Honda Jazz 1.4

Το υπόδειγμα πολυχρηστικότητας στον κόσμο των supermini, δέχεται ένα απαλό facelift και ξαναδείχνει τον δρόμο στον ανταγωνισμό

  • -
  • -
Ισχύς99 PS
Ροπή127 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2126 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η αποθέωση της πρακτικής έννοιας σε αυτοκίνητο, συνδυασμένη με επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και …λίγη πούδρα.

Η τετράτροχη κάψουλα με το μελωδικό όνομα, έδωσε στην Honda ένα καλό λόγο για πανηγύρια στην μικρή κατηγορία. Οι λόγοι προφανείς, κυρίως όταν εισβάλεις στο εσωτερικό του. Αν ασχοληθείς και αφιερώσεις λίγο χρόνο θα εκπλαγείς από την χωροταξική μελέτη και τις ακροβατικές δυνατότητες των καθισμάτων που σε ένα αυτοκίνητο μικρότερο από τέσσερα μέτρα δημιουργούν αξεπέραστους χώρους. Ακόμα και αν ψάχνεσαι στην περιοχή των μακρύτερων μικρομεσαίων, δύσκολα θα βρεις κάτι ουσιαστικά πιο ευρύχωρο και σίγουρα κανένα τόσο ευφυές. Το ουσιαστικά ενός όγκου Honda με το εύπεπτο στιλ, ωφελείται καθολικά και από τους ακροβολισμένους τροχούς που επιτρέπουν στην καμπίνα να είναι μετατοπισμένη προς τον εμπρός άξονα. Αυτό του επιτρέπει να εκμεταλλευτεί πλήρως τα δυόμισι μέτρα του μεταξονίου του και να φέρει πολυμορφική υπόσταση στην μικρή κατηγορία. Και ενώ έχει ήδη δημιουργήσει υποκατηγορία στην κλάση, με τους εκπροσώπους άλλων εταιρειών να εμφανίζονται σταδιακά, στην Honda δείχνουν να μην αγχώνονται και απλά στέλνουν το Jazz …στο μακιγιάζ!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Ευελιξία
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Υπερβολική υποβοήθηση στο τιμόνι
απόψεις
Η μοναδική συνταγή της Honda για πρακτικότητα και οικονομία, με βρήκε για άλλη μια φορά πίσω από τιμόνι του «μελωδικού» Jazz. Βλέπει τον κόσμο των supermini από την πλευρά της ευχρηστίας και της χωροταξικής ευμάρειας και αυτό θα λύσει τα χέρια σε αυτούς που θα το βάλουν εν τέλει στην καθημερινότητα τους. Αν ψάχνεις το επόμενο σου πιστό εργαλείο μετακίνησης, για καμιά δεκαετία και βάλε, αξίζει μια προσεκτική ματιά.

Δημήτρης Παππάς


 

Λίγη πούδρα…

Η πρόσφατη ανανέωση έδωσε λίγο λάμψη στην χαμένη γοητεία του. Όχι ότι δεν διατηρούσε μια σύγχρονη εικόνα, όμως από το 2008 που έκανε την εμφάνισή του, μεσολάβησε μια 4ετία που η λάμψη εκ των πραγμάτων στρέφεται σε νεότερα μοντέλα. Για να δικαιολογήσει λοιπόν την σχέση με την επικαιρότητα, δέχθηκε ένα τυπικό facelift, από αυτά που πρέπει να είσαι κάτοχος Jazz, πωλητής στην Honda ή ιεροκήρυκας της φίρμας για να δείξεις ενδιαφέρον. Το «φρέσκο» Jazz λοιπόν, διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, ο εμπρός με στενότερο αεραγωγό κάτω από την επίσης νέα μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν σκουρότερα πλαστικά στο ταμπλό, χρωμιωμένοι δακτύλιοι στην οθόνη του κλιματισμού και τους αεραγωγούς, νέα υφάσματα καθισμάτων σε μπλε και μαύρο σχέδιο και μία ενιαία, ανοιχτή πορτοκαλί απόχρωση στα όργανα. Η κεντρική ιδέα παραμένει αναλλοίωτη, τόσο εκτός όσο και εντός, ενώ το όφελος από την φρεσκάδα της σχεδιαστικής πινελιάς και την τοποθέτηση «πράσινων» ελαστικών είναι η βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης και των εκπομπών ρύπων CO2 κατά 2 gr/km. Αν κάτι βάζει σε σκέψεις, είναι διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση για ακόμα καλύτερες οδηγικές εντυπώσεις και το μόνο που μένει είναι να το διαπιστώσουμε στην πράξη.

Πριν φτάσουμε ως εκεί όμως, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στις εσωτερικές εντυπώσεις που αποτελεί το δυνατό χαρτί του Jazz. Το εσωτερικό διατηρεί την κεντρική ιδέα σχεδίασης προσφέροντας σκουρόχρωμα και σκληρά υλικά, καλοσυναρμολογημένα όμως και με υψηλής ποιότητας φινίρισμα. Δείχνουν ότι θα παραμείνουν αναλλοίωτα στο χρόνο και συνολικά η ποιότητα βρίσκεται σε ανώτερο επίπεδο. Ο μοντέρνος α λα Civic πίνακας οργάνων με την ευανάγνωστη νέα γραμματοσειρά προσφέρει πλήθος πληροφοριών και η γενικότερη εικόνα πείθει για την αρτιότητα της πολιτισμένης εικόνας και εξοπλισμού. Στο νοικοκυρεμένο σαλόνι, οι θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους, ενώ παράλληλα επικρατεί φεστιβάλ ποτηροθήκης! Ο πλούσιος εξοπλισμός συνολικά και η πρακτικότητα του σαλονιού κάνουν το Jazz ιδιαιτέρως αγαπητό σε κάθε ηλικία και φυσικά αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις είναι οι εξαιρετικοί χώροι για πέντε δυτικούς ενήλικες. Παράπονα για την θέση οδήγησης είναι δύσκολο να προκύψουν και με τις πολλαπλές ρυθμίσεις θα βολευτούν από μινιατούρες μέχρι δίμετρα λεβεντόπαιδα! Ο άσος στο μανίκι του Jazz παραμένει η πολυτάλαντη διαρρύθμιση του πίσω χώρου, με τα καθίσματα να πέφτουν με μια κίνηση, χωρίς να βγάζεις προσκέφαλα και να αρχίζεις τις επικύψεις. Τα έδρανα βυθίζονται και δημιουργούν ένα απόλυτα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, εξασφαλίζοντας στο Jazz έως 883 lt (μέχρι το ύψος των παραθύρων). Η καινοτομία Magic Seats χαρακτηρίζει από την πρώτη του εμφάνιση το Jazz και εδώ για ακόμα μια φορά εκθέτει τα πολυδιαφημισμένα πολυμορφικά της πιάτσας. Τα έδρανα, που είναι ουσιαστικά ένας πάγκος με χώρο από κάτω ακόμα και για παιδικό καρότσι, σηκώνονται και ανοίγοντας τις πίσω πόρτες μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως γλάστρες, ποδήλατα και ότι άλλο φαντάζεσαι. Πολυμορφική ευφυΐα χωρίς εντυπωσιασμούς, ενώ και με τα καθίσματα στην κανονική τους διάταξη ο χώρος αποσκευών των 337 λίτρων, είναι δύσκολο να βρεθεί σε αυτοκίνητο των διαστάσεων του Jazz.

 

 

Jazzεντυπώσεις

Ο γνωστός, 16βάβιδος ατμοσφαιρικός 1.4 i-VTEC έχει κυβισμό 1.339 κ.εκ., μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) και αποδίδει 100 ίππους. Απόδοση που εξασφαλίζει στο Jazz πολύ καλές επιδόσεις με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 11,4 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 182 km/h. Στις συνολικά αξιόλογες επιδόσεις συμβάλει το λογικό βάρος (1.051 κιλά), σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ταυτόχρονα, η παράδοση που θέλει τα Honda ολιγαρκή σε καύσιμο ισχύει και εδώ. Σύμβουλος οικονομίας αποτελεί και το SIL (Shift Indicator Light - Ένδειξη Αλλαγής Ταχύτητας) που σου παρέχει μία οπτική προτροπή στον πίνακα οργάνων για τις ιδανικές στροφές αλλαγής των σχέσεων. Τα 5,5 lt/100 km μέσης κατανάλωσης που προτείνει ο κατασκευαστής στην πράξη μεταφράζονται περίπου στα 8 lt/100km χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο δεξί πόδι, ενώ αν φερθείς με μυαλό και τρυφερότητα στο γκάζι, θα δεις εύκολα στον υπολογιστή ταξιδίου τιμές κάτω από τα 7 λίτρα.

Στον αυτοκινητόδρομο, το Jazz ταξιδεύει με άνεση με το κοντέρ ανάμεσα στα 140-160 km/h, ενώ χωρίς ιδιαίτερο πείσμα σκαρφαλώνει και ψηλότερα. Το καλύτερο όμως είναι ότι, ακόμα και αν βγάλεις το μαστίγιο, η κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 9 lt/100 km. Η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι τεχνητή και το τιμόνι μπορεί να υστερεί ελαφρώς σε αίσθηση, όμως έχεις έλεγχο των τροχών και ταυτόχρονα την δυνατότητα να απολαμβάνεις την περίφημη ευελιξία που εξασφαλίζει ο μικρός κύκλος στροφής (9,5 m). Δεν είναι απολαυστικό όμως μόνο στην πόλη, ταξιδεύει ευχάριστα στον αυτοκινητόδρομο και ελίσσεται με χάρη στο επαρχιακό δίκτυο, με την ελαφρώς σφιχτότερη ανάρτηση να μην ταλαιπωρεί, ούτε και να ταυτίζεται με την «γαλλική άνεση». Πατάει γερά, τα φρένα δηλώνουν δυναμικό παρόν όταν χρειαστεί, ενώ ακούει πρόθυμα στις εντολές του οδηγού και αρνείται να ξεκολλήσει από την άσφαλτο, ακόμη κι αν μέσα στη στροφή υπάρχουν εγκάρσιες ανωμαλίες. Το υποστροφικό στιλ βέβαια παραμένει κανόνας για το Jazz, στα δύσκολα, άλλωστε υπάρχει και το στάνταρ VSA (Vehicle Stability Assist) για να επαναφέρει τα πράγματα στην τάξη, όμως εκτός από ασφάλεια εμπνέει για την αποτελεσματικότητά του και τον συνολικό ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.

συμπέρασμα

Το σλόγκαν της δεκαετίας του ’80 που ήθελε τα Honda όλο προσόντα, έρχεται και κουμπώνει ιδανικά στο Jazz που ουσιαστικά με ένα επιδερμικό facelift ανανέωσε την σχέση του με την επικαιρότητα. Μπορεί να βρίσκεται στην πιάτσα από το 2008, όμως παραμένει η ήρεμη δύναμη που όλοι θα εκτιμήσουν. Το Jazz παραμένει καλοστημένο, καλοφτιαγμένο και επίκαιρο, με οικογενειακούς χώρους και αξεπέραστη διαμόρφωση εσωτερικού. Η νέα τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας, o πλούσιος εξοπλισμός και οι προσφορές της εποχής το κάνουν ακόμη πιο ενδιαφέρουσα επιλογή.

VIDEOS

Honda Jazz στη Γενεύη

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...