Opel Zafira Tourer 1.4T

Η 3η γενιά Zafira, γνωρίζει την επιμήκυνση, κερδίζει το συνδετικό Tourer και εκπέμπει δυναμισμό και φουτουριστικό, σύγχρονο ύφος.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2154 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με πληθωρικές διαστάσεις, σχεδιαστική έμπνευση από Insignia και Ampera, και με ακροβατικές διαθέσεις στο εσωτερικό του, το Zafira Tourer δείχνει το μέλλον στα σύγχρονα MPV.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερική αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Δυνατότητες διαμόρφωσης εσωτερικού
  • Δυνατότητες εξοπλισμού
ξυνά
  • Κατανάλωση
  • Μακριές σχέσεις
  • Εκρηκτικότητα
  • Αίσθηση τιμονιού
απόψεις

Είναι η χαρά του τρίτεκνου που δεν τον πτοεί η οικονομική κατάσταση και πάει για τέταρτο. Δεν είναι μόνο η μακρύτερη, αλλά κυρίως η φαρδύτερη γενιά Zafira. Κερδίζει με διαφορά τη χωροταξική μάχη με όλους της μνηστήρες της κατηγορίας και κρατά με άνεση το πάνω χέρι στις οικογενειακές αρετές χωρίς επιπλέον τίμημα. Το μακρύ κιβώτιο σχεδόν αποκρύπτει την παρουσία του turbo, ωστόσο ο βαρυπόδαρος χρήστης θα δει τον δείκτη της κατανάλωσης στο trip computer να σκαρφαλώνει επικίνδυνα για την τσέπη. Όσοι δεν έχουν ανάγκη τις δύο επιπλέον θέσεις ας προτιμήσουν την πενταθέσια έκδοση με τη διαμόρφωση Lounge και το FlexFix για τα ποδήλατα. Είναι το καλύτερο πακέτο.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Το 1999 η Opel έκανε την αποφασιστική της είσοδο στην κατηγορία των MPV, γνωρίζοντας την ισχυρή θέση ενός ανταγωνισμού που κυμάτιζε την γαλλική σημαία στην κορυφή των πωλήσεων. Γνώριζε ότι είχε δύσκολο έργο, όμως είχε λόγο να χαμογελά και η απάντηση στην αισιοδοξία της ήταν το σύστημα Flex7. Ένα ευφυές σύστημα που αποθήκευε δυο επιπλέον καθίσματα στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και πρόσφερε με μια απλή κίνηση 7θέσια καμπίνα σε ένα «μικρομεσαίο» αμάξωμα. Η επόμενη γενιά του 2005 συνέχισε στο ίδιο 7θέσιο μοτίβο, ενώ η καριέρα του δεν σταματάει με την πρόσφατη έλευση του Zafira Tourer, αλλά θα συνεχιστεί μέχρι νεωτέρας, αποκλειστικά με ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες και αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Η φλέβα Zafira που χτύπησε η Opel όμως διανύει την 3η γενιά της με το συνδετικό Tourer να σηματοδοτεί την νέα εποχή.  


Το τρίτο, το μακρύτερο!

Με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεται κανείς ότι η τελευταία, 3η γενιά, έχει παραμεγαλώσει! Οι διαστάσεις του το φέρνουν αντιμέτωπο με την 7θέσια αφρόκρεμα του σύγχρονου ανταγωνισμού, ακόμα και με το ανώτερης κατηγορίας S-Max της Ford. Στόχος της Opel ήταν να απλώσει τις δυνατότητες του Zafira Tourer, κερδίζοντας αγοραστές από παντού και για να το πετύχει η εφαρμογή της επιμήκυνσης ήταν δεδομένη. Από τα 4.467mm, φτάσαμε αισίως στα 4.658mm μήκους μια αύξηση 191mm, ενώ ανάλογα μεγάλωσε 83mm το πλάτος (από 1.801mm σε 1.884mm), αλλά και το ύψος κατά 50mm (από 1.635mm σε 1685mm). Από την λογική του ξεχειλώματος δεν γλίτωσαν ούτε τα μετατρόχια (εμπρός: 1.584mm, πίσω: 1.588mm) αλλά και ούτε το μεταξόνιο, που κέρδισε 57mm (2.760mm), μαρτυρώντας ότι το Zafira Tourer βασίζεται σε μια νέα μεγαλύτερη πλατφόρμα. Βέβαια μπορεί να κέρδισε σε πληθωρικότητα διαστάσεων, όμως σχεδιαστικά παίρνει άριστα γιατί καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του και το μάτι χαζεύει τις όμορφες λεπτομέρειες. Το Zafira Tourer υιοθετεί στοιχεία από Insignia, αλλά εμπνέεται από την μάσκα του Ampera και συνολικά δείχνει κομψό, δυναμικό και σύγχρονο και όχι άχαρο. Ομοίως θετικά είναι και τα σχόλια που αφορούν τον εσωτερικό κόσμο του. Περιορισμένες τυφλές γωνίες από τις γενναιόδωρες γυάλινες επιφάνειες, ποιοτικός αέρας από υλικά και συναρμολόγηση και ένα μίγμα εικόνας Insignia και Astra όσον αφορά τον σχεδιασμό. Εικόνα λίγο πολύ γνώριμη για να σταθούμε εκεί, έτσι το ενδιαφέρον πέφτει στις πρακτικές λύσεις που προσφέρει το σαλόνι του. Το αναβαθμισμένο Flex7 διαθέτει διαιρούμενα καθίσματα τα οποία ταξιδεύουν ανεξάρτητα εμπρός και πίσω δημιουργώντας επιπλέον χώρο εκεί που τον χρειάζεστε, ενώ στην έξτρα διαμόρφωση Lounge το μεσαίο κάθισμα της 2ης σειράς μετά την αναδίπλωση της πλάτης του, «σπάει» σε τρία κομμάτια δημιουργώντας ένα γενναιόδωρο υποβραχιόνιο. Παράλληλα τα δύο καθίσματα συγκλίνουν προς αυτό και ο χώρος και η αίσθηση για τους δυο επιβάτες είναι επιπέδου λιμουζίνας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είναι χαοτικές με το έξτρα συρόμενο σύμπλεγμα να απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης για να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητές του. Επίσης σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι το Zafira Tourer προσφέρεται με 5θέσια διάταξη στην βασική του έκδοση, ενώ για την 3η σειρά καθισμάτων πρέπει να υπολογίζετε επιπλέον € 700. Πάντως οι χώροι είναι αρχοντικοί για όλους τους επιβάτες και ακόμα και αν κάθεστε στην 6η και 7η θέση δεν θα νιώσετε οι φτωχοί συγγενείς. Τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες διευκολύνουν την είσοδο έξοδο ακόμα και των ακροβολισμένων επιβατών, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει από 710 λίτρα στην 5θέσια διάταξη, 152 στην 7θέσια ή 1.860 αν επιλέξετε την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων. Σε αυτή την περίπτωση το Zafira Tourer αποκτά έναν επίπεδο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο ιδανικό για μεταφορές μεγάλων αντικειμένων, ενώ προαιρετικά προσφέρεται η δυνατότητα για αναδίπλωση της πλάτης του συνοδηγού, ώστε να επιμηκύνει τον διαθέσιμο χώρο. Φυσικά η Opel δεν ξέχασε το FlexFix σύστημα για μεταφορά ποδηλάτων, που αναδύεται από τον προφυλακτήρα με μοχλό μέσα από τον πορτ μπαγκάζ. Κοστίζει €790 και μπορεί να φιλοξενήσει έως 4 ποδήλατα με την ειδική προέκταση, ενώ δεν περιορίζει το άνοιγμα της πόρτας. Συνολικά ο εξοπλισμός του Zafira Tourer, κρίνεται καλός και χωρίς ιδιαίτερες ελλείψεις (ESP, έξι αερόσακοι, A/C, ηχοσύστημα MP3 με τέσσερα ηχεία και AUX, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικές τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, ηλεκτρικοί-θερμαινόμενοι καθρέφτες, κ.ά) και μόνο αν δεις την προαιρετική λίστα (FlexRide, πανοραμική οροφή, Navigation, κάμερα οπισθοπορίας και πολλά άλλα ενσωματωμένα στα 10 πακέτα εξοπλισμού, ή ξεχωριστά), θα νιώσεις ότι το ψώνισες …γυμνό!  

 

Κάψουλα οικογενειακής απόλαυσης

Πίσω από το τιμόνι του Zafira Tourer, νιώθεις ευχάριστα και περισσότερο ότι βρίσκεσαι σε μικρομεσαίο mainstream μοντέλο παρά σε ένα υπερυψωμένο MPV. Σαφώς κάθεσαι ψηλότερα, όμως τόσο η αίσθηση του εσωτερικού όσο και η θέση οδήγησης σου δημιουργούν οικειότητα και ευχάριστη διάθεση να απολαύσεις χιλιόμετρα. Το μεγάλο ερώτημα είναι πόσο αξιοπρεπής σε απόδοση θα αποδειχθεί ο 1.400άρης υπερτροφοδοτούμενος με τους 140 ίππους και τα 200 Nm ροπής. Τιμές ασφαλώς ικανοποιητικές, όμως ο παράγοντας βάρος (παραπάνω από 1.700 κιλά, αν συνυπολογίσεις ρεζερβουάρ και οδηγό) βάζει σε σκέψεις. Στην πράξη η διαθεσιμότητα της ροπής από τις 1.850rpm και για ένα εύρος παραπάνω από 3.000rpm, ξεδιαλύνει το ομιχλώδες τοπίο και το MPV της Opel δεν διστάζει να επιβεβαιώσει τα νούμερα επιδόσεων(0-100km/h σε 10,8’’ και τελική ταχύτητα 200km/h), όμως δεν νιώθεις υπερτροφοδοτούμενη εκρηκτικότητα, για να μην πω ούτε καν παρουσία υπερτροφοδότησης κάτι που οφείλεται και στις απλωμένες σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο. Τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο πάντως ανηφορίζουν σε γοργό ρυθμό και γενικά κινείσαι σβέλτα και ευέλικτα με το Zafira Tourer, αλλά με εμφανώς τσιμπιμένες τιμές κατανάλωσης. Δύσκολα πέσαμε κάτω από τα 9 λίτρα, συνηθέστερη μέση τιμή μας εύρισκε κοντά στα 9,5lt/100 km, κάτι που εξηγείται από την περισσότερο αστική μετακίνηση κατά την δοκιμή μας. Στον ανοιχτό δρόμο τουλάχιστον απέδειξε ότι με σύνεση στην οδήγηση αλλά όχι αργό ρυθμό, μπορείς να ρίξεις εύκολα 2 ολόκληρα λίτρα την μέση τιμή της.  

Η ανάρτηση είναι ένας συνδυασμός Insignia (γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης) και Astra (ημιάκαμπτος με σύνδεσμο Watt) και στην κεντρική ιδέα λειτουργίας της αντιμετωπίζει με φιλότιμο τις κακοτεχνίες, προσφέροντας άνεση και αποτελεσματικότητα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές, χωρίς όμως να δημιουργούν ανησυχητικές αντιδράσεις, ενώ η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να είναι λίγο πιο άμεση, αν και δεν θα δυσαρεστήσει το προφίλ των αγοραστών της κατηγορίας, αλλά μόνο τους απαιτητικούς της οδήγησης. Θετικότατες εντυπώσεις μας άφησαν τα φρένα που γονατίζουν το βαρύ αυτοκίνητο χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης. Συνολικά πάντως η περίφημη ποιότητα κύλισης και η αποτελεσματική διάθεση σε πάσης φύσεως διαδρομές δίνουν στο Zafira Tourer έναν καλό οδηγικό χαρακτήρα, πρόθυμο να ικανοποιήσει μεγάλη γκάμα οδηγών.

συμπέρασμα

Με το Zafira να παραμένει στις επάλξεις, το Zafira Tourer διευρύνει τις πολυμορφικές λύσεις στην γκάμα της Opel και με τις αυξημένες του διαστάσεις εισβάλει με αυτοπεποίθηση ακόμα και απέναντι στα μεγαλύτερα MPV της πιάτσας. Εφαρμόζει σχεδιασμό με επιρροές από Insignia και Ampera, υιοθετεί αξίες και τεχνολογία που σημάδεψαν την νέα εποχή Opel και διαπρέπει για ακόμα μια φορά σε χώρους και δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του. Η δυνατότητα εξοπλισμού του από το προαιρετικό καλάθι μπορεί να αναδείξει τον καλό εξοπλισμό σε ευφυή, κοσμοπολίτικο και τεχνολογικά προηγμένο, ενώ ο 1.4Τ με την γλυκιά του απόδοση κρύβει τα σχεδόν 1.700 κιλά του αμαξώματος. Σίγουρα απουσιάζει η εκρηκτική, γεμάτη διάθεση, όμως δεν το χαρακτηρίζεις αργό, ενώ συνολικά ξαφνιάζει ευχάριστα με την αμεσότητα της συμπεριφοράς του. Το μόνο που αναζητά είναι ανθρώπους στο φιλόξενο σαλόνι για να τους μεταφέρει την αισιόδοξη διάθεση.

 

VIDEOS

Opel Zafira Tourer

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...