Mercedes ML 250 BlueTec
Αντίστροφη δύναμη
- -
- -
με μια ματιά
Οι «γοητευτικές» απαιτήσεις σε καύσιμο ενός 4κύλινδρου diesel, στο πληθωρικό σκαρί της νέας M-Class
γλυκά
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Άνεση - Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση
ξινά
- Βάρος
- Τιμή
απόψεις
Οι δύο λιγότεροι κύλινδροι και η πετρελαιοκίνητη προσωπικότητα δεν κρύβονται, αλλά αμπαλάρονται περίτεχνα και αρκούντως οικονομικά χάρη στο πακέτο BlueTec. Θα περιμέναμε η εισαγωγική από πλευράς ισχύος έκδοση, να τοποθετούνταν αρκετά πιο χαμηλά στον τιμοκατάλογο από την πιο ολοκληρωμένη και ίσως πιο ενεργοβόρα έκδοση της ML350των 258 ίππων. Πάντως ο ένθερμος φίλος των μεγάλων premiumSUV θα ενθουσιαστεί από την ένδειξη της κατανάλωσης σε τέτοιο βαθμό, που θα την χρησιμοποιεί καθημερινά έστω κι αν αυτό στις μέρες μας αποτελεί φορολογική πρόκληση.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Η τρίτη γενιά της M-Class μπορεί να κοιτά το παγκόσμιο κοινό της με περισσότερη αυτοπεποίθηση. Ανάμεσα στα νέα στοιχεία που έφερε η νέα γενιά του μεγάλου γερμανικού SUV είναι και μια βασική τετρακύλινδρη έκδοση diesel 2,2 λίτρων, στην οποία έχουν ποντάρει οι Γερμανοί ότι θα μοιραστεί τις πωλήσεις με τις 6κύλινδρες αδερφές τις στην Ευρώπη. Θαρρείς ιδανική για την Ελλάδα του χθες, που ναι μεν απαγόρευε εν μέρει την πετρελαιοκίνηση, αλλά δημιούργησε σημαντικό εμπορικό ρεύμα για τη δεύτερη γενιά. Σήμερα η 250άρα M-Class αποτελεί τη μοναδική επιλογή με λογική, για κάποιον τολμηρό που θέλει και μπορεί να κινηθεί στους ελληνικούς δρόμους με ένα τέτοιο τετράτροχο.
Το μέγεθος μετρά!
Δανείζεται στοιχεία κομψότητας από διάφορες αδελφές σειρές (CL & E-Class) της πλούσιας γκάμας της Mercedes, με το σχεδιαστικό αποτέλεσμα να δείχνει μια ισορροπημένη φυσική εξέλιξη της είδη καταξιωμένης στο μάτι δεύτερης γενιάς. Δεν χωρά αμφισβήτηση ότι το νέο μοντέλο κοιτά με το ίδιο σκεπτικό, το «ψαγμένο» στιλ του Ευρωπαίου και τις «πληθωρικές» απαιτήσεις του Αμερικάνου. Η νέα M-Class έχει αυξημένες διαστάσεις από την προκάτοχο της με 4804 mm μήκος, 1926 mm πλάτος, μεταξόνιο 2915 mm και μόνο το ύψος 1796 mm έχει μειωθεί. Στα σημεία βελτίωσης ανήκει και η αεροδυναμική (cd:0,32).
H σχεδίαση στο εσωτερικό ξεπερνά κατά πολύ την προηγούμενη γενιά και συμβαδίζει με τα τελευταία δρώμενα στη γκάμα των «saloon» Mercedes. Πλέον δεν χωρά καμιά αμφισβήτηση για την ποιότητα κατασκευής, με την λεγόμενη «αρχοντιά» να απογειώνεται –μαζί με την τιμή- όσο φορτώνεις με εξοπλισμό το αυτοκίνητο. Η εκμετάλλευση των χώρων ακολουθεί τη μεθοδικότητα των Γερμανών, προσφέροντας μια εξαιρετικά πλούσια καμπίνα επιβατών. Ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται από τα 690 lt της 5θέσιας διάταξης στα 2010 lt με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων.
Καμπύλη οικονομίας
Η πιο ισχυρή εκδοχή του τετρακύλινδρου κινητήρα 2,2 λίτρων επιλέχθηκε για την entry-level έκδοση της νέας M-Class. Η απόδοση του φτάνει τους 204 ίππους και τα 500 Nm ροπής. Τα νούμερα των επιδόσεων αναφέρουν για την 4κύλινδρη 250 CDI, 9,0’’ για το 0-100 km/h και 210 km/h τελικής ταχύτητας. Πολύτιμος συνεργάτης το βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (7G Tronic Plus), του οποίου ο χειρισμός γίνεται με την δοκιμασμένη λύση του μοχλοδιακόπτη στην κολώνα του τιμονιού ή με τα paddles στο τιμόνι. Εκτός από τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά στον τρόπο λειτουργίας του, τον προγραμματισμό του για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, το κιβώτιο συνεργάζεται εύστοχα και με σύστημα Start&Stop.
Η οικολογική συμπεριφορά του της συγκεκριμένης έκδοσης ενδυναμώνεται από το πακέτο τεχνολογίας BlueTec. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρουν μέση κατανάλωση 6.0-6.5 lt/100km. Στην πράξη κινούμενος με σβέλτο τέμπο χρειάζεσαι γύρο στα 9,0 με 10,0 lt/100km, τιμή που πέφτει αισθητά και στα 8,0 lt/100km αν αποφασίσεις να οδηγήσεις με κάποια εγκράτεια. Επιπλέον αν κάποιος επιλέξει από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, το μεγάλο ρεζερβουάρ των 93 lt (το std είναι 70 lt), ενισχύει σημαντικά την αυτονομία.
Κοιτώντας το μέγεθος του αυτοκινήτου, σίγουρα δημιουργούνται ερωτήματα για τις ικανότητες μιας 4κύλινδρης M-Class. Στην πράξη ο μικρός κινητήρας δεν κρύβει εντελώς την diesel χροιά του στο εσωτερικό, παρά την εξαιρετική ηχομόνωση. Το κιβώτιο αναλαμβάνει να εκμεταλλευτή την καμπύλη ροπής, με το βέλτιστο δυνατό τρόπο. Εν κινήσει μπορεί να μην εντυπωσιάζεσαι, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν απογοητεύεσαι και επί της ουσίας κινείσαι άνετα με το μεγάλο αυτό SUV. Χρησιμοποιώντας με στρατηγική την ροπή του κινητήρα δεν μένεις ξεκρέμαστος. Εδώ δεν αναζητάς την εκρηκτική μορφή της AMG έκδοσης, αλλά την απόλυτη ισορροπία και ευχρηστία στην καθημερινότητα, στοιχεία που η μικρή M-Class προσφέρει με σωστό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση στο trip computer σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε SUV σχεδόν 5 μέτρων και αυτό αν μη τι άλλο είναι το δυνατό χαρτί της συγκεκριμένης έκδοσης.
Απαλλαγμένη από την προαιρετική ανάρτηση Airmatic, η βασική μορφή της M-Class πριμοδοτεί την άνεση και την κορυφαία ποιότητα κύλισης. Σωστά φρένα και βελτιωμένο το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο ενισχύει το συναίσθημα της απόλυτης άνεσης. Εύκολη στην οδήγηση και πρακτική, δεν επιβάλλει να ανεβάσεις ρυθμό, όπου η κοινή ανάρτηση δεν δείχνει να έχει το βάθος της εξελιγμένης αερανάρτησης (Airmatic), συντονίζοντας τον οδηγό σε πιο χαλαρές μετακινήσεις. Εκτός δρόμου οι διαδρομές της ανάρτησης, η ροπή στις χαμηλές στροφές και η τετρακίνηση δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να κινηθείς ικανοποιητικά σε λογικά πάντα πλαίσια. Για πραγματικά δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες, το επιπλέον κόστος για το προαιρετικό πακέτο off-road (δεν διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής), με τις κοντές σχέσεις, το οποίο με τα κατάλληλα ελαστικά δημιουργεί ένα «άλλο» αυτοκίνητο εκεί που σταματά η άσφαλτος.
συμπέρασμα
Η ιδανική M-Class για τα ελληνικά δεδομένα, για όποιον μπορεί, τολμά και διαθέτει το υψηλό κόστος απόκτησης ενός τέτοιου μοντέλου. Ο μικρός τετρακύλινδρος κινητήρας ξεδιπλώνει τις αρετές του μεγάλου και ικανού γερμανικού SUV, αφήνοντας τα λιγοστά στοιχεία, που εκμεταλλεύονται μόνο οι ελάχιστοι απαιτητικοί της κατηγορίας για τις 6κύλινδρες εκδόσεις. Απολαμβάνεις ισορροπία και άνεση με ένα εξαιρετικά τίμιο αντίτιμο σε καύσιμο, δημιουργώντας άμεσο ανταγωνισμό για υβριδικές προτάσεις στην κατηγορία και δικαιολογώντας εν μέρει το lifestyle της μετακίνησης με ένα μεγάλο SUV στους δρόμους μας.