Renault Scenic 1.6 dCi
Ο πρωτοπόρος στα MPV, σε στιγμές αποθέωσης και ολοκλήρωσης με έναν turbodiesel ποίημα!
- -
- -
με μια ματιά
Ο ηγέτης στα μικρομεσαία πολυμορφικά, με τον 1.6 dCi των 130 ίππων και των 320 Nm ροπής .
γλυκά
- Σχεδιασμός
- Ποιοτικό σαλόνι
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Χώροι και πολυμορφικότητα
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Αίσθηση τιμονιού
- Βάρος
Η επανάσταση στα οικογενειακά αυτοκίνητα ξεκίνησε το 1996, με την Renault να ρίχνει στην αγορά μια διαφορετική, άκρως δελεαστική πρόταση. Το Scenic ήταν το έναυσμα μιας κατηγορίας που σταδιακά ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές δημιουργώντας σχολή. Το μυστικό της επιτυχείας για το αμάξωμα ενός όγκου ήταν η δημιουργικότητα του εσωτερικού που εκτός από τους επιβάτες φρόντιζε και για τις επιθυμίες τους ώστε να διασφαλίζει την απολαυστική παραμονή τους, ενώ οι ακροβατικές συνήθειες των καθισμάτων δημιουργούσαν με λίγες κινήσεις ένα τεράστιο χώρο για μεταφορές. Με αυτές τις αρετές αλλά και άλλες όπως η οδική συμπεριφορά, σταδιακά αναγνωρίστηκε από το αγοραστικό κοινό και το Scenic κατάφερε να σπάσει τα ταμεία ως πετυχημένο πολυμορφικό. Φυσικά σχεδόν 16 χρόνια μετά η Renault παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένη με τα πολυμορφικά οχήματα MPV και το ανανεωμένο Scenic, 3ης γενιάς συνεχίζει την παράδοση της εταιρείας στα πρακτικά μεσαία οικογενειακά ενός όγκου.
Εκσυγχρονισμένο σκηνικό
Ακολουθώντας τις σημερινές απαιτήσεις, με σύγχρονο παρουσιαστικό και νέους κινητήρες, εξακολουθεί να είναι από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις. Η πρόσφατη ανανέωση έφερε αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση με στοιχεία που στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου θυμίζει την αύρα του Megane Coupe και την γενικότερη εικόνα των Renault της συνολικής γκάμας. Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας ταιριάζει στην σπορ φιλοσοφία και περιλαμβάνει μια πληθωρική εισαγωγή αέρα στην βάση του και εκατέθωθέν της τα LED ημέρας και τους προβολείς ομίχλης που περιβάλλονται από ένα κομψά χρωμιωμένο πλαίσιο. Η διχρωμία και τα νέα φωτιστικά εμπρός συμβάλουν στον δυναμισμό της εμφάνισης, ενώ πίσω τα φανάρια σε σχήμα μπούμερανγκ, με λευκό και κόκκινο κρύσταλλο προσδίδουν ξεχωριστό χαρακτήρα. Η μοντέρνα σχεδίαση κυριαρχεί και στο εσωτερικό, με το κεντρικό πίνακα οργάνων, με οθόνη TFT, να αποτελεί σήμα κατατεθέν του. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με τα μαλακά πλαστικά να ενισχύουν ακόμα περισσότερο την συνολική αίσθηση, που αποκομίζει ο οδηγός και οι επιβάτες, ενώ οι βελτιώσεις τονίζουν ακόμα περισσότερο την αριστοκρατική του εικόνα. Νέες επενδύσεις σε καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα και λεπτομέρειες χρωμίου κάνουν την διαφορά, ενώ το επίπεδο εντυπωσιασμού αναλαμβάνει ο πλούσιος εξοπλισμός που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής αερόσακους, ESP, Hill Start Assist, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα και κλειδί με κάρτα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα Start&Stop, αισθητήρες φώτων / βροχής / πάρκινγκ, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, cruise control, υπολογιστή ταξιδίου, ηχοσύστημα νέας τεχνολογίας με bluetooth και θύρες USB και AUX, και μεγάλη οθόνη LCD στο κέντρο του ταμπλό. Φυσικά δεν λείπει και το προαιρετικό πακέτο που αναβαθμίζει σε επίπεδα premium το Scenic, όπως το νέο ηχοσύστημα της Bose, άλλα και οι τεχνολογίες όπως το σύστημα Visio (όπου με κάμερα ελέγχει και ειδοποιεί σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ενώ παράλληλα προσφέρει αυτόματη εναλλαγή προβολέων, εντοπίζοντας προπορευόμενα και αντιθέτως διερχόμενα οχήματα), το σύστημα πλοήγησης Tom Tom με φωνητικές εντολές στην ελληνική γλώσσα και πολλά άλλα. Στο θέμα των χώρων και της χωροταξικής μελέτης η Renault φυσικά ακολούθησε την παράδοση προσφέροντας το ιδανικό περιβάλλον για δραστήριους ανθρώπους. Οι τρεις ανεξάρτητες πίσω θέσεις, διαθέτουν μια σωρεία ρυθμίσεων και αυτονομίας. Παράλληλα σύρονται εμπρός πίσω, διαμορφώνοντας ανάλογα και το χώρο αποσκευών του Scenic, από τα 437 έως τα 522 lt. Τα επιπλέον ντουλαπάκια, συρτάρια και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι μια ακόμα προσφορά προς την πρακτικότητα που χαρακτηρίζει το πολυμορφικό της Renault και φτάνουν συνολικά έως τα 86 lt.
Τεχνολογία και αποτέλεσμα
Το άλλο καλό νέο για το Scenic είναι ο νέος τουρμποντιζελ για τον οποίο πρωτοπήραμε γεύση στο Qashqai και κέρδισε τις εντυπώσεις μας. Όπως και εκεί, έτσι και εδώ ο 1.6 dCi ψιθυρίζει τον ντίζελ σκοπό σε άκρως πολιτισμένα και σύγχρονα ακούσματα και ουσιαστικά δυσκολεύεσαι να τον ακούσεις, ειδικά από την σφραγισμένη και άψογα ηχομονωμένη καμπίνα. Σιωπηλός ακόμα και όταν ανεβάζεις στροφές δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι άλλοι κατασκευαστές αν θέλουν να παίρνουν τα εύσημα στο θέμα της πολιτισμένης λειτουργίας. Το περίφημο τεχνολογικό του ρεπερτόριο αποτελεί και λόγο μελλοντικής καριέρας κάτω από την «στέγη» της Daimler και αποδεικνύεται φυσικά αρχικά από τα νούμερα απόδοσης(130 ίπποι στις 4.000 rpm, 320 Nm ροπή στις 1.750 rpm) και εν συνεχεία από τις περίφημες τιμές ρύπων και κατανάλωσης(CO2: 114 gr/km και 4,4 lt/100km μέσης εργοστασιακής τιμής). Οι εντυπώσεις από την οδήγηση σε κάνουν εύκολα να ξεχάσεις τα σχεδόν 1.500 άδεια κιλά του και δίνουν ένα μόνιμο χαμόγελο ικανοποίησης στον οδηγό. Πέρα από το πολιτισμένο προφίλ του, ο τρόπος που τινάζεται μπροστά μόλις ξεπεράσεις τις 1.600 rpm, είναι μοναδικός, ενώ ανηφορίζει περίπου μέχρι τις 5.000 σ.α.λ., χωρίς ενδείξεις λαχανιάσματος. Αυτή η αρχοντική έκρηξη απόδοσης μεταφράζεται σε γεμάτες επιταχύνσεις και επιβεβαιώνει τα 10,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 195 km/h τελικής ταχύτητας. Μπορεί να ταξιδεύει ήσυχα με το κοντέρ στα 160 km/h κάτι που δεν επηρεάζει αρνητικά την μετρημένη του κατανάλωση, ενώ αν και με απλωμένες σχέσεις στο άριστο 6άρι κιβώτιο, οι ρεπρίζ του είναι απολαυστικές έτσι ώστε να περιορίζεις την σχέση σου με τον επιλογέα. Στο φλέγον θέμα της κατανάλωσης σε νορμάλ συνθήκες που ενσωματώνουν κυρίως αστική χρήση το Scenic έδειξε μια μέση τιμή κοντά στα 6,5 lt/100 km, χωρίς βέβαια να κυνηγά κανείς επιδόσεις που σε αντίθετη περίπτωση ο υπολογιστής ταξιδίου έδειχνε έως και δυο επιπλέον λίτρα. Σε ταξίδι η μέση κατανάλωση σταθεροποιείται στην περιοχή των 7 lt/100km με αυξομειώσεις ανάλογα με την ευαισθησία του ποδιού. Σε ότι αφορά την συμπεριφορά, η γαλλική καταγωγή δεν κρύβεται! Το Scenic δείχνει από τα πρώτα μέτρα την πολιτισμένη συμπεριφορά του στο δρόμο, απορροφώντας τις ανωμαλίες χωρίς να τις αφήσει να περάσουν στην καμπίνα. Ωστόσο η περίφημη κύλιση και συμπεριφορά της ανάρτησης δεν συμβιβάζει τα ποιοτικά δυναμικά χαρακτηριστικά του. Ναι μεν η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση και την ασφαλή οδική συμπεριφορά, αναμενόμενα θα διαπιστώσει κανείς στην πίεση να γέρνει στις στροφές, όμως όλα συμβαίνουν με ομοιογένεια που δεν κόβει το γρήγορο ρυθμό. Ο ενθουσιώδης θα αντιληφθεί την παραπανίσια υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης όμως δεν θα γκρινιάξει για την πληροφόρηση που είναι εύστοχη. Τα φρένα καταφέρνουν να ανταποκριθούν άμεσα και αποτελεσματικά σε κάθε καλεσμά τους και παρά το πληθωρικό βάρος αποδεικνύονται ανθεκτικά, πετυχαίνοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις ακινητοποίησης. Σε γενικές γραμμές το Scenic πείθει για την σοβαρότητά του και την αξία του και αποτελεί το μήλο της έριδας στην κατηγορία των MPV.
συμπέρασμα
Κομψό, ποιοτικό και ουσιαστικό σε θέματα απόδοσης, τεχνολογίας, εξοπλισμού και συμπεριφοράς το πολυμορφικό MPV της Renault κερδίζει με το σπαθί του τις εντυπώσεις στο πρωτάθλημα της κατηγορίας του. Ξεκίνησε ως πρωτοπόρος και παραμένει το σήμα κατατεθέν της κλάσης του, κινούμενο ιδανικά στο ρεύμα της εποχής. Η μελετημένη σχεδίαση του εσωτερικού, με τις ποικίλες δυνατότητες διαμόρφωσης και η ύπαρξη μακριάς 7θέσιας έκδοσης (Grand Scenic) συμπληρώνουν ιδανικά το χαρακτήρα του μοντέλου. Η έκδοση των 1.6 dCi συμβάλει στην πολιτισμένη, ήσυχη και οικονομική συμβίωση την ίδια στιγμή που απογειώνει τις επιδόσεις έτσι ώστε να ξεχνάς το βαρύ και πληθωρικό αυτοκίνητο που οδηγείς. Ταιριάζει απόλυτα στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, διατηρώντας την ηγετική θέση του στο πάνθεον των πολυμορφικών.