Toyota Aygo+ Connect 1.0

Συνδεκτικός κρίκος μεταξύ στιλ, τεχνολογίας και οικονομίας στη μικρή κατηγορία

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή93 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
με μια ματιά
Το αυτοκίνητο πόλης της Toyota προσθέτει με επιτυχία στιλ και χαρακτήρα στις παραδοσιακές αξίες της μάρκας – βλέπε οικονομία και αξιοπιστία.

Στιλ, χαρακτήρας και ποιότητα: αυτοί ήταν οι χαρακτηρισμοί που έδινε η Toyota στο πρώτο της μίνι για την Ευρώπη, το 2005. Για τα πρώτα δύο δεν υπάρχει αμφισβήτηση. Το Aygo έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό, είτε πρόκειται για νεαρούς που αναζητούν στιλ, είτε για μεγαλύτερους που δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία. Όσο για την ποιότητα, μπορεί το μικρό Toyota σε υλικά να μην πείθει και τόσο, κλείνει όμως στόματα σε επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

Με στιλ και φαντασία
Έτσι είναι σχεδιασμένο το εσωτερικό του Aygo και δεν είναι τυχαίο ότι, από το 2005, η μόνη σοβαρή αλλαγή είναι στο άλλοτε ανοιχτό ράφι στην πλευρά του συνοδηγού, που απέκτησε κάλυμμα και μεταμορφώθηκε σε ευρύχωρο ντουλάπι. Στο κάθισμα του οδηγού βολεύεσαι μια χαρά, τόσο λόγω της σωστής θέσης οδήγησης, όσο και χάρη στο τιμόνι που ρυθμίζεται καθ’ ύψος. Μαζί του ρυθμίζονται το κοντέρ και το στροφόμετρο, με το δεύτερο να ξεπετάγεται πάνω αριστερά από τον πρώτο, συμβάλλοντας στην παιχνιδιάρικη αισθητική του ταμπλό. Η ορατότητα είναι καλή περιμετρικά, με τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες και τα χωνευτά πίσω προσκέφαλα να συντελούν τα μέγιστα, ενώ ο μονός εμπρός υαλοκαθαριστήρας καθαρίζει το μεγαλύτερο μέρος του παρμπρίζ.
Ιδιαίτερο στοιχείο της έκδοσης Connect είναι το σύστημα πλοήγησης ΤΟΜΤΟΜ που κουμπώνει σε ειδική αναδιπλούμενη βάση στο ταμπλό, είτε αποσπάται για να το παίρνεις μαζί σου. Περιλαμβάνει χάρτες Ελλάδας και Δυτικής Ευρώπης, οθόνη αφής 4,3’’, δυνατότητα σύνδεσης με το κινητό σου τηλέφωνο μέσω Bluetooth και θύρες i-Pod, AUX και USB. Στον εξοπλισμό του Aygo Connect, το ΤΟΜΤΟΜ συνοδεύουν βαμμένοι δακτύλιοι στον πίνακα οργάνων, το στροφόμετρο και τους αεραγωγούς, καθώς και φιμέ πίσω τζάμια.
Κατά τα άλλα, στο εσωτερικό το μάτι χάνεται σε καμπύλα σχήματα και χρωματιστές λεπτομέρειες, με συνέπεια κάποιες ελλείψεις να παιρνούν σε δεύτερη μοίρα. Π.χ. όσο κι αν ψάξεις στη μεριά του οδηγού δεν υπάρχει διακόπτης για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού, ο κεντρικός αεραγωγός του ταμπλό είναι σταθερός και δεν διαθέτει ρύθμιση της ροής του αέρα, τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν αλλά ανοίγουν λοξά, όπως στα 3θυρα χάτσμπακ, ενώ πίσω από την trendy σχεδίαση κρύβεται η μέτρια ποιότητα των υλικών. Αν κάτι δεν θα σας λείψει καθόλου από τη καμπίνα του Aygo, είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα. Και οι χώροι όμως συγκαταλέγονται στα θετικά του μικρού Toyota, αφού τέσσερις ενήλικες χωράνε με αρκετή άνεση. Στον αντίποδα, το πορτμπαγκάζ αποτελεί την Αχίλλειο πτέρνα του. Εκτός από μικρό σε χωρητικότητα (139 λίτρα), έχει ψηλό κατώφλι και στενό άνοιγμα, ενώ η διαιρούμενη (50/50) πλάτη του πίσω καθίσματος δεν αναδιπλώνεται μέχρι κάτω, δυσχεραίνοντας τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Σπίρτο που… δεν καίει
Αν κάτι χαρακτηρίζει το 3κύλινδρο μοτέρ του Aygo, είναι η ζωντάνια. Ο 12βάλβιδος των 998 κ.εκ. αποδίδει 68 ίππους και 93 Nm και επιδεικνύει αξιομνημόνευτη ελαστικότητα και δυνατό τράβηγμα σχεδόν από το ρελαντί. Οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 875 κιλών μίνι είναι εξαιρετικές για την κατηγορία και τον κυβισμό, παρά τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου. Και όλα αυτά, με τον δείκτη του ρεζερβουάρ να πέφτει τεμπέλικα προς το Ε(mpty), δείγμα της περιορισμένης δίψας για βενζίνη. Αντίστοιχα, οι εκπομπές CO2 φλερτάρουν με το όριο των 100 g/km, ξεπερνώντας το κατά μόλις 3 g/km.
Ξεχνώντας την κατανάλωση και κυνηγώντας το χρόνο, το μικρό Toyota στέκεται στο ύψος των περιστάσεων σε κάθε είδους διαδρομή. Πατάει καλά σε δρόμο με στροφές παρά τα στενά ελαστικά του και σε βοηθά να κρατάς εύκολα την ταχύτητα που σου δίνει το ψυχωμένο μοτέρ. Στα συν το τιμόνι που έχει σωστό βάρος, έστω κι αν δεν διακρίνεται σε πληροφόρηση. Στην πόλη όμως είναι στο στοιχείο του: σβέλτο και πολύ ευέλικτο, χάρη στις μικρές διαστάσεις και το μικρό κύκλο στροφής και εξαιρετικά ευκολοδήγητο – κλασικό Toyota. Απλώς ικανοποιούν η άνεση από την ανάρτηση, η οποία σε γενικές γραμμές απορροφά καλά ανωμαλίες με τον πίσω άξονα να αναπηδά μόνο σε… κρατήρες και σαμαράκια, και τα φρένα που είναι δυνατά αλλά συνεργάζονται με ένα ευαίσθητο ABS.

Σύντομο ιστορικό
Το Μάρτιο του 2002 η Toyota ήρθε σε συμφωνία με τον όμιλο PSA, ιδρύοντας την Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA). Πρώτο καρπό της γαλλο-ιαπωνικής συνεργασίας αποτελούν τα Toyota Aygo, Peugeot 107 και Citroen C1, τα οποία παράγονται από τις 28 Φεβρουαρίου 2005 στο εργοστάσιο της TPCA στο Kolin της Τσεχίας. Το Aygo είναι το πρώτο μίνι της Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά.
γλυκά
  • Εμφάνιση μέσα-έξω
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Κράτημα
ξυνά
  • Τραχύς κινητήρας
  • Χώρος αποσκευών
απόψεις

Δικαιολογίες του στιλ «με το μικρό που να πας» καταρρίφθηκαν με την έλευση της τρικίλινδρης τριπλέτας προϊόν γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας. Το Aygo είναι ένα από αυτά και στην επταετή του καριέρα απέδειξε ότι μπορεί να σχεδιάστηκε για την πόλη όπου και επί της ουσίας είναι το πραγματικό πεδίο δράσης, όμως δεν περιορίζεται μόνο εκεί. Ξεκίνησε με ταπεινό άκρως απαραίτητο εξοπλισμό, ενώ σήμερα το λιτό, πρακτικό και δίχως σχεδιαστικές φανφάρες εσωτερικό του, αποκτά τα νεανικά gadget της εποχής. Το πανάλαφρο μίνι με την ανάλαφρη κατανάλωση και την ζωηρή διάθεση παραμένει ο πιστός και υπάκουος καθημερινός φίλος που όλοι θα ήθελαν έξω από την πόρτα τους.

 

Γιάννης Τσιγκρής

συμπέρασμα
Απλό στην κατασκευή, χάρην της αξιοπιστίας και της ευχρηστίας, το Aygo πάντα είχε τον τρόπο του να ξεχωρίζει με το στιλ, την οικονομία αλλά και τις ειδικές εκδόσεις, όπως η Connect. Παραμένει δυνατός αντίπαλος απέναντι στον φρέσκο ανταγωνισμό, παρά τα χρονάκια που στην αγορά.
VIDEOS

Toyota Aygo

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...