BMW 118i auto
Τεχνοκράτισσα Diva
- -
- -
με μια ματιά
Σαν απόφοιτη από τεχνολογικό κολέγιο, η νέα σειρά 1, βάζει και πάλι την πισωκίνητη κουλτούρα της BMW στη high society των μικρομεσαίων μοντέλων
με τη ματιά του Τσιγκρή
γλυκά
- Οδική Συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Λειτουργία κινητήρα
- Προγράμματα Λειτουργίας
- Στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού
ξυνά
- Τιμή
- Βάρος
απόψεις
Η νέα σειρά 1 δεν πάσχει πλέον σε χώρους, ούτε σε κινητήρες. Αυτό και μόνο δεν είναι απλά ένα θεώρημα, αλλά πραγματικότητα που αρκεί για να πείσει κάποιον να της κάνει τα γλυκά μάτια. Ο νέος Twin Power των 1.6 λίτρων στην ισχυρή έκδοση της περίστασης(118i) είναι παραπάνω από ζωηρός με τα 170 διαθέσιμα άλογα και τα 250 Nm ροπής κάτι που επιβεβαιώνουν αίσθηση και επιδόσεις, ενώ παρά την συνολική της ωρίμανση παραμένει BMW στον τρόπο πληροφόρησης και συμπεριφοράς. Με το νέο 8άρι αυτόματο η 118i προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό για οικονομική, χαλαρωτική αλλά και δυναμικά επιθετική οδήγηση, αναλόγως της διάθεσης του οδηγού της και σίγουρα μπορεί να μην διαθέτει την ταμπέλα του καυτού χάτσμπακ, όμως θα ανεβάσει τα επίπεδα αδρεναλίνης σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από αντίστοιχα πιο εστιασμένα μοντέλα της αγοράς. Σαφώς αλμυρή σε τιμή, όμως με γεμάτο το καλάθι της παρεχόμενης τεχνολογίας και διάσπαρτη απο στοιχεία που συναντάς σε πιο limo υποθέσεις της εταιρείας, ανηφορίζοντας στην γκάμα.
Γιάννης Τσιγκρής
Ακόμα δεν έχει αναπτύξει ολοκληρωμένες σχέσεις στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού η νέα σειρά 1, και τα δημοσιεύματα παρελαύνουν για την επόμενη γενιά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Όπως και να έχει ο νέος άσσος μάλλον αποτελεί το τελευταίο δείγμα της παραδοσιακής RWD εκτέλεσης της συνταγής των Βαυαρών για την μικρομεσαία κατηγορία.
Σημαντικό κέρδος του νέου μοντέλου, οι TwinPower κινητήρες βενζίνης των 1,6 λίτρων που λύνουν πολλά προβλήματα της σειράς 1, ειδικώς στην ελληνική αγορά. Εμείς εκτός από τη βασική 116i, δοκιμάσαμε και την πιο ισχυρή 118i των 170 ίππων. Για την περίσταση με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο έχει βαλθεί να πείσει τους πάντες, να παραιτηθούν από το πεντάλ του συμπλέκτη, με το ανάλογο κόστος πάντα.
Προίκα σε χώρους
Η νέα σειρά 1 μοιράζεται σε μεγάλο βαθμό τη σχεδιαστική τακτική της BMW, που λάνσαρε το 2009 με την σειρά 7. Μπορεί να διχάζει μερικούς με την εμφάνιση της αλλά σίγουρα βρίσκει ανταπόκριση σε μεγάλο κομμάτι του αγοραστικού κοινού, δείχνοντας πλέον πιο ώριμη σαν σχήμα. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα και η χαρακτηριστική μάσκα. Πίσω ακολουθείται μια πιο λιτή προσέγγιση, με πρωταγωνιστικό ρόλο να αναλαμβάνουν τα LED αισθητικής φώτα. Προσωπικά η πιο όμορφη όψη της είναι προσεγγίζοντας την οπτικά από το πλάι, αφού τα δυσανάλογα εμπρός φώτα και το πιο κοινότυπο πίσω μέρος, δεν εμπνέουν το μάτι. Το αυξημένο σε μήκος αμάξωμα (+85 mm) συνεχίζει να εκφράζει πλήρως τη λογική ενός hatchback με γεύση coupe αμαξώματος.
Το κέρδος σε διαστάσεις έχει προικίσει τη σειρά 1 σε χώρους, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, σημείο που έπασχε σημαντικά η πρώτη γενιά. Βέβαια μην φανταστείτε ότι φλερτάρει πλέον με την κορυφή της κατηγορίας, απλώς μπορεί να φιλοξενήσει σαφώς πιο άνετα δύο ενήλικους στο πίσω κάθισμα. Ωφελημένος από την αύξηση των διαστάσεων είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος με 360 lt και πρακτικό σχήμα, έχει άκρως ανταγωνιστική χωρητικότητα για τα μέτρα της κατηγορίας.
Στο εσωτερικό οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν μια ιδιαίτερα στενή σχέση μεταξύ τους, αλλά και με το ποιοτικό και άψογο από πλευράς συναρμογής ταμπλό. Η θέση οδήγησης δίνει την ανάλογη σπορ διάθεση, αν και πλέον κάθεσαι ελαφρώς πιο ψηλά από την προηγούμενη γενιά. Στην κεντρική κονσόλα στέκουν σε μελετημένη παράταξη μια πληθώρα στοιχείων τεχνολογίας. Η σταθερή οθόνη με το tablet look και το περιστροφικό χειριστήριο i-Drive (προαιρετικός εξοπλισμός) αποτελούν το δεξί χέρι του οδηγού στην συνεύρεση του με την 118i. Αν είσαι κομμάτι της τεχνολογίας του σήμερα, σου μένουν λίγες στιγμές για να λατρέψεις την στρατιά των εφαρμογών που υποστηρίζουν μια πλούσια εξοπλισμένη σειρά 1. Τα δύο εξοπλιστικά-αισθητικά πακέτα Urban Line και Sport Line δίνουν λύσεις για σχεδόν όλα τα γούστα.
Σχέση εμπιστοσύνης
Η εποχή των turbo έχει επισκεφτεί για τα καλά την μικρομεσαία σειρά 1. Πατώντας το μπουτόν εκκίνησης στο εσωτερικό, ο 4κύλινδρος κινητήρας ξυπνά απευθείας. Όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες από το οπλοστάσιο της BMW, με βασικό εξάρτημα το twin-scroll Turbo δίνουν το αποτέλεσμα των 170 ίππων και των 250 Nm ροπής, από τα 1,6 λίτρα. Στα χαρτιά η μέγιστη ροπή εμφανίζεται στις 1500rpm, ενώ στην πράξη αντιλαμβάνεσαι την ανάλογη ώθηση που περιμένεις ελαφρώς κάτω από τις 2000rpm. Άψογος σε λειτουργία ο κινητήρας, με πιο ορεξάτο τράβηγμα από τις μεσαίες rpm και επάνω, ξεπερνώντας τον πιο «ατμοσφαιρικό» χαρακτήρα της μικρής του εκδοχής στην 116i.
Στοιχείο υπεροχής στη δική μας περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Βάζει τον οδηγό γρήγορα στο κλίμα και διαμορφώνει ένα πιο elegant χαρακτήρα στη σχέση του με το όχημα. Το πακέτο κινητήρα-κιβωτίου ισορροπεί ιδανικά για τα μέτρα της κατηγορίας ανάμεσα στην καθημερινή ευχρηστία, τις επιδόσεις και το ανέμελο ταξίδι. Παράλληλα εξαιρετικά ομαλή και απροβλημάτιστη είναι η λειτουργία του Start&Stop, την οποία υποστηρίζει άριστα το κιβώτιο.
Η μέση κατανάλωση, ακόμη και με τη συχνή καθοδήγηση του προγράμματος Eco Pro, το οποίο υπόσχεται οικονομία μέχρι και 20%, κυμάνθηκε γύρω στα 10 lt/100km σε μικτή χρήση. Αν για κάποιον αυτή η τιμή δείχνει πλέον ιδιαιτέρως υψηλή, οι diesel εκδόσεις της σειράς 1 αναλαμβάνουν να καλύψουν το κενό.
Μοντέρνος Άσσος!
Κινούμενος πίσω από το τιμόνι της σειρά 1 αποκλείεται να παραβλέψεις το παιχνίδι με τα προγράμματα λειτουργίας του Drive Performance Control. Οι επιλογές Eco Pro και Comfort βολεύουν ιδανικά στην καθημερινή οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση έχουν υποστεί σημαντική βελτίωση. Με αυστηρά κριτήρια όμως, η λειτουργία της ανάρτησης απέχει από το άριστα, ειδικά στο ναρκοπέδιο λακκουβών της ελληνικής επικράτειας. Μπορεί τα run flat ελαστικά να παίζουν εδώ το δικό τους ρόλο.
Στις λειτουργίες Sport και Sport+ απολαμβάνεις ένα πιο σφιχτό δέσιμο με το τιμόνι και το μοτέρ, το οποίο σε βάζει στην "πρίζα" για να αναζητήσεις το κάτι παραπάνω από την 118i. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ ρυθμίζει το πίσω μέρος, ο κινητήρας με το αποτελεσματικό τράβηγμα εμπνέει και τα φρένα ακολουθούν σε απόδοση. Η σχεδόν ιδανική κατανομή βάρους βοηθά, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μιλάμε για ένα hot hatch. Η νέα σειρά 1 είναι ένα ισορροπημένο σύνολο με ασφαλή συμπεριφορά, το οποίο δεν έχει κάνει άλματα εν κινήσει σε σχέση με την προκάτοχο της. Ελαφρώς πιο υποστροφική και θωρακισμένη πίσω από τα ηλεκτρονικά της, προσπαθεί να διαχειριστεί το βάρος της με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Για τους πιο απαιτητικούς, ίσως η M σπορ ανάρτηση σε συνδυασμό με το variable sport steering να δίνουν πιο θετικά μηνύματα στον ενθουσιώδη οδηγό.
συμπέρασμα
Με δυνατά χαρτιά την ποιότητα κατασκευής και την ταλαντούχα σε λειτουργία εκδοχή του 1.6 λίτρων κινητήρα των 170 ίππων, η 118i δείχνει για τα καλά τα δόντια της στον ανταγωνισμό. Μπορεί να μην μιλάμε για ολική μετάλλαξη της πρώτης γενιάς στο δρόμο, αλλά εν τέλει καταφέρνει να μαζεύει περισσότερους πόντους από επιμέρους τομείς, δείχνοντας σαφώς πιο επίκαιρη και ταλαντούχα. Η τιμή παραμένει το βασικό αγκάθι και το ικανό 8άρι αυτόματο κιβώτιο -που αναβαθμίζει συνολικά τον χαρακτήρα της- την απομακρύνει τιμολογιακά ακόμη περισσότερο από αυτό που ονομάζουμε λογική επιλογή στην μικρομεσαία κατηγορία.