Alfa Romeo MiΤo 1.3 JTDM 95PS

Αν μέχρι τώρα η εικόνα της Alfa Romeo ήταν συνδεδεμένη με σπορ αυτοκίνητα, με τους κινητήρες turbodiesel η προσωπικότητά της αποκτά και μια νέα πτυχή, την οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,3 lt/100km
Εκπομπές CO2112 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ξεχάστε ότι ξέρατε, τώρα έχουμε να κάνουμε με μια διαφορετική Alfa Romeo η οποία απευθύνεται σε ένα άλλο κοινό, όπου η οικονομία είναι ο οδηγός και η οδηγική απόλαυση ακολουθεί.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Εύρος καλής απόδοσης κινητήρα
  • Χώροι
απόψεις

Η πετρελαιοκίνητη MiTo δεν θα μπορούσε παρά να είναι η Alfa των μικρών diesel. Τι σημαίνει αυτό; Ένα από τα πιο στυλάτα, πιο ευχάριστα στην οδήγηση και πιο δυνατά μοντέλα της κατηγορίας. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα το ισχυρότερο, μιας και ο 1.300άρης diesel έχει την κορυφαία απόδοση στα 1.300 κυβικά: 95 ίπποι, όταν ο ανταγωνισμός παλεύει ακόμη στα 65 με 85 άλογα. Άλλωστε, οι Ιταλοί ήταν ανέκαθεν "μάστορες" στο πετρέλαιο.

Γιάννης Λημναίος

Για να πούμε την αλήθεια, στην αρχή μας κακοφάνηκε λίγο ο ήχος, αλλά και η απόκριση του «ντιζελάτου» κινητήρα της MiΤo. Ο λόγος; Επειδή μέχρι τώρα, όπως κάθε Alfa έτσι και τη MiTo την είχαμε συνδυάσει με οδηγική απόλαυση, έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις από κάθε της έκδοση. Όμως η πετρελαιοκίνητη έκδοση της MiΤo είναι άλλο… φρούτο. Γιατί απλούστατα απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό, ή για να το πούμε καλύτερα στοχεύει σε άλλου τύπου οδηγούς, με διαφορετικές ανάγκες. Οι «άλλοι» αυτοί οδηγοί κινούνται καθημερινά, διανύουν χιλιόμετρα και κάνουν ταξίδια με την οικονομία να βρίσκεται στη νούμερο ένα θέση της λίστας των προτεραιοτήτων τους. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θέλουν να οδηγούν ένα βαρετό κουτάκι, αντίθετα το στυλ και η οδηγική απόλαυση βρίσκονται επίσης ψηλά στις προτεραιότητές τους. Και η «ντιζελάτη» MiΤo, είναι ακριβώς αυτό, ένα στιλάτο, οικονομικό και ευχάριστο καθημερινό αυτοκίνητο. Ένα γνωστό μας αυτοκίνητο που όμως τώρα είναι ντυμένο με μια νέα, διαφορετική προσωπικότητα.

 

Τα φώτα στον diesel

Ο τετρακύλινδρος υπερσυμπιεζόμενος κινητήρας είναι ένας μοντέρνος diesel, αν και υποτετράγωνος στα 1.248 κυβικά εκατοστά. Είναι φυσικά common rail, έχει συμπίεση 17,6:1 και είναι ο ισχυρότερος 1.300άρης πετρελαιοκινητήρας της αγοράς με απόδοση 95 ίππους στις 4.000 rpm και ροπή 200 Nm στις 1.500 rpm. Δεν διεκδικεί δάφνες για την ήσυχη λειτουργία του, έχει όμως μεστό τράβηγμα και πλούσια ροπή. Δεν χρειάζεται να ανεβάζεις ψηλά τις στροφές για να κινηθείς σβέλτα – άλλωστε η λειτουργία του, όπως στους περισσότερους μικρούς diesel, είναι κάπως «στενή» σε ότι έχει να κάνει τη κλίμακα στροφών και ουσιαστικά η περιοχή καλής απόδοσης περιορίζεται μεταξύ των 2.000 και 3.000 rpm. Έτσι, απαιτούνται συχνές αλλαγές ταχυτήτων μέσα στη πόλη, αφού η κόκκινη περιοχή βρίσκεται στις 4.500 rpm και μετά τις 3.000 rpm ο κινητήρας αρχίζει να έχει κραδασμούς. Αντίθετα, στον ανοιχτό δρόμο περιστρεφόμενος στις 3.000 rpm, ο 1.3 MultiJet δίνει στο ταχύμετρο 140 km/h, ενώ αν ανέβουμε πεντακόσιες στροφές ακόμα πιάνουμε τα 150 km/h - μια πολύ καλή ταχύτητα για σβέλτο και οικονομικό ταξίδι. 

Ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με σύστημα Start&Stop, το οικολογικό του ίχνος σε εκπομπές CO2 είναι μόλις στα 112 gr/km και η κατανάλωσή του είναι χαμηλή. Να σας το πούμε απλά, διανύσαμε 500 km με 32 λίτρα χωρίς διάθεση οικονομίας, ενώ με οικονομική οδήγηση καταφέραμε τα 550 km με 30 λίτρα! Καθόλου άσχημα, μιας και τα 5,4 lt/100 km είναι κοντά στα 4,3 που ανακοινώνει η Alfa Romeo ως μέση κατανάλωση. Το πεντατάχυτο κιβώτιο υπόσχεται τελική ταχύτητα στα 180 km/h, αλλά θα θέλαμε ακόμα μια σχέση που θα ξεκούραζε το αυτοκίνητο στο ταξίδι. Ακόμη, ο επιλογέας στα κατεβάσματα έχει λαστιχένια αίσθηση.

Η καλή γνωστή σφιχτή αίσθηση της MiΤo χαρακτηρίζει και την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Η οδηγική εμπειρία παραμένει γνήσια Alfa Romeo, δηλαδή ευχάριστη και ταυτόχρονα με διάχυτη την αίσθηση ασφάλειας. Βέβαια, και με δεδομένο πως η MiΤo σε αυτή την εκδοχή της δεν αποτελεί μια ακόμα σπορ έκδοση, πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να ζήσει χωρίς τις έξτρα 17άρες ζάντες με τα ελαστικά διάστασης 214/45 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Με τα στάνταρ 195/55 R16 θα μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στους ελληνικούς δρόμους.

 

Χάρμα ιδέσθαι

Αναμφισβήτητα η σχεδίαση είναι το δυνατό σημείο της MiΤo. Όπως και να το κάνουμε, οι Ιταλοί είναι άπιαστοι στη σχεδίαση και η MiΤo είναι το επιστέγασμα της συγκρατημένης σχεδίασης, που αφήνει τις γραμμές της να ξεχωρίζουν χωρίς φλυαρίες. Απλή, αλλά ποτέ απλοϊκή! Οι «μαζεμένοι» προφυλακτήρες αναδεικνύουν τα φωτιστικά σώματα και η σήμα κατατεθέν μάσκα εμπρός δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την καταγωγή του αυτοκινήτου. Όμορφο και ξεχωριστό από όποια γωνία και αν το δει κανείς. Ο ομορφιά της απλότητας σε μια κατηγορία όπου η σχεδιαστική υπερβολή συναντάται πολύ συχνά.

Το ίδιο ισχύει και εσωτερικά, παρότι τα υλικά κατασκευής δεν είναι παντού πλούσια και το σκληρό πλαστικό συναντάται συχνά, ειδικά στις πόρτες. Ο πίνακας οργάνων σώζεται από την απομίμηση ανθρακονήματος που είναι καλυμμένος, ενώ η απλή, όλο καμπύλες σχεδίαση αφήνει στο μάτι σου μια αίσθηση ισορροπημένης σπορ αισθητικής, χωρίς ανούσιες παρεμβολές και προκλητική διάθεση. Οι χώροι πάλι, είναι ικανοποιητικοί, αλλά όχι πλούσιοι και τα μικρά πλευρικά πίσω τζάμια δημιουργούν ένα σκοτεινό και μάλλον κλειστοφοβικό χώρο. Όσο για τον χώρο αποσκευών, κινείται σε επίσης σε απλώς ικανοποιητικό επίπεδο.

συμπέρασμα

Για όποιον θέτει την οικονομία σε πρώτη προτεραιότητα αλλά δεν είναι διατεθειμένος να θυσιάσει το ξεχωριστό στυλ και την σπορ αίσθηση στην οδήγηση, η Mito με τον 1.3 MultiJet είναι ιδανική επιλογή.

VIDEOS

Alfa Romeo MiTo MY 2011

FPT 1.3 Multijet 16v

Fiat Multijet II_Benefits 3

Fiat Multijet II_Benefits 2

Fiat Multijet II_Benefits 1

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...