Honda Civic 1.8
Το 1800άρι μοτέρ ξεκλειδώνει λίγο ακόμα από το σπορ χαρακτήρα του νέου Civic
- -
- -
με μια ματιά
H Honda επιμένει στη λογική της ατμόσφαιρας και το εξαιρετικό νέο Civic ακολουθεί…
γλυκά
- Σχεδίαση - Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση
- Φρένα
ξινά
- Κυβισμός κινητήρα
απόψεις
Μακριά από τις υπερτροφοδοτούμενες επιδόσεις του ανταγωνισμού, το ολοκληρωμένο ιαπωνικό μικρομεσαίο με τον ατμοσφαιρικό 1.8 μπορεί να τονώσει τις επιδόσεις του, αλλά σίγουρα όχι να περάσει σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Κι όμως, δεν το λες υποτονικό σε τρόπο απόδοσης, αλλά αρχοντικά σβέλτο βασιζόμενο στην ευστροφία, το γραμμικό άπλωμα της απόδοσής του και λιγότερο στην εκρηκτικότητα. Εκτός από την πολιτισμένη και εύκολα χρησιμοποιήσιμη δύναμη το Civic προσφέρει γευστική συμπεριφορά και για τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο, ενώ σέβεται παράλληλα την τσέπη και το καύσιμο στο ρεζερβουάρ σε βαθμό που σε κάνει να υποκλιθείς στους Ιάπωνες της Honda.
Γιάννης Τσιγκρής
Έβαλαν την μαεστρία τους οι Ιάπωνες για να διατηρήσουν τη φιλοσοφία της ριζοσπαστικής 8ης γενιάς του Civic και στο νέο μοντέλο. Στο 9ο Civic, η σχεδίαση δείχνει πιο προσγειωμένη και αποδεκτή, ενώ συμπληρώνεται από ένα ολοκληρωμένο πακέτο στο δρόμο. Μπορεί το βασικό σχήμα να συνεχίζει να κινείται στο δύσβατο μονοπάτι των μικρομεσαίων hatchback, στην ουσία όμως το μοντέλο έχει ενισχυθεί αποτελεσματικά παντού, δίνοντας δυνατό παρών σε όλους τους τομείς, που κρίνουν την κορυφή της κατηγορίας. Η έκδοση βενζίνης των 1,4 λίτρων με τους 100 ίππους που δοκιμάσαμε σε βάζει σε σκέψεις όσον αφορά τις επιδόσεις. Το 1.800άρι όμως παίρνει ανάσα με τους 142 ίππους του, ξεδιπλώνοντας ακόμα πιο επιθετικά τα σύγχρονα ταλέντα του νέου Civic.
Πρακτικότητα και πρωτοτυπία
Το 5θυρο hatchback Civic επικεντρώνεται στα ευρωπαϊκά γούστα και προσπαθεί να ξεχωρίσει ανάμεσα στην πληθώρα των προτάσεων στην κατηγορία. Με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, νέα στοιχεία σχεδίασης και λιγότερο προκλητικές λεπτομέρειες, δείχνει με την πρώτη ματιά μια φυσική εξέλιξη της 8ης γενιάς. Οι χειρολαβές των πίσω θυρών τονίζουν την σπορτιφ διάθεση, στοιχείο που ενισχύεται και από την εντυπωσιακή εμπρός μάσκα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας LED χαμηλά στον προφυλακτήρα. Πίσω, η hatchback λογική εκφράζεται με την υιοθέτηση της διπλής γυάλινης επιφάνειας, με το αποτέλεσμα να δημιουργεί λιγότερο κολακευτικά σχόλια. Παράλληλα, ο «αλά coupe» σχεδιασμός μειώνει ελαφρώς την ορατότητα προς τα πίσω, όχι όμως όσο στο προηγούμενο Civic.
Το εσωτερικό βασίζεται και αυτό στα πρότυπα τις περασμένης γενιάς. Η σύγχρονη εικόνα του Civic χαρακτηρίζεται από βελτιωμένη εργονομία, αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και πιο καθαρό design, που εν τέλει ενισχύει την αποδοχή του κοινού. Ο πλούσιος κατά βάση εξοπλισμός και η καλή ποιότητα κατασκευής, δημιουργούν θετικό κλίμα. Στοιχείο υπεροχής στο εσωτερικό, οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και η έκφραση πρακτικότητας της καμπίνας. Εκτός από τη μελετημένη αρχιτεκτονική των χώρων για μικροπράγματα, τα πίσω καθίσματα (Magic Seats) αναδιπλώνονται δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.378 λίτρων (μέχρι την οροφή), ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν δυνατότητα ανάκλησης των εδράνων προς τα επάνω, δημιουργώντας ένα δευτερεύοντα χώρο φόρτωσης, ιδανικό για ψηλές αποσκευές. Οι πίσω θέσεις απαιτούν παραχωρήσεις από ψηλούς επιβάτες, ενώ σε 5θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών των 477 lt είναι στην κορυφή της κατηγορίας.
Φιλοσοφία ισορροπίας
Μακριά από τα φώτα της turbo εποχής, ο μεγάλος i-VTEC των 1,8 λίτρων αναλαμβάνει να κινήσει το βαρύ Civic. Αποδίδει 142 ατμοσφαιρικούς ίππους και 174 Nm ροπής, παρουσιάζοντας ένα εξαιρετικά γραμμικό προφίλ λειτουργίας στο δρόμο. Ξεγελιέσαι από το ραφιναρισμένο τρόπο που ανεβάζει στροφές και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση σου κρύβουν τα χιλιόμετρα που αναπτύσσει το αυτοκίνητο στην πραγματικότητα. Με ροπή από τις χαμηλές στροφές, πρέπει να ανέβεις μετά τις 4.000 rpm για να πάρεις μυρωδιά την ισχύ των 140+ ίππων, που μπορεί να είναι αρκετή, αλλά σίγουρα δεν είναι ανάλογη του υπερτροφοδοτούμενου ανταγωνισμού. Ιδανικό για την περίσταση το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με την υποδειγματική λειτουργία και την ανάλογη αίσθηση. Η συνεργασία μαζί του είναι αναγκαία προϋπόθεση για να κινηθείς γρήγορα, εισπράττοντας σε κάθε περίπτωση θετικά μηνύματα. Εξαιρετικές οι λειτουργίες ECO Assist και Idle Stop (Start&Stop), ενισχύουν το οικολογικό προφίλ του ατμοσφαιρικού κινητήρα. Σε μικτό ρυθμό κίνησης, η κατανάλωση του Civic 1.8 ανέρχεται περί τα 8,0 lt/100km. Με πιο μετριοπαθή συμπεριφορά στο πεντάλ του γκαζιού, τα 7,0 lt/100 km είναι απολύτως ρεαλιστικό νούμερο ενώ αν το επιδιώξεις θα δεις και τιμές κοντά στο 6,0.
Πολιτισμένη δύναμη η παρουσία του νέου Civic στο δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο συνδυάζεται με μια καλορυθμισμένη ανάρτηση, που εστιάζει ισομερώς στην άνεση και τα σπορτιφ χαρακτηριστικά. Κάθεσαι σωστά, έχοντας στη διάθεση σου ένα επικοινωνιακό τιμόνι, το οποίο ανταποκρίνεται σωστά και στις ιδιαιτερότητες της αστικής μετακίνησης. Σε δεύτερη φάση επιλέγεις τον τρόπο που θέλεις να κινηθείς: ήρεμα με ελάχιστες αλλαγές ταχυτήτων, χάρη στην ελαστικότητα του i-VTEC, είτε «θερμόαιμα» με τις δυνατότητες του πλαισίου να ξεπερνούν αυτές του κινητήρα. Στα παραπάνω προσθέστε τα δυνατά φρένα, τη σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και το διακριτικό σύστημα ευστάθειας VSA.
συμπέρασμα
Δύσκολη εποχή για το 1800άρη Civic στην «μαγκωμένη» ελληνική αγορά. Το bonus επιδόσεων σε σχέση με την έκδοση των 1,4 λίτρων ενισχύει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα της 9ης γενιάς του ιαπωνικού μοντέλου. Βέβαια τα πρωτοκλασάτα στελέχη της νέας turbo «συνομοταξίας» στην μικρομεσαία κατηγορία, καταφέρνουν εύκολα να προσπεράσουν σε επιδόσεις το ατμοσφαιρικό Civic. Βάζοντας στη ζυγαριά και το «τσιμπημένο» κόστος αγοράς και τα οικονομοτεχνικά στοιχεία του κυβισμού των 1,8 λίτρων, μέχρι στιγμής η έκδοση των 1,4 λίτρων δείχνει πιο συνετή επιλογή στο ελληνικό τερέν. Αύριο, το αναμενόμενο 1,6 diesel πιθανόν να δημιουργήσει νέα δεδομένα, ώστε να γευτείς στη σημερινή εποχή το ιδανικό νέο Civic!