Mercedes C 180 CGI Bluefficiency - 2011
Πρεστίζ, απόδοση και σύγχρονη τεχνολογία είναι συνυφασμένες έννοιες για μια C-Class.
- -
- -
με μια ματιά
Η εξέλιξη ενός υποδειγματικού πρεσβευτή της μεσαίας τάξης που έχει κάθε λόγο να διατηρεί παραδοσιακά βλέψεις κορυφής στην κλάση της.
Οι παραδοσιακοί πελάτες Mercedes συνήθως αναζητούν σταθερές
αξίες όπως πρεστίζ και πολυτέλεια, ποιότητα και ασφάλεια, συνέπεια,
αντοχή και αίσθημα επένδυσης όμως η νεανικότερη σειρά C, δεν
περιορίζεται σε τέτοιες ομορφιές ούτε περιορίζει το κοινό της σε
ανώτερο ηλικιακό γκρουπ. Προσφέρει απλόχερα τον δυναμισμό της από
τότε που εμφανίστηκε κάτι που εκτός από την εμφάνιση είναι εμφανές
από την στιγμή που θα την οδηγήσεις. Την ίδια στιγμή, ως μεσαία,
δεν νιώθει μειονεκτικά απέναντι στις πιο αριστοκρατικές αδερφές της
των ανώτερων κλάσεων. Ακούγονται ιδανικά όλα αυτά, όμως οι «μικροί»
αποδοτικοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες σε συνδυασμό με το
τεχνολογικό επίπεδο έφεραν την μικρή Mercedes πολύ κοντά στο
ιδανικό και η C 180 αποδεικνύει την αρτιότητά
της.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Σταθερή αξία επί σειρά ετών η C- Class και ιδιαίτερα την τελευταία τετραετία που διανύει την επίκαιρη γενιά της, διαπρέπει σε κάθε επίπεδο που χαρακτηρίζει μια σύγχρονη Mercedes. Στην προσεγμένη πρόσφατη ανανέωση ο σύγχρονος κινητήρας με τα καλούδια της εποχής (τούρμπο και άμεσος ψεκασμός), το εξελιγμένο 7G-Tronic που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής και η συνολική στιβαρή γεύση ποιότητας, πολυτέλειας και αποτελεσματικής συμπεριφοράς συνθέτουν ένα σύνολο που και ο πιο ιδιότροπος να είσαι, θα βρεις κυρίως καλά λόγια για να την περιγράψεις. Σίγουρα δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε μπριζώσει να κουτρουβαλάς στροφιλίκια και βουνά, όμως θα κινηθείς ταχύτατα, ευχάριστα και φυσικά με ασφάλεια οποιαδήποτε στιγμή βρεθείς με το τιμόνι της στα χέρια και αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς τις υψηλές της δυνατότητες. Και βέβαια στο ιδιόρρυθμο φορολογικό σύστημα της λογικής του μπαλτά, ο καθαρός και οικονομικός 1.8 …είναι αντίδοτο!
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Φιλικότητα
- Αποτελεσματικότητα
- Απόδοση
- Ασφάλεια
- Κατανάλωση
- Τεχνολογία
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Τιμή
απόψεις
Φρέσκια, κλασάτη και στο τεχνολογικό πνεύμα της εποχής, η νέα C180 διατηρεί στο ακέραιο το κληρονομικό δικαίωμα νομής της κορυφής της κατηγορίας έστω και υπό την έντονη αμφισβήτηση της ολοκαίνουριας 3άρας που καταφτάνει λίαν συντόμως. Αυτά που ανεβάζουν την αποτίμηση του αυτοκινήτου, δυστυχώς για τους υποψήφιους πελάτες, περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό και μοιραία ανεβάζουν το budget πολύ πάνω από την τιμή της βασικής έκδοσης. Στα μειονεκτήματα θα συμπλήρωνα την ευρυχωρία του πίσω καθίσματος, που παρά το μεγάλο μεταξόνιο είναι οριακή ώστε να υπερκαλύπτει τις ανάγκες πολυτελούς μετακίνησης άπασας της οικογένειας.
Βασίλης Παπαδόπουλος
go shopping
Με ένα εξαιρετικό πακέτο εξοπλισμού, η C 180 δικαιολογεί την αριστοκρατική της υπόσταση και προσφέρει μεταξύ άλλων στάνταρ μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους παραθύρων και γονάτων για τον οδηγό, ABS με Brake Assist (BAS) και ESP, λειτουργία ECO start/stop, σύστημα πέδησης ADAPTIVE BRAKE με λειτουργία ΗOLD, σύστημα προειδοποίησης απώλειας πίεσης ελαστικών, υπολογιστής ταξιδίου και διαστημάτων συντήρησης, ηχοσύστημα, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, τηλεχειριζόμενο αυτόματο κλείδωμα, ρυθμιζόμενο σε βάθος και ύψος τιμόνι, ηλεκτρικά καθίσματα με οσφυϊκή ρύθμιση καθίσματος οδηγού, ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός και διακοσμητικά εσωτερικά στοιχεία. Φυσικά μεταξύ άλλων στο προαιρετικό εξοπλισμό, θα βρει κανείς το αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC, sport ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, cruise control, Parktronic με σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Parking Guidance, Intelligent Light System με προβολείς bi-xenon και λειτουργία φωτισμού στροφών, φώτα πορείας ημέρας LED, ελαστικά run-flat, Κάμερα οπισθοπορείας, πλευρικούς αερόσακους πίσω, δερμάτινες επενδύσεις, ηχοσύστημα surround Harman Kardon Logic 7 με 12 ηχεία, πανοραμική ηλεκτρική οροφή, καθώς και θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα εμπρόσθια καθίσματα. Η μακροσκελέστατη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει και μια σειρά από «πακέτα», με ένα μικρό δείγμα αυτών, το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης Plus (που περιλαμβάνει Distonic Plus, Bas Plus, Pre-Safe, σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας) και το Sport πακέτο AMG.
Κλασική, σύγχρονη και δυναμική
Η C-Class καταφέρνει να παντρέψει όλες τις πετυχημένες έννοιες και
το αποτέλεσμα την αποζημιώνει με ένα κομψό, γοητευτικό και
επιβλητικό στιλ που βασίζεται στους νέους προφυλακτήρες, προβολείς
και καπό και στις έντονες γραμμές και στα χαρακτηριστικά νεύρα που
τρέχουν στο κορμί της. Τα προαιρετικά φώτα πορείας ημέρας με τη
μορφή μπάρας φωτισμού LED με το χαρακτηριστικό χρωμιωμένο πλαίσιο
της μάσκας, τονίζουν τον χαρακτήρα της Mercedes ενώ τα πίσω φώτα
LED αποτελούν μια ακόμα σύγχρονη προσθήκη. Η κόμπακτ σχεδιαστική
προσέγγιση καμουφλάρει έξυπνα τις διαστάσεις(μήκος: 4.591mm,
πλάτος: 1.770mm, ύψος: 1.447mm), και η C 180, δείχνει δυναμική αλλά
και μαζεμένη για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ομοίως και το
εσωτερικό, όπου εκμεταλλευόμενο και τα 2.760mm του μεταξονίου
εξασφαλίζει καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες που δεν θα
αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα γόνατα ή το κεφάλι τους. Από την άλλη
βέβαια δεν θα θυμάσαι την C Class για την ευρυχωρία της σε σχέση με
τον ανταγωνισμό, όμως διατηρεί ένα επίπεδο σεβασμού σε επιβάτες
ακόμα και αν ξεπερνούν ελάχιστα τα 1,80m ύψους. Παράλληλα τα 475
λίτρα του χώρου αποσκευών, εξυπηρετούν τις επιβατικές και
ταξιδιωτικές ανάγκες, προσφέροντας ένα εύκολα προσβάσιμο και
επίπεδο αποθηκευτικό χώρο. Σχεδιαστικά, σαλόνι και το ταμπλό,
διατηρούν την νόρμα που απαιτείται για να αποσπάσει ένα αυτοκίνητο
τα θετικότερα σχόλια. Παραμένει ένα από τα κομψότερα σαλόνια της
κατηγορίας και όχι μόνο, προσφέροντας μια λιτή πολυτέλεια χωρίς
φανφάρες και με εργονομική συνέπεια, αν εξαιρέσουμε το γνωστό
ποδό-χειρόφρενο! Φυσικά και είναι δεδομένο το κορυφαίο επίπεδο
ποιότητας, φινιρίσματος, συναρμογής και πολυτέλειας, κάτι που
υποστηρίζεται τόσο από τον διάκοσμο όσο από τον απαλό φωτισμό την
νύχτα που δημιουργεί ατμόσφαιρα, αλλά και από τον πλούσιο βασικό
εξοπλισμό. Ο οδηγός θα προσαρμοστεί αμέσως, ενώ η πληθώρα ρυθμίσεων
σε κάθισμα και τιμόνι θα τον βοηθήσουν να επιλέξει την ιδανικής
θέση, είτε για οδηγική επίθεση, είτε για ταξιδιάρικες χαλαρές
στιγμές. Η πληροφόρηση από τον κομψό πίνακα οργάνων είναι πλήρης,
ενσωματώνει πλέον την κεντρική οθόνη πληροφοριών στο ταχύμετρο, ενώ
στις εκδόσεις Elegance και Avantgarde προστίθεται και η έγχρωμη
οθόνη TFT, στην κορυφή της κονσόλας, όπου ενημερώνει για τα
συστήματα ψυχαγωγίας.
Ξεδιπλώνοντας το ταλέντο
Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, των 1.796
κ.εκ., των 156 ίππων στις 5.000rpm και των 250Nm από τις 1.600Nm,
τα πράγματα είναι ρόδινα για την C 180. Μπορεί τα 1.495 κιλά της
κατασκευής και τα 150-200 επιπλέον για οδηγό, συνοδηγό και
ρεζερβουάρ 59 λίτρων να αυξάνουν ραγδαία το συνολικό βάρος όμως οι
επιδόσεις του αυτοκινήτου κάθε άλλο παρά προβληματίζουν. Με το
7G-Tronic να βοηθάει εξαιρετικά στις αλλαγές των επτά σχέσεων η
ροπή απλώνεται με συνεχή και μεστή επιτάχυνση που δεν καίει τον
δρόμο, αλλά προσφέρει εξαιρετικά νούμερα. Τα πρώτα 100km/h από
στάση έρχονται σε 8,9’’, ενώ και η τελική ταχύτητα των 223km/h
αποτελούν ένα καλό διαβατήριο στον κόσμο της γρήγορης μετακίνησης.
Παράλληλα με την τρυφερές στην μετάβαση και άμεσες αλλαγές που
προσφέρει το 7G-Tronic, η διαδικασία από πλευράς του οδηγού
απλοποιείται και το μόνο που έχει να κάνει είναι να πιέσει το γκάζι
στην παχιά μοκέτα. Οι συνθήκες ταξιδίου μπορούν να
πραγματοποιούνται με ακλόνητη αίσθηση ασφάλειας, με ησυχία στο
εσωτερικό και με χαμηλά τον πήχυ της κατανάλωσης ακόμα και όταν στο
ταχύμετρο παίζει ανάμεσα στα 160-190km/h, ενώ η σιγουριά που
μεταφέρει στον οδηγό παραμένει και σε ταχύτητες τελικής. Στην
καθημερινότητα της πόλης η C180, εκτός από ευελιξία προσφέρει στον
οδηγό και ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας τόσο του κινητήρα όσο
και της ανάρτησης, εφόσον η τελευταία δεν έχει τον χαρακτηρισμό
σπορ. Το σύστημα ECO με το υποδειγματικό Stop & Start, περιορίζει
ρύπους και κατανάλωση(CO2: 148gr/km, εργοστασιακή τιμή μικτού
κύκλου: 6,4 lt/100km), αλλα και η γενικότερη φιλοσοφία
Bluefficiency που εφαρμόζεται και εδώ στοχεύει στο καθαρότερο και
αποδοτικότερο προφίλ. Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός εκτός από την
ακλόνητη αίσθηση στην ευθεία, ανακαλύπτει ένα απολαυστικό και
εύστοχο αυτοκίνητο ακόμα και όταν γαρνίρει τις διαδρομές του με
μπόλικες στροφές. Το καλοστημένο και στιβαρό αμάξωμα ακολουθεί τις
εντολές, φρενάρει εντυπωσιακά και κινείται γρήγορα και
αποτελεσματικά, ικανοποιώντας ακόμα και απαιτητικά γούστα. Πέρα από
το καλοστημένο πλαίσιο, στην συμπεριφορά της C-Class βοηθά
αναμφισβήτητα και το καλό ζύγισμα του βάρους ανάμεσα στον εμπρός
και τον πίσω άξονα (52/48), απόρροια και της μετάδοσης της κίνησης
στους πίσω τροχούς. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα κερδίσει την
καρδιά του ενθουσιώδη οδηγού, γιατί το ESP, αν και βγαίνει off,
επαγρυπνά και επαναφέρει την τάξη, μην αφήνοντας τις επιδέξιες και
θεαματικές στιγμές της ουράς να πάρουν έκταση. Σε επιθετικές
συνθήκες η κατανάλωση θα ξεπεράσει το 10άρικο, ενώ με πιο ήπιο
ρυθμό, σύνεση και μυαλωμένη οδήγηση θα πέσει λίγο κάτω από τα 8
λίτρα. Συνολικά, τοποθετείται ιδανικά για τα μέτρα της κατηγορίας
της και αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις.
συμπέρασμα
Διαθέσιμη από 35.300 στην τιμή καταλόγου, αντιλαμβάνεται κανείς ότι απευθύνεται σε φουσκωτά πορτοφόλια, για την σημερινή κατάσταση της αγοράς, όμως το αντιστάθμισμα είναι εκτός από τεχνολογία, ποιότητα και πρεστίζ, ένα αρχοντικά δυναμικό πακέτο απόδοσης-συμπεριφοράς που δείχνει σεβασμό τόσο στις επιδόσεις όσο και στην οικονομία. Σίγουρα δεν αποτελεί την επιτομή της ευρυχωρίας στην κλάση της, ούτε προβάλει ατόφια σπορ χαρακτηριστικά, όμως επαρκεί για τις τετραμελείς ανάγκες ενηλίκων και αφήνει μια νόστιμη γεύση σε κάθε φάσμα οδηγικών απαιτήσεων.