Mercedes SLK 200 7G-Tronic
Το κάστρο των αριστοκρατικών roadster παραμένει προνόμιο της σειράς SLK.
- -
- -
με μια ματιά
Η τρίτη γενιά SLK, πλασμένη στα πρότυπα της SLS, διατηρεί την σχέση της με την κορυφή της κατηγορίας.
Μπορεί η αναδίπλωση της μεταλλικής οροφής να αποτελεί ιδέα της Peugeot (402 Eclipse), παραπάνω από οκτώ δεκαετίες πριν, όμως η Mercedes το 1996 την επανέφερε στην σύγχρονη ιστορία, μια κίνηση που αποτέλεσε σταθμό στην αγορά των roadster. Με το πάτημα ενός κουμπιού η SLK ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με ηλεκτρική αναδίπλωση μεταλλικής οροφής και το πρώτο φυσικά του είδους που αποκτούσε κουπέ ή roadster ταυτότητα. Αυτό και μόνο αρκούσε για να σπάσει τα ταμεία, όσο και αν έπαιξε τον ρόλο του το brand του κατασκευαστή. Οκτώ χρόνια αργότερα και με την SLK εδραιωμένη σε κυρίαρχη θέση στην αγορά, η δεύτερη γενιά ήρθε με ακόμα ποιο αιχμηρή σχεδίαση και με μια ακόμα καινοτομία για να βουλώσει τα στόματα του ανταγωνισμού. Το αεροφουλάρι (Airscarf) εξασφάλιζε την θαλπωρή του αυχένα στις ανοιχτές βόλτες ακόμα και μέσα στο καταχείμωνο και ανέβασε ακόμα ψηλότερα την αίγλη της διθέσιας Mercedes. Η ώρα της τρίτης γενιάς όμως είναι γεγονός και φυσικά οι τυμπανοκρουσίες ουτε εδώ λείπουν.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Σπορ αισθητική
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες
απόψεις
Μούρη από SLS και καρδιά μόλις 1,8 λίτρων για το πιο πετυχημένο roadster της δεκαπενταετίας. Η Mercedes βελτίωσε την SLK φορτώνοντας της με όλα τα καλούδια του R&D της εταιρείας, όμως διατήρησε αναλλοίωτη τη μυώδη φόρμα ενός διθέσιου CC που ξεχωρίζει αμέσως από ό,τι πατά σε τέσσερις τροχούς. Όλο το physic δεν σε εμπνέει για σανιδώματα και κυνήγι στα φανάρια, αλλά για σβέλτες διαδρομές με ανοιχτή την οροφή σε κάθε λογής ανάγλυφο δρόμου. Τιμή και κυβισμός αποτελούν ιδανική ντρίπλα για την εποχή των τεκμηρίων που ζούμε.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Με τα μούτρα της SLS
Δεν θέλει και πολύ παρατηριτικότητα για να διακρίνει κανείς το πρότυπό της τρίτης γενιάς. Η σχεδιαστική ταύτιση με την SLS είναι ορατή στην νέα μάσκα και με όμορφα σμιλεμένες λεπτομέρειες, σπορτίφ γραμμές στο χαμηλό και φαρδύ αμάξωμα το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Διατηρεί την κοντή μυώδη σιλουέτα, με φουσκωμένους και ακροβολισμένους θόλους και ταυτόχρονα με το δυναμικό στιλ καταφέρνει να εκπέμπει φινέτσα και αριστοκρατία. Αν ψάχνουμε για καινοτομίες όπως μας συνήθισαν οι προηγούμενες, η νεότερη σολάρει, με πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές να κατέχει η έξτρα γυάλινη οροφή Magic Sky Control. Αποτελείται από ένα ειδικό κρύσταλλο που σκουραίνει αυτόματα. Με μια ειδική επίστρωση και ανάλογα της τάση που τη διαπερνά αλλάζει η δομή της επίστρωσης μεταβάλλοντας την διαπερατότητα στην ακτινοβολία μέχρι και είκοσι φορές. Η προαιρετική αυτή οροφή είναι το κερασάκι στην τούρτα, ωστόσο η νέα γενιά έχει σημαντικές αλλαγές ουσίας όπως για παράδειγμα η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή από 0,32 σε 0,30 που σημαίνει οικονομία καυσίμου. Μεταξύ άλλων καινοτομιών υπάρχουν οι πρωτοεμφανιζόμενες και εδώ ενεργητικές αναρτήσεις(Dynamic Handling Package), το μεταβλητό βήμα της κρεμαγιέρας (Direct Steer), αλλά και το σύστημα Torque Vectoring Brakes που ουσιαστικά σε συνεργασία με το ESP φρενάρει τον πίσω εσωτερικό τροχό για πιο δυναμική έξοδο από την στροφή. Όλα αυτά όμως ανήκουν στο προαιρετικό πακέτο, όπως και το 7 G-Tronic που όμως διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής και ουσιαστικά απλοποιεί την οδήγηση είτε επιλέγοντας αυτόματη λειτουργία είτε αλλάζοντας τις επτά ταχύτητες σειριακά. Στο εσωτερικό η α λα SLS έμπνευση διατηρείται, όμως ταυτόχρονα διατηρεί και την σχέση της με την προγενέστερη σειρά. Οι πινελιές χρωμίου στους σταυρωτούς αεραγωγούς, το μπουτόν εκκίνησης και η έγχρωμη οθόνη είναι κάποια από τα στοιχεία που κλέβουν τις εντυπώσεις. Συνολικά κινείται μεταξύ πολυτέλειας και σπορ αισθητικής, συνδυασμό που πετυχαίνει με φινέτσα, αν και η γκρίζα διχρωμία στην κονσόλα δημιουργεί ένα πιο αυστηρό στιλ. Ποιότητα και εξοπλισμός δεν επιδέχονται κριτικής, ενώ χωροταξικά η διθέσια καμπίνα απέκτησε περισσότερη άπλα για τους επιβάτες της, κυρίως στο πλάτος. Φυσικά στα ατού της SLK, είναι και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών των 335 λίτρων στην κουπέ διάταξη, ενώ ακόμα και με την οροφή αποθηκευμένη εκεί, ο διαθέσιμος χώρος υπολείπεται κατά 110 λίτρα.
Αριστοκρατία και ισορροπία
Από την στιγμή που κλείνεις την πόρτα της SLK, σφραγίζεις τους εξωτερικούς ήχους, ως ένδειξη ποιοτικής αίσθησης, και το μόνο που έχεις να διαλέξεις είναι τον τρόπο που θα την απολαύσεις. Ανοιχτή ή κλειστή, αρκούν κάτι παραπάνω από 20 δευτερόλεπτα πίεσης στο μπουτόν της οροφής και το παιχνίδι αρχίζει. Οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις(επιπλέον 45 mm μήκους, 33 mm πλάτους και 5 mm ύψους), ελάχιστα επηρεάζουν την αστική δραστηριότητά της, ενώ τα αυξημένα μετατρόχια συμβάλουν ακόμα περισσότερο στο πάτημα του roadster της Mercedes. Η νέα SLK βασίζεται στο δάπεδο της απερχόμενης και παρά την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε αμάξωμα και πλαίσιο δεν περιόρισε αισθητά το βάρος που σύμφωνα με τον κατασκευαστή αγγίζει τα 1.360 κιλά, που σημαίνει ότι με πλήρωμα και γεμάτο ρεζερβουάρ ξεπερνάει τα 1.500. Το ευτύχημα είναι ότι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.8 τεχνολογίας blueEFFICIENCY διαπρέπει με τις επιδόσεις του και σε κάνει να ξεχάσεις τις προδιαγραφές βάρους. Με 184 ίππους στις 5.250rpm και 270 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.800rpm ο μικρός κινητήρας της Mercedes αποδίδει σαν ένας πολλαπλάσιου κυβισμού ατμοσφαιρικός, όντας βελούδινος, γραμμικός και πληθωρικός σε ψυχή και δυναμικότητα. Τα 7,0’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 237 km/h τελικής ταχύτητας είναι ένα δείγμα των δυνατοτήτων στο θέμα επιδόσεις, ενώ οι ρεπρίζ είναι εύκολη υπόθεση ακόμα και με το στάνταρ χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Με το έξτρα 7 G-Tronic που διέθετε το αυτοκίνητο που οδηγούσαμε, προσθέτεις ξεγνοιασιά, βελούδινες αλλαγές και αποτελεσματικότητα και η SLK γίνεται ένα απολαυστικό παιχνίδι για κάθε χρήστη και κάθε διαδρομή. Παράλληλα οι επιδόσεις συνδυάζονται με λογικές καταναλώσεις που κυμαίνονται από 8,5 lt/100 km με ελαφρύ πόδι, έως λίγο πάνω από τα 11 lt/100 km με δραστήριο ρυθμό. Φυσικά αν ρίξεις άγκυρα στο δεξί πεντάλ η κατανάλωση μπορεί να ξεπεράσει τα 13 lt/100 km, όμως μπορείς εύκολα και με μυαλωμένη οδήγηση να απολαμβάνεις την ταχύτητα της SLK με τίμημα λίγο παραπάνω από το δεκάρικο ανα εκατό χιλιόμετρα. Στον δρόμο, το πλαίσιο αποδεικνύει την ακαμψία του και η σωστή κατανομή βάρους στους δυο άξονες ζυγίζει περίφημα την συμπεριφορά, την αποτελεσματικότητα και τις αντιδράσεις της διθέσιας Mercedes. Η εμπρός ανάρτηση με τους τρεις συνδέσμους και τα γόνατα McPherson, μαζί με την πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, προσφέρουν σαφήνεια στο χειρισμό του αυτοκινήτου και χαρίζουν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά στην SLK. Μπορεί η μετάδοση στον πίσω άξονα να υπόσχεται πλαγιολισθήσεις όμως κάτι τέτοιο είναι δύσκολο έως απίθανο να γευτεί ο γνώστης. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, ακόμα και απενεργοποιημένα βρίσκονται σε εγρήγορση και η εκτεταμένη υπερστροφή καταδυναστεύεται έγκαιρα προσφέροντας στοργή στον αδαή και απογοήτευση στον μαθημένο της πλαγιολίσθησης. Η SLK συμπεριφέρεται δραστήρια ευέλικτα και επικοινωνιακά με έμφαση στην οδήγηση με γραμμές και μόνο μια υποψία υπερστροφής εμφανίζει απλά για την γεύση. Κατά βάση ως πρώτη αντίδραση θα υποστρέψει αν το παρακάνεις, όμως τουλάχιστον τα έμπειρα χέρια θα τα αποζημιώσει με την ταχύτητα που θα αντιμετωπίσει και το πιο απαιτητικό στροφιλίκι. Στον ανοιχτό δρόμο διατηρεί την ακλόνητη αίσθηση, τα φρένα είναι ικανά να την γονατίσουν ακόμα και από απαγορευτικές ταχύτητες για τον μέσο οδηγό, ενώ η κύλιση προσφέρει ησυχία στην καμπίνα, κάτι για το οποίο λειτουργούν αντίθετα αεροδυναμικοί θόρυβοι με το ταχύμετρο ψηλότερα των 160 km/h. Μπορεί λοιπόν να μην διαθέτει την πιο καθαρόαιμη και ανόθευτη οδική συμπεριφορά, όμως καταφέρνει να συνδυάσει τις παραδοσιακές αξίες μιας κατηγορίας και της ίδιας της εταιρείας με ευρύτητα οδηγικής απόλαυσης ακόμα και για τους απαιτητικούς της ταχύτητας.
συμπέρασμα
Με δεδομένη την αριστοκρατική φινέτσα και με την γοητεία του στιλ από τα χνάρια της SLS, η 3η γενιά της SLK παραμένει η πρώτη κυρία στα roadster σαλόνια. Με εξωτική εμφάνιση και απόλυτη ισορροπία στον χαρακτήρα της ακόμα και η «μικρότερη» SLK εμφανίζεται ως ένας ολοκληρωμένος εκπρόσωπος της κατηγορίας για κάθε χρήση, αποτελώντας την χρυσή τομή όταν προκύπτει η υπόθεση δαπάνες και τεκμήρια. Σαφώς λιγότερο καθαρόαιμη σε σπορ αίσθηση από τις προτάσεις του ανταγωνισμού, αλλά σταθερή αξία στο χρηματιστήριο των roadster.