Kia Sportage 1.6 GDI

Με μακρά παράδοση στην ελληνική αγορά, το Sportage οπλίζει και επαναπυροδοτεί.

  • -
  • -
Ισχύς135 PS
Ροπή166 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2158 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στροφή στον κόσμο των crossover όπως απαιτεί η μόδα της εποχής, με στοιχεία που το επαναφέρουν στους ισχυρούς της κατηγορίας.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Πέρα από την μόδα των crossover, το συνολικό πακέτο Sportage μπορεί επάξια να πάρει την θέση του οικογενειακού αυτοκινήτου παρακάμπτοντας μια ολόκληρη κατηγορία μικρομεσαίων και μεσαίων. Με αρχοντικές διαστάσεις και ανάλογους χώρους, κομψό στιλ και πλήρες πακέτο σύγχρονου εξοπλισμού, τίποτα δεν εμποδίζει το crossover της Kia, στον δρόμο για την επιτυχία. Με όπλα του το ζωηρό ατμοσφαιρικό 1.600άρι μοτέρ και την ικανή απόσταση από το έδαφος για τις αποδράσεις του weekend, η 3η γενιά του μοντέλου έχει τα θετικά σχόλια στο τσεπάκι της. Φιλικό, προοδευτικό και προβλέψιμο σε συμπεριφορά εξυπηρετεί τις έννοιες αποτελεσματικότητας και ασφάλειας, όμως δεν είναι το κατάλληλο μέσο για να πείσει τον απαιτητικό να επιτεθεί σε δρόμο με στροφές. Το βάρος και η υποστροφική συμπεριφορά θα περιορίσει τον ρυθμό σε σβέλτο εκδρομικό, τομέα που ευτυχώς τα πάει περίφημα.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ποιότητα
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Κλίσεις ανάρτησης
  • Υποστροφικός χαρακτήρας
  • Ελκτική πρόσφυση
απόψεις

Αν θέλαμε να συνοψίσουμε το χαρακτήρα του Sportage με μία λέξη αυτή θα ήταν η λέξη «ισορροπία». Ακόμη κι όταν αυτή ...χάνετε λόγω υποστροφής, το κορεατικό SUV θα προσφέρει κάτι άλλο σε αντάλλαγμα. Η αφθονία των χώρων, η πρακτικότητα και η εργονομική αξιοποίηση του ποιοτικού εσωτερικού, του δίνουν πόντους όχι μόνο στα αστικά, αλλά κυρίως στα εκδρομικά καθήκοντα χωρίς καν να έχει τετρακίνηση. Παίζει με άνεση το ρόλο του «μεγάλου» αυτοκινήτου μιας οικογένειας και η τιμή της βασικής έκδοσης αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Το Sportage προσφέρεται αποκλειστικά δικίνητο με τον 1.6 GDI, σε έξι εκδόσεις(Instyle, Uptown, Skyview, Cosmic, Orbit, Breeze) με την βασική έκδοση να προσφέρει ένα ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού. Μεταξύ άλλων στάνταρ είναι οι έξι αερόσακοι, το ESP, το Α/C, ηχοσύστημα με MP3 και θύρα USB, υπολογιστής ταξιδίου, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, έλεγχος πέδησης και εκκίνησης σε κλίση, αισθητήρα βροχής, cruise control και ζάντες αλουμινίου 16’’. Φυσικά στις τρεις ακριβότερες εκδόσεις ο εξοπλισμός αποκτά ακόμα περισσότερα premium στοιχεία και έναν μακροσκελέστατο κατάλογο εξοπλισμού ανέσεων, όμως η Uptown είναι ίσως η ποιο λογική επιλογή. Μεταξύ άλλων κερδίζει επιπλέον σε σχέση με την Instyle τηλεσκοπική ρύθμιση τιμονιού, τις δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, τα LED ημέρας καθώς και τους τροχούς των 17’’, χωρίς να απογειώνει ψηλά την τιμή του. Στο ελκυστικό πακέτο τιμής εξοπλισμού συμπληρώστε και την επταετή εργοστασιακή εγγύηση που πλέον αποτελεί δόγμα της Kia.

Θα μπορούσε κάλλιστα να ονομαστεί και χαμαιλέων για τον τρόπο που προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής. Το Sportage ξεκίνησε την σταδιοδρομία του στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ως τυπικό 4x4 με κοντά διαφορικά και ικανότητες εκτός δρόμου προσφέροντας μια αξιόλογη και προσιτή πρόταση για την εποχή. Ο δρόμος που χάραξε το Rav4 και εδραίωσε την κλάση των SUV, ήταν και η αιτία που έχασε τους άκαμπτους άξονες και τις βοηθητικές σχέσεις και σταδιοδρόμησε στα οχήματα ελευθέρου χρόνου την δεκαετία του 2000, ενώ σήμερα που τα SUV έχουν περιθωριοποιηθεί εμπορικά από την παγκόσμια ύφεση, έφτασε η ώρα των crossover. Φυσικά η 3η γενιά Sportage είναι παρούσα στις εξελίξεις και ήρθε διαβασμένη για να αναμετρηθεί με το Qashqai  και την φρέσκια παρέα του, που γνωρίζουν πιένες σε επίπεδο πωλήσεων. Με την συγχώνευση κατηγοριών να φοριέται πολύ, το σύγχρονο Sportage πατάει ανάμεσα στα Crossover-SUV προσελκύοντας μάζες από το μικρομεσαίο καλάθι αγοραστών.

 

Κομψό και ελκυστικό

Απόλυτα εναρμονισμένο στο πνεύμα της εποχής του, το Sportage έπρεπε να γοητεύει την νεανική ματιά και να προσφέρει γενναίες δόσεις δυναμισμού στο αμάξωμά του. Οι τολμηρές γραμμές που τρέχουν στο αμάξωμα, η χαρακτηριστική μάσκα και τα μακρόστενα φώτα εμπρός και πίσω, ο συνδυασμός καμπύλων και ακμών και το κουπέ τελείωμα της οροφής αποδεικνύουν την σχεδιαστική έμπνευση που είχε το επιτελείο του αρχισχεδιαστή Πήτερ Σράιερ. Το νέο Sportage δεν είναι μικρό και οι αυξημένες του διαστάσεις (μήκος 4.440mm, πλάτος 1.855mm, ύψος 1.635mm), ευτυχώς καμουφλάρονται από την σχεδίαση, ώστε να δείχνει λιτό και όχι ογκώδες. Μπορεί να έχει κοινή καταγωγή με τον πρώτο του ξάδερφο iX35, όμως οι σχεδιαστικές ομοιότητες είναι περιορισμένες στα δάχτυλα και το καθένα διαθέτει την προσωπικότητα του. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στα ενδότερα με το Sportage να διατηρεί χωροταξικές ομοιότητες που του επιτρέπει η μεγάλη καμπίνα και το αρχοντικό μεταξόνιο των 2.640 mm. Η σύγχρονη εικόνα είναι δεδομένη τόσο από τα μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται όσο από την άριστη συναρμογή τους και τον διάκοσμο που συνδυάζει φινετσάτα τις διχρωμίες. Σχεδιαστικά ακολουθεί τον δικό του δρόμο, ο οποίος είναι επίσης κομψός, λειτουργικός και προάγει την εργονομία. Και φυσικά την ευρυχωρία όπου αποτελεί ένα από τα ισχυρά χαρτιά του crossover της Kia, που θέλει να ξεφύγει για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αρχοντικοί χώροι τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω που δεν έχουν λόγο για παράπονα ακόμα και αν η φύση τους έχει προικίσει με ανάστημα! Τόσο στα πόδια όσο και στην περιοχή των ώμων και του κεφαλιού ο «αέρας» θα τους προσφέρει ιδανικές στιγμές παραμονής στο εσωτερικό του Sportage. Παράλληλα τα αναπαυτικά και με σωστή στήριξη καθίσματα, εξυπηρετούν θαυμάσια την πολύωρη παραμονή και τα μακρινά ταξίδια. Την ζωή εντός, διευκολύνουν αρκετοί χώροι για τα καθημερινά τους αντικείμενα, αλλά και η σωστή ορατότητα τριγύρω, αν και ο οδηγός θα αναζητούσε κάτι καλύτερο από την φαρδιά τρίτη κολόνα. Οι εντυπώσεις με θετικό πρόσημο συνεχίζονται και πίσω από την καμπίνα επιβατών, όπου ένας πρακτικότατος χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 465 λίτρα αποσκευών, έως 1.353 με πλήρη αναδίπλωση της δεύτερης σειρά καθισμάτων. Παράλληλα κάτω από το δάπεδό του, υπάρχουν διαμορφωμένες θέσεις για τα συνήθη αντικείμενα του πορτ μπαγκάζ, αλλά και εφεδρικός τροχός σημαντικός για τις περιηγητικές στιγμές προς την φύση.

 

Σεμνό ταμπεραμέντο

Η ατμοσφαιρική λογική ακολουθείται και εδώ, όπως στον αντίστοιχο εκπρόσωπο της Hyundai, όπου μοιράζονται τον νέο 1.6 GDI(Gasoline Direct Injection). Κανόνας του είναι να μην θυσιάζει την απόδοση, να καταναλώνει μετρημένα το καύσιμό του και φυσικά να μην ρυπαίνει, στοιχεία δύσκολα να επιτευχθούν ταυτόχρονα για έναν κινητήρα. Παρόλα αυτά ο σύγχρονος κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και τον διπλό μεταβλητό χρονισμό, τα καταφέρνει συνολικά περίφημα. Αποδίδει 135 ίππους στις 6.300rpm και 164Νm ροπής στις 4.500rpm και μπορεί ταυτόχρονα να καυχιέται για το οικολογικό του προφίλ(CO2:158gr/km) καλύπτοντας τις σύγχρονες προδιαγραφές(Euro5), αλλά και για τον τρόπο έκφρασής του. Τα 6,8lt/100 km εργοστασιακής μικτής κατανάλωσης, είναι λίγο δύσκολο να επιβεβαιωθούν όμως με λογική και σύνεση σε μυαλό και δεξί πόδι, τα 8,0lt/100km είναι εφικτή τιμή. Φυσικά απελευθερωμένος από το παιχνίδι της οικονομίας συνηθέστερες τιμές κατανάλωσης εμφανίζουν 9-10 λίτρα, ενώ αν ψάχνεις τα δευτερόλεπτα επιδόσεων σκαρφαλώνεις εύκολα ψηλότερα του 10άρικου. Συνολικά ο κινητήρας του Sportage καταφέρνει όχι μόνο να υπερνικήσει τα σχεδόν 1.500 κιλά (με δυο ενήλικες και γεμάτο ρεζερβουάρ), αλλά να προσφέρει και αμεσότητα, περίφημο τράβηγμα από χαμηλά, πολιτισμένη και ψιθυριστή λειτουργία δίχως κραδασμούς. Εκτός από τον σύγχρονα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, την ευστροφία και την ελαστικότητα, τα καταφέρνει καλά στον τομέα των επιδόσεων υποστηριζόμενο και από ένα σωστά κλιμακωμένο και με σωστή αίσθηση 6άρι κιβώτιο. Το crossover της Kia χρειάζεται 11,1’’ για τα πρώτα 100km/h, η τελική ταχύτητα φτάνει με ευκολία τα 178km/h, ενώ εξαιρετικά για το ατμοσφαιρικό του σύνολο τα πάει και στις ρεπρίζ χωρίς να κάνει επιβεβλημένη την επιλογή χαμηλότερης σχέσης. Φυσικά δεν συγκρίνεται με τους υπερτροφοδοτούμενους του ανταγωνισμού σε επίπεδο ρεπρίζ, όμως διδάσκει στους ατμοσφαιρικούς ανταγωνιστές του ότι ρεπρίζ και ήσυχη οικονομική λειτουργία μπορεί να επιτευχθεί περιορίζοντας τους συμβιβασμούς. Με δεδομένο ότι το κύριο ζητούμενο είναι η άσφαλτος το Sportage προσφέρει ιδανικές συνθήκες για ξεκούραστο ταξίδι, χάρις την προσεγμένη του κύλιση και την ησυχία που επικρατεί στο σαλόνι. Βασισμένο στο νέο του στιβαρότερο δάπεδο, το μακρύ μεταξόνιο και την ανεξάρτητη λειτουργία των αναρτήσεων(McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), διατηρεί την σταθερότητα του στον ανοιχτό δρόμο ακόμα και με ταχύτητες τελικής, γεμίζοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού που αισθάνεται ασφαλής με το τιμόνι του Sportage στα χέρια του. Όσο διατηρεί το εκδρομικό σβέλτο ρυθμό και την οδήγηση με ροή διαχειριζόμενος σωστά την ταχύτητα σε ευθείες και στροφές, μπορεί να κινείται γρήγορα με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια προς τον προορισμό του. Αν όμως παρασυρθεί σε ποιο σπορ οδήγηση με επιθετική είσοδο στις στροφές, θα αρχίσουν οι πρώτοι περιορισμοί από το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση και την ελλιπή πληροφόρηση. Ο εσωτερικός τροχός θα σπινάρει εύκολα στις κλειστές στροφές, το λάστιχο με το 70άρι προφίλ θα μαγουλιάσει, ενώ γρήγορα ο οδηγός θα εισπράξει κλίσεις από την ανάρτηση και ταυτόχρονα μια μεγαλοπρεπέστατη τάση υποστροφής που ουσιαστικά του υπαγορεύει και τον ρυθμό οδήγησης. Θέμα ασφάλειας δεν τίθεται, γιατί το ESP αναλαμβάνει και παίρνει την κατάσταση «στα χέρια του», αλλά ουσιαστικά παραδίδει τον δυναμικό τρόπο οδήγησης ως αποκλειστικό παιχνίδι του ανταγωνισμού. Τουλάχιστον η συνολική καλή εικόνα δεν αλλοιώνεται με την ανάρτηση να αντιμετωπίζει με φιλότιμο και εργατικότητα τις κακοτεχνίες, ακόμα και αν αυτές δεν ανήκουν απαραίτητα σε ασφαλτοστρωμένο δίκτυο. Τα 170mm απόστασης από το έδαφος είναι και το μοναδικό εφόδιο του Sportage προς την εκδρομική αναζήτηση με τις βατές χωμάτινες διαδρομές να μην το τρομάζουν, ούτε να κουράζουν τους επιβαίνοντες. Στην ουσία το Sportage προσφέρει ρεαλιστικές στιγμές και το πετυχαίνει με ισορροπία ανάμεσα στα προνόμια που αναζητά το ευρύ κοινό.

συμπέρασμα

Κομψό αμάξωμα, ζωηρός κινητήρα, ταξιδιάρικο στιλ και πληθωρικές ανέσεις. Αυτά είναι η μία όψη του νομίσματος Sportage που δεν έχει να ζηλέψει από την premium εικόνα των πρεσβευτών της κλάσης, αλλά ούτε του λείπει το δυναμικό στιλ εμφάνισης. Απόλυτα νεανικό, με crossover προδιαγραφές και μικρομεσαίο προφίλ, το νέο Sportage εκφράζεται με ισορροπία, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, και με όπλα του την γοητευτική σχεδίαση, τον πλούσιο εξοπλισμό και την ανταγωνιστική τιμή ξαναβάζει δυναμικά την Kia στο παιχνίδι μιας εμπορικότατης σύγχρονης τάσης.

VIDEOS

Kia Sportage

Kia Sportage (2)

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...