Volvo V40 1.6 T3

Η τάση οδηγεί στον D2, υπάρχει όμως και ο T3 που προσφέρει άρωμα βενζίνης και γλυκές επιδόσεις στο κομψό Volvo V40.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μικρομεσαίο Volvo με φινέτσα, αριστοκρατικό στιλ, κομψότητα και τεχνολογία στο υπερθετικό βαθμό. Και δεν είναι μόνο αυτά…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψότητα
  • Δυναμισμός
  • Αίσθηση ποιότητας και αισθητικής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Χώροι επιβατών
  • Ρηχός χώρος αποσκευών
απόψεις

Η «εναλλακτική» πρόταση της Volvo στα μικρομεσαία, μπορεί να πατά σε δοκιμασμένες λύσεις, αλλά προσφέρει αναμφισβήτητα μοναδικό χαρακτήρα. Προσωπικά με κέρδισε η «αύρα» στο εσωτερικό, ιδιαίτερη σε κάθε σύγχρονο Volvo. Στην κορυφή των προτιμήσεων της κατηγορίας το 1600άρη turbo μοτέρ, συνοδεύεται από ένα συνεπές στήσιμο και ένα υπερ-πλήρες πακέτο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Οι τιμές είναι ανταγωνιστικές, οπότε αν θες να γευτείς ένα σύγχρονο μικρομεσαίο με βάση την ποιότητα και την πολυτέλεια, μένει η δοκιμασία του να  προσπεράσεις τον γερμανικό ανταγωνισμό.

Δημήτρης Παππάς  

Πακέτο τεχνολογίας

Με το όραμα της εταιρείας να θέλει έως το 2020 να έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο οι τραυματισμοί και τα θανάσιμα ατυχήματα, μια σειρά από συστήματα τεχνολογιών που διευκολύνουν την ζωή του οδηγού και εξυψώνουν τα επίπεδα ασφάλειας είναι διαθέσιμα στο V40.

 

ACC (AdaptiveCruiseControl): Ένα ενεργό cruise control που ουσιαστικά ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα σκανάροντας με κάμερες τις αποστάσεις των οχημάτων που πλησιάζεται ή σας πλησιάζουν. Το σύστημα επιβραδύνει το αυτοκίνητο έως και το ακινητοποιεί στην περίπτωση της ξαφνικής στάσης του προπορευόμενου οχήματος. Αρχικά προειδοποιεί οπτικά και κατόπιν ηχητικά τον οδηγό στην περίπτωση κινδύνου πριν ξεκινήσει την επιβράδυνση, ενώ δυσκολεύεται να ανιχνεύσει τις …σφήνες.

 

Park Assist Pilot: Μια μορφή λύσης για όσους απεχθάνονται την υπόθεση παρκάρισμα! Ενεργοποιώντας το, ανιχνεύει με τις κάμερες που διαβάζουν την δεξιά πλευρά του δρόμου πιθανές θέσεις πάρκινγκ έως και 20% μεγαλύτερες του μήκους του αυτοκινήτου. Ειδοποιεί με ηχητικό σήμα και αφού σταματήσεις και βάλεις όπισθεν παίρνει το τιμόνι και την κατάσταση στα …χέρια του! Καλού κακού το πόδι στο φρένο, ενώ πριν την έναρξη της διαδικασία ρίξτε μια καλή ματιά για πιθανά εμπόδια που δεν έχουν διαβαστεί (ποδήλατα, κολονάκια, κ.α).

 

Lane Keeping Aid:Σύστημα που ειδοποιεί όταν το αυτοκίνητο χάνει την παράλληλη πορεία με την διαχωριστική γραμμή και την πατάει. Αρχικά την στιγμή που συμβαίνει αυτό νιώθεις ένα κραδασμό στο τιμόνι και ταυτόχρονα διορθώνει ελαφρώς την πορεία του, για τρεις φορές συνολικά. Ύστερα αντιλαμβάνεται ότι μάλλον το επαναλαμβανόμενο λάθος οφείλεται στην κούραση του οδηγού ενεργοποιείται το DriverAlertControlκαι ουσιαστικά σε στέλνει για στάση και καφέ!

 

Road Sing information: Σύστημα που διαβάζει τα όρια ταχύτητας στις πινακίδες των δρόμων και τα εμφανίζει σε οθόνη μπροστά στον οδηγό. Φυσικά, αγνοεί τα ξεθωριασμένα!

 

Active High Beam: Σύστημα που ζυγίζει τις φωτιστικές συνθήκες και ενεργοποιεί τα κατάλληλα φώτα (μεσαία ή μεγάλα) όταν χρειάζεται. Το καλό είναι ότι δεν θα ξεχαστείς ποτέ με την μεγάλη σκάλα στραβώνοντας τον απέναντι, το κακό ότι υπάρχει μια υστέρηση που συνηθίζεται στα συστήματα του είδους.

Μέχρι χθες υπήρχε το C30 στον ρόλο του εκκεντρικού, αποκλειστικά τρίθυρου και με εργένικο χώρο αποσκευών hatchback, ενώ το S40 εκπροσωπούσε τον ρεαλιστικό κόσμο σε sedan εκτέλεση και το V50 την station wagon εκδοχή του μικρού S. Όλα αυτά αποτελούσαν την μικρομεσαία τοποθέτηση της Volvo σε μια διάσπαρτη λογική που στο πρόσφατο παρελθόν έδωσε στους Σουηδούς ένα καλό λόγο ύπαρξης στο premium στερέωμα της κλάσης C. Σήμερα για να αντιμετωπίσεις το γερμανικό κυρίως status με τις εντυπωσιακές ομολογουμένως προτάσεις του πρέπει όχι απλά να σταθείς επάξια δίπλα τους, αλλά πρακτικά να κάνεις το βήμα παραπάνω. Το νέο V40 δεν είναι τυχαία το πολυσυζητημένο αυτοκίνητο της κλάσης με την Volvo να σερβίρει έμπνευση και τεχνολογία και για γαρνιτούρα τον δυναμισμό της νέας εποχής της. 

 

Πληθωρικό, δυναμικό και αριστοκρατικό

Η πρώτη ματιά δικαιώνει το καμάρι των Σουηδών για το νέο τους δημιούργημα. Η πεντάθυρη λογική υιοθετήθηκε χάριν της πρακτικότητας, όμως τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη σε επίπεδο σχεδιασμού. Δυναμικές γραμμές τρέχουν παντού στο αμάξωμα που εμπρός θυμίζει S60, όμως ακολουθεί τον δικό του εμπνευσμένο δρόμο στην συνέχεια εκτέλεσης. Το hatchback αμάξωμα θυμίζει κοντό SW, αλλά το τελείωμα στο πίσω τμήμα του τριγυρίζει στην κουπέ λογική με χαμήλωμα της οροφής και ένα ιδιαιτέρως κομψό και δυναμικό στιλ σχεδίασης με ανασηκωμένους ώμους πάνω από τους θόλους, στην πόρτα του χώρου αποσκευών, στα φανάρια και στον προφυλακτήρα. Το αριστοκρατικά σπορτίφ V40 διατηρεί τα εντυπωσιακά στοιχεία και στο εσωτερικό του, όπου η premium εικόνα είναι αδιαπραγμάτευτη σε κάθε επίπεδο. Νιώθεις ότι ανήκει σε ανώτερη κατηγορία και όπου και αν κοιτάξεις ή αγγίξεις δεν διακρίνεις τσιγκουνιές και εκπτώσεις σε ποιότητα υλικών και συναρμολόγηση. Σχεδιαστικά αντιλαμβάνεσαι εύκολα ότι βρίσκεσαι σε σύγχρονο Volvo με την κλασική κονσόλα να δίνει το παρόν και στοιχεία και πινελιές από S60 να τονίζουν την αναβάθμιση. Ανάλογη είναι και η ποιότητα υλικών, φινιρίσματος και συνδυάζονται με πλούσιο εξοπλισμό και καινοτόμες ιδέες. Μια από αυτές ο ενεργός πίνακας οργάνων TFT, που προσφέρει πλήθος ψηφιακών ενδείξεων ανάλογα με την διάθεση του οδηγού. Για την ιστορία, μπορείς να διαλέξεις τρεις θεματικές εκδοχές πληροφόρησης (Elegance, Eco, Performance) που ανάλογα με την επιλογή τροποποιείται και η πληροφόρηση που φτάνει στα μάτια. Στην δυναμική επιλογή το κυκλικό όργανο από ταχύμετρο μετατρέπεται σε στροφόμετρο και ο φωτισμός κοκκινίζει ως ένδειξη σπορ πνεύματος. Γενικότερα πάντως το V40 ταιριάζει περισσότερο στην ελίτ της αφρόκρεμας μιας κοσμοπολίτικης κατηγορίας που βέβαια δεν απαρνιέται τα σπορτίφ στοιχεία του χαρακτήρα του. Ο εξοπλισμός φυσικά είναι ανάλογος της έκθεσης και ξεκινά από πλούσιος στην βάση (Optimum) και γίνεται αρχοντικός στην top έκδοση Summum. Το V40 σημαδεύει επίσης την κορυφή σε ότι αφορά την ασφάλεια, ως το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που διαθέτει στάνταρ αερόσακο πεζών, ενώ στάνταρ είναι και η νέα έκδοση του City Safety που αποτρέπει μικρές ή μεγαλύτερες συγκρούσεις μέσα στην πόλη (έως τα 50 km/h), αλλά και το σύστημα ευστάθειας DSTC. Για κερασάκι υπενθυμίζουμε ότι στις δοκιμές του EuroNCAP, το Volvo V40 απέσπασε τα 5 αστέρια αλλά και την υψηλότερη συνολική βαθμολογία όλων των εποχών, ανεξάρτητα κατηγορίας. Φυσικά η μακροσκελέστατη λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει πέρα από μέρος των τεχνολογικών καινοτομιών, αρκετά στοιχεία διακόσμου και ανέσεων για να νιώθετε ότι είστε σε μια mini limo! Χωροταξικά βέβαια το V40 δεν ξεφεύγει από τον κανόνα της κατηγορίας και δεν θα σε εντυπωσιάσει όσο περίμενες με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.647 mm εξασφαλίζει μεν απροβλημάτιστους χώρους για τέσσερις επιβάτες, όμως πιθανή πρόσκληση σε πέμπτο θα δημιουργήσει συνολικό πρόβλημα στην πίσω τριπλέτα. Την ίδια στιγμή ο ρηχός χώρος αποσκευών των 335 λίτρων σαφώς δεν εντυπωσιάζει και επαρκεί για λογικές μεταφορικές ανάγκες.    

 

EcoBoost ψυχή

Η ένδειξη T3 στην πίσω πόρτα υποδηλώνει και την ταυτότητα του κινητήρα που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Κάτω από το καπό δεν κροταλίζει κάποιος diesel όπως επιτάσσει η μόδα, άλλωστε τότε θα υπήρχε συνοδευτικό D. Ο αλουμινένιος 1.600άρης της Ford (EcoBoost) συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, με υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων, κάτι που δίνει τεχνολογική επικαιρότητα και φυσικά εξασφαλίζει απόδοση. Σε επίπεδο αριθμών αποδίδει 150 ίππους στις 5.700 rpm και 240 Nm στις 2.700 rpm, ενώ παράλληλα διατηρεί χαμηλά τις εκπομπές ρύπων (CO2: 125 gr/km) και η κατανάλωση εμφανίζεται σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή λογική (5,4 lt/100 km). Πρακτικά το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ αποδίδει γραμμικότατα και απλώνει την ροπή του χάρις το μακρύ 6άρι κιβώτιο. Θα περίμενες λίγο πιο έντονη αίσθηση εκρηκτικότητας και ένα λιγότερο πνιγμένο ήχο, όμως μια ματιά στο ταχύμετρο αρκεί να επιβεβαιώσει τις επιδόσεις που υπόσχεται η Volvo (0-100 km/h σε 8,8’’ και τελική ταχύτητα 210 km/h). Σίγουρα όταν αναζητάς τις επιδόσεις δεν μπορείς να επιβεβαιώσεις την χαμηλή μέση τιμή μικτής χρήσης για την κατανάλωση που προαναφέρθηκε. Τιμές κοντά στα 10 λίτρα είναι εύκολες με το πόδι βαρύ και το γκάζι συχνά πυκνά στο πάτωμα, όμως με συνετότερη χρήση του δεξιού πεντάλ εύκολα το trip computer θα κεντράρει στα 8 λίτρα χωρίς ιδιαίτερες εκπτώσεις στον ρυθμό. Φυσικά πέφτει και παραπάνω από ένα λίτρο όταν ακολουθείς green τρόπο οδήγησης αλλά είναι διαδικασία που απαιτεί υπομονή και συγκέντρωση. Στο οδηγικό κομμάτι το V40 είναι πραγματικά απολαυστικό. Οι 150 μπροσθιοκίνητοι ίπποι, δεν δείχνουν ικανοί να χαλάσουν την ηρεμία του, ούτε θα ανησυχήσει δυσάρεστα τον οδηγό του, ακόμα και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά ευστάθειας. Η δύναμη περνάει ομαλά, ακόμα και σε βίαιη επιτάχυνση στην κορυφή της στροφής, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας με διακριτικότητα εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την ουσία, που είναι η αποτελεσματική συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι εξασφαλισμένη στα επίπεδα της κατηγορίας που πρέπει να ανταγωνιστεί, ενώ την ίδια στιγμή η ανάρτηση αποδεικνύει την ποιοτική λειτουργία της αντιδρώντας αποφασιστικά στις εντολές του οδηγού. Ρουφάει κυριολεκτικά τις ανωμαλίες, είναι εντυπωσιακή στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς ταυτόχρονα να χάνει την επαφή με την πληροφόρηση και τον δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο που δείχνει ικανό για πολύ περισσότερα άλογα, το αξιοπρεπές τύπου S60 τιμόνι και τα ισχυρά και ακούραστα φρένα συνθέτουν πακέτο με πλαίσιο και κινητήρα το ιδανικό, ανάμεσα σε ικανούς ανταγωνιστές. Το V40 εμπνέει σιγουριά και είναι ακλόνητο στα πολλά χιλιόμετρα που εύκολα και γρήγορα θα αντικρίσεις στο κοντέρ του, ενώ το επίπεδο πρόσφυσης εξασφαλίζει κράτημα και απολαυστικό οδηγικό προφίλ χωρίς να προσβάλει ταυτόχρονα το αριστοκρατικό του στιλ.

 

συμπέρασμα

Αν αναζητάς το ιδανικό πακέτο στην αφρόκρεμα των μικρομεσαίων, το V40 χαμογελάει με αυτοπεποίθηση μπροστά στα μούτρα σου, όσο και αν ηχεί στα αυτιά σου το «Deutschland, Deutschland Uber Alles». Ο μικρός Σουηδός διαθέτει χρώμα και φινέτσα, ποιότητα και αισθητική, τεχνολογία και εξοπλισμό και τα συνδυάζει όλα αυτά με επιδόσεις και απολαυστική συμπεριφορά τόσο σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας όσο και σε πληροφορία και αποτελεσματικότητα. Παράλληλα τα δελεαστικότατα πακέτα τιμών για το συνολικό επίπεδο της προσφοράς του, ανεβάζει το V40 μερικά επιπλέον σκαλοπάτια προς την κορυφή της εκτίμησης και δείχνει ότι ήρθε για να ανακατέψει την premium τράπουλα των μικρομεσαίων.

VIDEOS

Νέο Volvo V40

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...