Citroen DS4 1.6 THP 200 PS

Η σειρά DS, κερδίζει μια ακόμα premium δημιουργία σε πικάντικη εκτέλεση.

  • -
  • -
Ισχύς200 PS
Ροπή275 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η συνέχεια του δημιουργικού σχεδιαστικού οίστρου της Citroen, την βρίσκει με ένα κομψό μικρομεσαίο hatchback με γεύσεις …coupe και crossover!

Η πρώτη απόπειρα για κάτι διαφορετικό, τολμηρό και premium έγινε με το DS3 και στέφθηκε με επιτυχία όσον αφορά το σχεδιαστικό αποτέλεσμα και την ξεχωριστή θέση του ανάμεσα στον κόσμο των ιδιαίτερων κατασκευών στην κλάση του. Η Citroen, που διανύει την εποχή της ανατροπής και του ριζοσπαστικού σχεδιασμού, έριξε στο τραπέζι της αγοράς και το επόμενο της οικογένειας DS, με την τριπλέτα να συμπληρώνεται στο προσεχές μέλλον από την DS5 σημαδεύοντας την μεσαία τάξη. Η DS4 για την οποία και ακολουθούν οι παρακάτω εντυπώσεις, δεν είναι απλά ένα κοσμικό μικρομεσαίο, αλλά ένα εκρηκτικό μίγμα αισθήσεων που εκφράζεται με την εξωστρεφή σχεδίαση.

Πολύτιμος λίθος
Με σχεδιαστική αισθητική που ικανοποιεί την ματιά και το κατατάσσει αυτόματα στην premium κλάση, το DS4 καταφέρνει άξια να τοποθετηθεί στα ξεχωριστά και «πολύτιμα» αυτοκίνητα της αγοράς. Αν και βασίζεται στην C4 και στην πλατφόρμα της, αποτελεί μίγμα μιας σειράς ελκυστικών στιλιστικών στοιχείων που συνδυάζει το αθλητικό στιλ με την φινετσάτη και δυναμική εμφάνιση. Υιοθετεί στοιχεία από την crossover αλλά και την coupe πιάτσα, όπως η ψηλή σιλουέτα συνδυασμένη με τονισμένους ώμους στους φουσκωμένους θόλους και τους πληθωρικούς τροχούς που τους γεμίζουν(στάνταρ 18’’, προαιρετικά έως 19’’), οι εντέχνως μικρές πίσω πόρτες με τις κρυφές χειρολαβές τους, το χαμήλωμα της οροφής από το B pilar και πίσω και τα δυναμικά εμπρός και πίσω μέρη. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις(μήκος: 4.275 mm, πλάτος: 1.810 mm, ύψος: 1.523 mm) καμουφλάρονται από την ελκυστική σχεδίαση και η δημιουργική και πολυτελής εικόνα φυσικά δεν περιορίζεται μόνο στο εξωτερικό, αλλά αποτυπώνεται πληθωρικά και στο κομψό σαλόνι της DS4. Ο οδηγός περιτριγυρίζεται από έναν οδηγοκεντρικό σύγχρονο και πλήρη πίνακα οργάνων που στην πλούσια έκδοση της δοκιμής είναι επενδυμένος με δέρμα, όπως άλλωστε και οι επενδύσεις σε πόρτες, αλλά και σε καθίσματα με αποτύπωμα μπρασελέ για ακόμα πιο κοσμοπολίτικη εικόνα. Φυσικά περιλαμβάνονται δυνατότητες εξατομίκευσης στην αισθητική του σαλονιού, ανάλογα με τα γούστα του πελάτη, όπως και μια πλήρη κάλυψη σύγχρονων gadget, ενώ την υψηλή λίστα βασικού εξοπλισμού συμπληρώνει και ένα κατεβατό προαιρετικού που περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμη και καθίσματα με λειτουργία μασάζ σε οδηγό και συνοδηγό. Χωροταξικά, οδηγός και συνοδηγός δεν έχουν λόγους για παράπονα και μόνο οι πίσω θα παραπονεθούν αν είναι πάνω από 1,80 m, κυρίως για τον διαθέσιμο χώρο πάνω από το κεφάλι, αλλά και για το στενό άνοιγμα της πόρτας τους. Σίγουρα έχουν κάθε λόγο να κοιτούν απορημένοι ψάχνοντας μάταια για διακόπτες παραθύρων μέχρι να επιβεβαιώσουν ότι αυτά είναι σταθερά! Τουλάχιστον ο χώρος για τις αποσκευές τους παραμένει αξιοπρεπέστατος με 359 λίτρα χωρητικότητας.

Design και αναβολικά
Τα θετικά σχόλια της εμφάνισης έρχονται να διαδεχθούν αυτά της δυναμικής συμπεριφοράς και της συνολικής αίσθησης που σου αφήνει πίσω από το τιμόνι. Ο κινητήρας, έχει όλα τα φόντα για να διακριθεί και την αφρόκρεμα της τεχνολογίας με το μέρος του. Με άμεσο ψεκασμό, υπερτροφοδότηση twin-scroll, μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής & εξαγωγής και μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής τα περίφημα χαρακτηριστικά λειτουργίας αλλά και τα εντυπωσιακά νούμερα είναι στο ρεπερτόριό του. Με 275 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. και 200 διαθέσιμους ίππους, τέσσερις χιλιάδες στροφές παραπάνω, το αμάξωμα των περίπου 1.400 κιλών διαπρέπει σε ψυχή, ήχο και επιδόσεις. Η ακουστική του είναι προϊόν της τεχνολογίας Sound System και προσφέρει διαφοροποίηση ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα πασάροντας στην δυναμική επιτάχυνση και όχι σε νορμάλ συνθήκες που θα κούραζαν τους επιβάτες. Σε απόλυτα νούμερα η DS4 χρειάζεται 7,9’’ για τα πρώτα 100 km/h ενώ δεν διστάζει να επιβεβαιώσει τα 235 km/h τελικής ταχύτητας σε ανοιχτό δρόμο. Εντύπωση προκαλεί η άριστη ποιότητα κύλισης ταξιδεύοντας με μικρές ή μεγάλες ταχύτητες παρά τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, ενώ η συνολική αίσθηση σταθερότητας και η σιγουριά που μεταφέρει στον οδηγό είναι αξιοθαύμαστη. Η κλασσική διάταξη ανάρτησης με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ακολουθείται και στην premium προταση της Citroen, ενώ το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα μεταβαλλόμενης υποβοήθησης.Σε σχέση με την C4, η DS4 έχει ψηλώσει την απόσταση απο το έδαφος κατά 33 mm, χρησιμοποιεί σκληρότερα αμορτισέρ και ελατήρια όπως και παχύτερες αντιστρεπτικές. Βέβαια η σφιχτή ανάρτηση και το χαμηλό προφίλ στα λάστιχα δεν είναι συνδυασμός που κολακεύει την άνεση, όμως ο τρόπος που πατάει πείθει για επιθετική οδήγηση με συμμάχους για τον οδηγό το επικοινωνιακό τιμόνι, το σωστό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο, αλλά και τα φρένα που επιβεβαιώνουν τις επιβραδυντικές εντυπώσεις. Τα όρια παραμένουν υψηλά, όμως ακόμα και αν το παρακάνει κανείς υπάρχει ο φύλακας άγγελος ESP που επαναφέρει την τάξη. Με επιθετικό τρόπο συμπεριφοράς η DS4 απογειώνει την κατανάλωσή της πάνω από τα 13 lt/100 km, ενώ με μυαλωμένη οδήγηση δεν θα αισθανθείς ποτέ αργός και θα ρίξεις την κατανάλωση στα 9 lt/100 km. Τα 6.4 lt/100 km μικτού κύκλου που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι λίγο δύσκολο να επιβεβαιωθούν, όμως με ελαφρύ πόδι και ταχύτητες που δεν αγγίζουν τα ραντάρ της τροχαίας σε ταξίδι, η κατανάλωση μπορεί να πέσει λίγο παραπάνω από τα 7 λίτρα.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις

ξυνά
  • Σκληρή ανάρτηση
  • Μικρό άνοιγμα πίσω θυρών
  • Σταθερά πίσω παράθυρα
  • Τιμή

απόψεις

Γαρνιρισμένη με εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία, η DS4 μοιράζει χαμόγελα στους περαστικούς και τρέφει με ικανοποίηση τον οδηγό της. Μπορεί αρχικά να μου έμοιασε υπερβολική μπροστά στη πιο πρακτική C4, περνώντας λίγο χρόνο μαζί της, εκτίμησα δέοντος την διαφορετικότητα της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η δυνατή έκδοση του THP με τους 200 ίππους, αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές κινητήρα βενζίνης, με πλαφόν τα 1.6 λίτρα.

Δημήτρης Παππάς

συμπέρασμα
Η Citroen προβάλλει το άλλο κομμάτι του εαυτού της, αυτό που την έκανε γνωστή στο παρελθόν για την αντισυμβατικότητά της και την ξεχωριστή δημιουργική διάθεση. Η σύγχρονες δημιουργίες DS αποδεικνύουν μια ξεκάθαρη απόσταση από τα mainstream μοντέλα των κατηγοριών και η DS4 καταφέρνει να ταιριάζει τα μέχρι σήμερα αταίριαστα. Ένα σχεδιαστικό μίγμα σε hatchback βάση, με coupe γραμμές και ανάστημα crossover που στην έκδοση Sport Chic της δοκιμής, μπορεί κάλλιστα να σταθεί τόσο στον κόσμο της ταχύτητας όσο και της αριστοκρατίας.    
VIDEOS

Citroen DS4

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...