς την απόδοση και τις επιδόσεις.
Bravoμε το καλημέρα
Οπτικά, το Bravo MultiAir ξεχωρίζει από μικρές αλλαγές στην διαφορετικής απόχρωσης γρίλιας στην μάσκα, αλλά και συγκρατημένες πινελιές φρεσκάδας στο εσωτερικό του, κυρίως στον πίνακα οργάνων. Σχεδιαστικά άλλωστε τα πήγαινε περίφημα, όπως και χωροταξικά προσφέροντας μια φιλόξενη, νοικοκυρεμένη και άνετη καμπίνα για ενήλικες επιβάτες, με bonus τον πληθωρικό χώρο των 400 λίτρων για τις αποσκευές τους. Η ποιότητα κατασκευής είναι αποδεκτή, με το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό να είναι επενδυμένο με μαλακό στην υφή υλικό, χωρίς βέβαια να λείπουν και κάποια σκληρά πλαστικά στην βάση της κονσόλα αλλά και περιφερικά. Το καλό νέο όμως είναι ο εξοπλισμός που στην έκδοση Sport, της δοκιμής περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους, Blue&Me (σύστημα ανοιχτής συνομιλίας μέσω Bluetooth και θύρα USB), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ESP με MSR & Hill Holder, ζάντες αλουμινίου 17’’, αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα Start&Stop. Στοιχεία που ανεβάζουν το πρεστίζ του μικρομεσαίου της Fiat έναντι του ανταγωνισμού προσφερόμενα μάλιστα και σε δελεαστική τιμή που ξεκινάει από τα 20 χιλιάρικα.
Φθηνά τέλη και ποιος δεν θέλει!
Το ζουμί της υπόθεσης όμως, ξεκινάει με την σχέση απόδοσης οικονομίας και εδώ το Bravo MultiΑir ξεχωρίζει με το καλημέρα προσφέροντας εκπομπές CΟ2 μόλις 132 gr/km, που συνεπάγεται ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόλις 132 ευρώ. Στον δρόμο η καλή οδική συμπεριφορά είναι σύμμαχος τόσο για τον απαιτητικό, όσο και τον συντηρητικό και κινείται το ίδιο άνετα είτε σε ανοικτό είτε σε δρόμο γαρνιρισμένο με στροφές. Αν και οι τροχοί των 17’’ με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, δεν δημιουργούν προσδοκίες μαγικού χαλιού, η καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση του δίνουν καλοτάξιδο χαρακτήρα κάτι που υποστηρίζει το απλωμένο 6άρι κιβώτιο με την μέτρια αίσθηση. Ανάλογη εικόνα διαμορφώνει ο οδηγός και από το τιμόνι, που βελτιώνεται φυσικά από την στιγμή που που επιλεγεί η λειτουργία Sport. Τότε αλλάζει σημαντικά το οδηγικό περιβάλλον και το Bravo κερδίζει σε απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης αλλά και στο γκάζι. Η παρουσία του ESP αν και διακριτική, δεν επιτρέπει πολλά πολλά στον γνώστη της τοποθέτησης και ορμητικής οδήγησης, παρόλα αυτά το Bravo δεν χάνει την αποτελεσματικότητά του, διατηρώντας την πρόσφυση σε υψηλό επίπεδο. Κερασάκι η απόδοση με το μικρομεσαίο Fiat να εμφανίζεται σβέλτο, χωρίς υστέρηση και ξεσπάσματα που μας είχε συνηθίσει ο T-Jet, ενώ δείχνει πρόθυμο να ανεβάσει στροφές πολύ περισσότερο από τον προκάτοχό του. Το θετικό τράβηγμα από χαμηλά και η γραμμική εκδήλωση των προθέσεων φέρνει τον MultiAir σε πλεονεκτική θέση, επιταχύνοντας το αμάξωμα των 1.300 κιλών στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 8,9’’. Παράλληλα οι επιδόσεις συνδυάζονται και με κατανάλωση που δύσκολα θα ξεπεράσει το δεκάρικο με βαρύ αλλά λογικό πόδι, ενώ σουλατσάροντας χωρίς βάρος στο πόδι, θα δείτε τις τιμές κατανάλωσης να γλύφουν τα 8 lt/100km. Σίγουρα υψηλότερες των προτεινόμενων του κατασκευαστή(μέση: 5,7 lt/100 km), αλλά απολύτως λογικές για το ύφος του αυτοκινήτου.
συμπέρασμα
Ένα αναγνωρισμένο σύνολο που με την προσθήκη του Multiair, κερδίζει σε πράσινη συνείδηση χωρίς να θυσιάζει την απόδοση. Το Bravo με τον «καθαρό» του κινητήρα, λέει αντίο στο σπάταλο και ρυπογόνο παρελθόν του T-Jet, ρίχνοντας ταυτόχρονα τα κόστη καθημερινότητας και ετήσιου προϋπολογισμού. Το ήδη καλό σύνολο γίνεται καλύτερο, παραμένει αποδοτικό και την ίδια στιγμή προσφέρει δελεαστική τιμή και εξοπλισμό, στοιχεία που αναστατώνουν και τον πιο επαναπαυμένο σε θρόνους και βασίλεια εκπρόσωπο της μικρομεσαίας κλάσης.