Ford Mondeo 1.6 Ecoboost

Με όπλο τον Ecoboost των 1.6 λίτρων, το Mondeo κατοχυρώνει τον θρόνο στην μεσαία κατηγορία.

  • -
  • -
Ισχύς160 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2158 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Με υπερτροφοδότηση και 160 ίππους, το Mondeo διαγράφει το όνομά του από την λίστα των αδύναμων οικογενειακών στα 1,6 λίτρα.

Βασιλιάς της κατηγορίας του επί σειρά ετών, όμως λίγο πριν μπούμε στην δεύτερη δεκαετία της νέας χιλιετίας η ατμοσφαιρική του ανάσα ήταν το μεγάλο «αλλά». Το Group Volkswagen με την πρωτοπόρα λογική του downsizing έφερε τις πρώτες δονήσεις στο στερέωμα της Ford, που και με την έλευση του υπερτροφοδοτούμενου Insignia, αλλά και όμοιων ανταγωνιστών (C5, 508) η κορυφή έδειχνε να αμφισβητείται για το Mondeo. Με εξασφαλισμένη την ποιοτική εικόνα, την ποιοτική οδική συμπεριφορά και την προσφορά απόλαυσης στο οδηγό του, το νέο Mondeo αναζητούσε σαν την διψασμένη γη κάτι αναζωογονητικό. Με την εκτεταμένη ανανέωση και την προσθήκη του 1.6 Ecoboost, το τεχνολογικό και δυναμικό υπόβαθρο του μεσαίου Ford, κάνει την ολική επαναφορά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Τιμόνι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Άνεση χώρων και ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Συγκρατημένη σχεδίαση
απόψεις

Τι έλλειπε από το Mondeo; Ένας μκρός κινητήρας αντάξιος του εξαιρετικού υπόλοιπου συνόλου. Ο 1.6 Ti-VCT ικανοποιούσε στα χαρτιά με τους 125 ίππους του, όχι όμως και στην πράξη όπου ίδρωνε με το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Το 1.600άρι τούρμπο-διαμάντι της Ford με τους 160 ίππους διόρθωσε το μοναδικό μειονέκτημα του Mondeo και το έφερε στη λίστα με τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

Γιάννης Λημναίος

 

Δυναμικότητα σε πρώτο ρόλο

Η επιβλητική σχεδίαση μπορεί να θεωρείται λιγότερο τολμηρή σε σχέση με την φρεσκάδα του ανταγωνισμού, όμως η εκτεταμένη περιποίηση έδωσε μια πινελιά δροσιάς στην εικόνα του ούτως ή άλλως κομψού και δυναμικού Mondeo. Με επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και ποιοτική αναβάθμιση στο εσωτερικό και στον πίνακα οργάνων, το Mondeo ανανέωσε το ενδιαφέρον του με την επικαιρότητα, αν και ο κυριότερος λόγος κρύβεται κάτω από το καπό. Η υπερτροφοδότηση επιτέλους είναι γεγονός και μπορεί ο ατμοσφαιρικός Duratec 1.6 να παραμένει στην γκάμα, όμως η λάμψη ανήκει στον 1.6 Ecoboost. Με τεχνολογικό υπόβαθρο τον μεταβλητό χρονισμό στους εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής (TiVCT), τον άμεσο ψεκασμό και ένα turbo της Borg Wagner, πετυχαίνει ομαλότητα και γραμμική απόδοση που ξεκινάει περίπου πριν τις 1.300 σ.α.λ. και εκδηλώνεται πιο αισθητά λίγο πάνω από τις 1.600 σ.α.λ., όπου και εμφανίζει την ανώτερη τιμή ροπής των 240 Nm. Οι 160 ίπποι στις 5.700 σ.α.λ. Η επιτάχυνση είναι αισθητά πληθωρική έως τα υψηλά κλιμάκια του στροφομέτρου, απολαμβάνοντας πλέον τις επιδόσεις που αναζητούσε πλαίσιο και ανάρτηση για να αναδειχθεί. Σε συνδυασμό με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο απλωμένης κλιμάκωσης και περίφημης αίσθησης οι επιδόσεις έρχονται εύκολα για το Mondeo, συνδυάζοντας επιταχύνσεις και ρεπρίζ για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά τα 1.500 κιλά βάρους. Τα νέα δεδομένα προσφέρουν τα πρώτα 100 km/h σε 9,3’’ την στιγμή που η τελική ταχύτητα πατάει με σιγουριά τα 215 km/h. Στην πράξη το Mondeo, και παρά τις μακριές σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο, σε κερδίζει με τις αρχοντικές του επιταχύνσεις και τις πληθωρικές ρεπρίζ, την στιγμή που απολαμβάνεις γεμάτη καμπύλη ροπής, η οποία θυμίζει ατμοσφαιρικό σαφώς μεγαλύτερης χωρητικότητας. Ταυτόχρονα μπορεί να ταξιδεύει για ώρες με το ταχύμετρο καρφωμένο μετά τα 200 km/h, προσφέροντας ήσυχο περιβάλλον για επιβάτες και καμία ανησυχία στον οδηγό. Μια πραγματική μεταμόρφωση που άξιζε επιτέλους να δεχθεί. Παράλληλα η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα που επιτρέπουν στο μεσαίο Ford μεγάλη αυτονομία με το 70άρι ρεζερβουάρ του. Ενδεικτικά η μέση κατανάλωση δοκιμής κυμάνθηκε ψηλότερα φυσικά από τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής( 6,8 lt/100 km), αλλά συνολικά χαμηλά για τον ρυθμό μας(9,8 lt/100km). Με προσεκτικότερη οδήγηση όμως και ελαφρύτερο πόδι πέφτει εύκολα κάτω από τα 9 λίτρα.

 

Απλά απολαυστικό

Με δεδομένους τους χώρους στην φινετσάτη και καλοσυναρμολογημένη καμπίνα του Mondeo, η ανανεωμένη εικόνα του σε κερδίζει και δυσκολεύεσαι να του προσάψεις ψεγάδι. Φινίρισμα, εργονομία, ποιοτικό επίπεδο εξοπλισμού και διάκοσμος αγγίζει τα αριστοκρατικά σαλόνια της premium κατηγορίας και ανεβάζει το πρεστίζ της κατασκευής. Στο βασικό πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης Trend περιλαμβάνονται αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού-πλευρικοί- οροφής και γονάτων, ESP, διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος οδηγού, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδίου, ζάντες αλουμινίου και προβολείς ομίχλης. Στις πλουσιότερες εκδόσεις Ghia και Titanium ο εξοπλισμός πλουτίζει χάρις την ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεφτών, τους αισθητήρες φώτων, βροχής και παρκαρίσματος και το cruise control και διαχωρίζονται μεταξύ τους και από αισθητικές λεπτομέρειες που τονίζουν τον ούτως η άλλως κοσμοπολίτικο χαρακτήρα τους. Φυσικά στην λίστα προαιρετικού εξοπλισμού υπάρχουν και οι τεχνολογικές καινοτομίες που μπορεί να εφοδιάσει κανείς το Mondeo. Πέντε καλοζωισμένοι ενήλικες θα εκθειάσουν την άνεση γενικότερα, τα αναπαυτικά καθίσματα και την ανάρτηση που ούτε ταλαιπωρεί ούτε δημιουργεί αφορμή για γκρίνια από την μεριά του οδηγού που αρέσκεται σε δυναμική οδήγηση. Ομοίως πληθωρικός είναι και ο χώρος αποσκευών με 528 λίτρα χωρητικότητα στην 5θυρη έκδοση της δοκιμής, που εξασφαλίζει τις μεταφορικές ανάγκες, ενώ με πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος 1.460 λίτρων. Με δεδομένη την ποιότητα κύλισης και την άνεση και με παράδοση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του, το Mondeo διατηρεί την κορυφαία του σχέση μεταξύ οδηγού και δρόμου. Στην πράξη, το Mondeo, είναι ακλόνητο και σταθερό στις υψηλές ταχύτητες σε ευθείες και στροφές, στέκεται σωστά στο δρόμο, θέτοντας ως πρωταρχικό ρόλο την ασφαλή οδική συμπεριφορά, χωρίς όμως να αποκόπτει την αίσθηση και τις πληροφορίες που λαμβάνει ο οδηγός του. Με κορυφαίο στήσιμο ωθεί τον οδηγό να κινηθεί πάνω από το όριο, χωρίς τον παραμικρή ανησυχία. Το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, δεν προβληματίζουν, το εμπρός μέρος εμπνέει εμπιστοσύνη και τα ηλεκτρονικά θωρακίζουν τη συμπεριφορά του, επεμβαίνοντας διακριτικά όσο και όταν πραγματικά χρειαστούν. Γενικά η συμπεριφορά του, είναι πολύ ισορροπημένη με το πίσω μέρος να ακολουθεί την πορεία των μπροστινών τροχών με ακρίβεια. Συνολικά δείχνει τον δρόμο στον ανταγωνισμό και έχει όλα τα φόντα να ηγηθεί σε μια απο τις ποιό απαιτητικές κατηγορίες.

συμπέρασμα
Με τον νέο Ecoboost των 1,6 λίτρων το Mondeo κέρδισε την απόδοση που αξίζει για να εκδηλώσει τις αρετές του. Η ατμοσφαιρική του εκδοχή επί σειρά ετών περιόριζε την δυναμική του, ενώ η λύση στο θέμα οδηγούσε στον απαγορευμένο στις μέρες μας δίλιτρο των 145 ίππων. Τώρα με τον πληθωρικό και σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο των 1.6 λίτρων, το μεσαίο της Ford βάζει το κερασάκι που έλειπε στην συνταγή και πλέον αποτελεί υπόδειγμα στην κλάση του σε καθολικό επίπεδο. Επανακάμπτει στην αγορά και μην εκπλαγείτε αν δικαιωθεί ακόμα και στις premium βλέψεις του, απέναντι σε σαλονάτους ανταγωνιστές.
VIDEOS

Ford Mondeo

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...