Mercedes-Benz B 180 BlueEfficiency
Η μικρομεσαία Mercedes, στα 1,6 λίτρα με 122 υπερτροφοδοτούμενους ίππους
- -
- -
με μια ματιά
Δεύτερη γενιά B-Class με μικρομεσαία προσέγγιση, παραδοσιακά premium εικόνα αλλά και έμφαση στην πρακτικότητα.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση
- Πρακτικότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Μικρότερο πορτμπαγκάζ από την 1η γενιά
- Πολυχρηστικότητα μικρότερη των MPV
- Μακριά 6η σχέση
απόψεις
Πατάς το γκάζι, στήνεις αυτί και περιμένεις το σκαλοπάτι που δεν έρχεται ποτέ. Μα, είναι σίγουρα turbo; Δεν μπορεί... Κι όμως! Η ομαλότητα και η γραμμικότητα ενός ατμοσφαιρικού παρέα με την υψηλή ροπή ενός υπερτροφοδοτούμενου: όλα μαζί συντελούν σε αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Αν κάπου έπασχε η παλιά B-Class, ήταν στους κινητήρες που μπορούσες να αγοράσεις. Στην καινούρια, ο βασικός 1.6 δεν είναι απλώς ικανοποιητικός, αλλά ίσως η ιδανική επιλογή για τους περισσότερους.
Γιάννης Λημναίος
Για την Mercedes, η είσοδος στον κόσμο των μικρομεσαίων ήταν ένα καλό στοίχημα. Όνομα βαρύ, με ότι συμπεριλαμβάνει ο χαρακτηρισμός που μετά την αποδοχή της Α-Class στην μικρότερη γειτονιά, έφτανε η στιγμή για το δυναμικό βήμα ένα σκαλί ψηλότερα. Η πρώτη απόπειρα του 2005 βέβαια, δεν έτυχε της προβλεπόμενης αποδοχής και η ανασύνταξη στις τάξεις της εταιρείας έφερε μια πλήρως αναγεννημένη 2η γενιά με σκοπό να αλλάξει το χλιαρό εμπορικό παρελθόν και να αλλάξει τα δεδομένα.
Κάπου ανάμεσα
Πως θα μπορούσε κανείς να την χαρακτηρίσει λοιπόν την νέα B-Class; Μικρομεσαία, MPV, ή premium πρόταση ανάμεσα σε άλλες γαλαζοαίματες του ανταγωνισμού; Η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα και αυτό δίνει ένα αβαντάζ στην εταιρεία που από την μια πατάει λίγο έως πολύ παντού, προβάλλοντας την μοναδικότητά της, από την άλλη προσφέρει αξιοπρεπώς όλα τα εφόδια για να ανοίξει το κεφάλαιο της επιτυχίας. Προσφέροντας μεγαλύτερους χώρους και πιο πρακτικό χαρακτήρα, η B-Class αποτελεί δικαίως την μεγαλύτερη αδερφή της A-Class και προσπαθεί να καλύψει το χωροταξικό και όχι μόνον κενό με τις κλασικές λιμουζίνες της γκάμας. Παρά το γεγονός ότι η σχεδιαστική κεντρική ιδέα βαδίζει σε γνωστά πατήματα, η διαφοροποίηση έρχεται με αλλαγές στις διαστάσεις (επιπλέον 86 mm μήκους και 46 mm μικρότερο ύψος), αλλά κυρίως με νέο στιλ που βασίζεται σε αιχμηρές και εκλεπτυσμένες γραμμές με ακμές και νεύρα που τρέχουν στο πλάι του αμαξώματος. Το πολυτελές πρόσωπο της Mercedes φυσικά και αποτυπώνεται από το ευμεγέθες αστέρι που στολίζει την μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα και τα τύπου LED φώτα, ενώ καταλήγοντας πίσω με μια τάση χαμηλώματος της οροφής, η εικόνα είναι πιο στρογγυλή και συγκρατημένη. Όλες αυτές οι σχεδιαστικές διαφορές έχουν δώσει έναν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (cd: 0,26) με θεωρητικά ποιοτικά οφέλη τόσο στην κατανάλωση όσο και στις εκπομπές ρύπων.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι αναμφιβόλως κομψό, κοσμοπολίτικο και με δόσεις δυναμισμού, αλλά κύριο μέλημα ήταν η προσφορά ενός πρακτικού και λειτουργικού αμαξώματος. Κάτι εύλογο βέβαια για ένα αυτοκίνητο πληθωρικών διαστάσεων (μήκος 4.359 mm, πλάτος 1.786 mm και ύψος 1.557 mm), όμως η διαφορά σε σχέση με την απερχόμενη γενιά είναι αισθητή στους χώρους επιβατών και κυρίως στην περιοχή των ποδιών για τους πίσω. Η νέα πλατφόρμα έφερε καλύτερες χωροταξικές δυνατότητες και πλέον οι διαθέσιμοι χώροι είναι αρκετοί για να χωρέσουν με άνεση έως και 5 ενήλικες χωρίς να αισθανθούν στριμωγμένοι, ούτε να παραπονεθούν για τον χώρο σε πόδια και κεφάλι. Η πολυχρηστικότητα δεν συναγωνίζεται τα παραδοσιακά πετυχημένα MPV, κυρίως για την απουσία ανεξαρτησίας των καθισμάτων, όμως με έξτρα χρέωση, μπορεί κανείς να αποκτήσει το προαιρετικό Easy Vario Plus. Τότε η Β-Class αποκτά συρόμενα πίσω καθίσματα (μεταβάλλουν από τα 488 έως τα 666 λίτρα τον χώρο αποσκευών) και αναδιπλούμενη πλάτη καθίσματος συνοδηγού, κάτι που συνολικά απογειώνει την πρακτικότητα και τις μεταφορικές ικανότητες. Για τα μικρομεσαία επίπεδα η ασύμμετρη (60:40) αναδίπλωση προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους όταν υπάρχει ανάγκη για ογκώδεις αποσκευές και ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών υπερεπαρκεί και ας έχει ζημιωθεί κατά 57 λίτρα.
Τα ποιοτικά υλικά στο σαλόνι, το σωστό φινίρισμα και ο καλός εξοπλισμός είναι δεδομένα αλλά δεν έχουν τον πρώτο λόγο στο εσωτερικό της νέας B-Class. Η σχεδιαστική αποδέσμευση από τα συνηθισμένα είναι αυτή που ξεχωρίζει και με πιο σπορτίφ και μοντέρνα στοιχεία φλερτάρει τη ματιά του θεατή. Στο ταμπλό οι πληροφορίες έρχονται στα μάτια του οδηγού με μια κλασική εικόνα πίνακα οργάνων, ενώ για τις έξτρα πληροφορίες που αφορούν το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων φροντίζει μια οθόνη TFT στην κορυφή της κονσόλας. Θέσεις για μικροαντικείμενα προσφέρονται με αξιοπρέπεια και συνολικά η B 180 πείθει ευχάριστα με τον γενικότερο διάκοσμο που προβάλλει μια συγκρατημένη πολυτέλεια.
Bdifferent
Ένα επίσης νέο που αφορά την Mercedes B180 BlueEFFICIENCY της δοκιμής είναι ο κινητήρας. Με 1.595 κ.εκ., υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό, η βασική στην γκάμα B-Class προσφέρει συγκρατημένες τιμές απόδοσης, αλλά απόλυτα ουσιαστικές. Οι 122 ίπποι, μπορεί να μην εντυπωσιάζουν όμως τα 200 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.250 σ.α.λ. και αν δεν το γνωρίζεις δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με turbo. Γλυκό, άμεσο και πληθωρικό τράβηγμα από το ρελαντί, μέχρι την δεξιά πλευρά του στροφόμετρου, είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του κινητήρα που αποδίδει καλύτερα και από έναν ποιοτικό ατμοσφαιρικό δίλιτρο. Οι μακριές σχέσεις στο κιβώτιο απλώνουν την επιτάχυνση, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 10,4’’, ενώ η τελική των 190 km/h μπορεί να μην εντυπωσιάζει σαν τιμή, όμως έρχεται χωρίς αγκομαχητά. Συνολικά οι δυο τελευταίες σχέσεις μπορεί να μην βοηθούν τις ρεπρίζ, διατηρούν όμως τις στροφές του κινητήρα χαμηλά κάτι που εξασφαλίζει ησυχία στο ταξίδι και χαμηλή κατανάλωση. Η τελευταία γενικά δείχνει συγκρατημένη και κυμαίνεται από 10 λίτρα σε επιθετικό ρυθμό έως 8 σε σβέλτο ταξίδι, ενώ στην πόλη με την αρωγή του εξαιρετικού σε λειτουργία και στάνταρ συστήματος ECO start/stop, δεν ξεφεύγει πάνω από τα 9 λίτρα.
Η B-180 παίζει στην ουσία ένα sport tourer ρόλο με πρακτικό χαρακτήρα, όμως δεν στερείται ποιοτικών δυναμικών χαρακτηριστικών. Το χαμηλότερο ύψος λειτουργεί ευεργετικά και στο κέντρο βάρους, το βάρος της μη αναρτώμενης μάζας έχει μειωθεί στην ανάρτηση από την εκτενή χρήση αλουμινίου, ενώ το τιμόνι απέκτησε ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση προσφέροντας μεν ελαφριά αίσθηση αλλά καλή πληροφόρηση. Στην πράξη, αποδεικνύει ότι οι βελτιώσεις είναι πραγματικές και εκδηλώνονται με σταθερότητα και σιγουριά στην ευθεία ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα. Ο οδηγός νιώθει ότι διατηρεί τον έλεγχο, ενώ και οι στροφές δεν δυσανασχετούν την B 180 ακόμα και αν ανέβει ο ρυθμός. Φυσικά οι κλίσεις του αμαξώματος εμφανίζονται, αλλά σε λογικά πλαίσια και η κεντρική ιδέα της συμπεριφοράς είναι αποτελεσματική με τάση υποστροφής. Η ανάρτηση απορροφά τις κακοτεχνίες χωρίς να ταλαιπωρεί και ταυτόχρονα διατηρεί σωστό έλεγχο στο αμάξωμα. Σίγουρα η καλή εικόνα δεν σημαίνει ότι η Β 180 σε προδιαθέτει να αποκτήσεις επιθετικό και σπορ στιλ οδήγησης. Προτιμά τον σβέλτο και αποτελεσματικό ρυθμό όπου τα καταφέρνει περίφημα χωρίς να ζορίζει τον οδηγό της. Άλλωστε, το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) κάποια στιγμή θα επέμβει και θα τιθασεύσει την επιθετικότητα του οδηγού ή την αδυναμία του όταν το παρακάνει.
συμπέρασμα
Σχεδιαστική και ολοκληρωτική επανατοποθέτηση για την 2η γενιά B-Class που στοχεύει σε μικρομεσαία premium λημέρια, χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά στο πρεστίζ του ονόματος Mercedes. Το τελευταίο ασφαλώς και εκφράζεται με γενναιόδωρη ποιότητα, διάκοσμο και τεχνολογία, όμως η «μικρή» B 180 Blueefficiency μπορεί να υψώσει κεφάλι με τις δημιουργικές λύσεις στο ευρύχωρο εσωτερικό της και τον αναθεωρημένο οδηγικό χαρακτήρα που απουσίαζε από την προηγούμενη. Με τον νέο 1.600άρη turbo κινητήρα, τη μοντέρνα σχεδίαση σε αμάξωμα και εσωτερικό και τιμή έναρξης που την κατατάσσει μεν στην αφρόκρεμα της κλάσης, αλλά δεν ξεφεύγει σε δυσθεώρητα επίπεδα, η B-180 Blueefficiency αποτελεί την εναλλακτική, πρακτική και ώριμη επιλογή στον κόσμο των ευρύχωρων μικρομεσαίων.