Seat Mii 60ps
Play Maker, στο σκληρό ματς της αστικής μετακίνησης
- -
- -
με μια ματιά
Δύναμη εντός πόλης, ικανότητες εκτός, σε μοντέρνα και οικονομική συσκευασία
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Φρένα
- Επιδόσεις
- Χώροι
ξiνά
Εμπρός καθίσματα χωρίς «μνήμη», όταν αναδιπλώνονται για την επιβίβαση στο πίσω μέρος
απόψεις
Δεν είναι λίγες οι φορές που συλλογίζομαι πως η αυτοκίνηση στην Ελλάδα επιστρέφει στη μακρινή δεκαετία του ’80, όταν τα οικογενειακά κινούνταν από ασθενικούς κινητήρες 1.000 -άντε 1.200 στην καλύτερη- κυβικών με 50-60 ίππους. Και να που, οδηγώντας το Mii, πιάνω τον εαυτό μου να σκέφτεται πως αν αγόραζε σήμερα αυτοκίνητο, οικογενειακό, ένα τέτοιο θα έπαιρνε! 5θυρο βέβαια, αλλά το 60άρι!! Τι του λείπει του μικρού Seat; Μια χαρά άνετο είναι, σβέλτο, ασφαλές, ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο και οικονομικό. Αν τα πιτσιρίκια έχουν ξεπεταχτεί και δεν είσαι αναγκασμένος να κουβαλάς καρότσια και παρκοκρέβατα, μια χαρά βολεύεσαι. Σημεία των καιρών, ή εξέλιξη των μικρών; Φυσικά και τα δύο.
Αποκάλυψη η νέα τριανδρία μοντέλων πόλης του VW Group. Η πρόταση της Seat αγκαλιάζει τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας και δημιουργεί τη δική της εκδοχή ενός σύγχρονου μοντέλου πόλης. To Mii ορθώνει το ανάστημα του απέναντι στα αδελφά Skoda Citigo και Volkswagen up!, καθώς και σε ολόκληρη την κατηγορία των φιλόδοξων περιπλανητών της πόλης. Απλό, μοντέρνο και ευχάριστο, αναβαθμίζει την καθημερινή μετακίνηση και με αποτελεσματικό τρόπο αναλαμβάνει να ικανοποιήσει πολλαπλές ανάγκες.
Σωστές αναλογίες
Μην ξεγιελέστε από τις μαζεμένες διαστάσεις του Mii, το μικρό Seat είναι καλά εκπαιδευμένο όσο αφορά την εκμετάλλευση των χώρων και μπορεί να υποδυθεί πολλαπλούς ρόλους. Η απλή λογική στη σχεδίαση του, μπορεί να μην δυναμιτίζει τα βλέμματα, αποδεικνύεται στην πράξη εξαιρετικά ευρηματική και ουσιαστική, μειώνοντας παράλληλα το κόστος εξέλιξης, δεδομένο που μεταφέρεται και στην τιμή του.
Λιτά αλλά εύστοχα σχεδιασμένο το ταμπλό, εκπέμπει πρακτικότητα
και αισθήματα μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ποιοτικοί διακόπτες, απλός
αλλά λειτουργικός πίνακας οργάνων και προσεγμένα υλικά, δημιουργούν
ένα ανάλαφρο αλλά εξαιρετικά ευχάριστό συναίσθημα, που δύσκολα
συναντάς σε τόσο καλά δοσμένες αναλογίες. Η ευρυχωρία για οδηγό και
συνοδήγο είναι εγγυημένη, ακόμα και για «βαριά» κορμιά, ενώ σωστά
κάθονται δύο και ενήλικες πίσω. Η 3θυρη έκδοση διαθέτει καθίσματα
χωρίς μνήμη στην ανάκληση, οπότε πρέπει να μάθεις να ζεις με αυτά.
Επίσης ο μοναδικός διακόπτης σε κάθε πόρτα για τα ηλεκτρικά
παράθυρα, ενοχλεί εργονομικά, δίνοντας σου μια «φτηνή» ευκαιρία να
γκρινιάξεις. Στα μέτρα των μεγαλύτερων supermini ο χώρος για τις
αποσκευές, με 251 lt χωρητικότητα που προσθέτει επιπλέον πόντους
στον τομέα των χώρων. Η τετραγωνισμένη συμμετρία του εσωτερικού,
μεταφράζεται με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε 951 lt για
αποσκευές.
Απλή συνταγή, δυνατή
γεύση
Η απλή λογική που κατακλύζει την εμφάνιση του Mii μεταφέρεται και στα μηχανικά μέρη. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του ενός 1,0 λίτρου, μπορεί να μην καυχιέται για την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει, ικανοποιεί όμως και με το παραπάνω τις απαιτήσεις που προκύπτουν. Τηρουμένων των αναλογιών η ζωή με τους 60 ίππους και τα 95 Nm ροπής κυλά υπέροχα, από τη θέση οδήγησης του Mii. Η 3κύλινδρη κουλτούρα γίνεται αντιληπτή ελαφρώς στο ρελαντί, αλλά η μεθοδική ηχομόνωση κάνει καλά τη δουλειά της εν κινήσει. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεργάζεται σωστά στην πόλη, εκμεταλλευόμενο την απόδοση του κινητήρα στις χαμηλομεσαίες στροφές, αλλά και στο ταξίδι εξασφαλίζοντας σιγουριά και ηρεμία με ταχύτητες 140-150 km/h. Η εναλλακτική έκδοση των 75 ίππων, βρίσκεται επιλαχούσα πάντα στις επιλογές, αν θες να σβήσεις οποιαδήποτε αμφιβολία για το «ποιόν» του 60άρι κινητήρα. Η μέση κατανάλωση με γενναία χρήση του δεξιού πεντάλ κυμαίνεται ανάμεσα στα 5,5 – 6,5 lt/100km, ενώ η τέχνη της οικονομικής οδήγησης επιβραβεύεται εύκολα με τιμές κάτω από 5,0 lt/100km.
Στο θέμα της οδικης συμπεριφοράς το Mii δεν κάθετε με σταυρωμένα τα χέρια. Ισορροπημένες αντιδράσεις, σε μια συνταγή που εμπνέει μοναδική εμπιστοσύνη στην κατηγορία. Λογικές κλίσεις και αίσθηση ασφάλειας, συμπληρώνονται από εξαιρετικά φρένα και ένα σωστά ρυθμισμένο ESP, που επεμβαίνει σπάνια. Το Mii βάζει στην άκρη τις «φλυαρίες» υπό πίεση και προσφέρει μπόλικη πρόσφυση και ουσία σε κάθε ρυθμό μετακίνησης που μπορεί να υποστηρίξει. Η ανάρτηση λειτουργεί όπως πρέπει, προσφέροντας ποιότητα κύλισης, στα στάνταρ «καλοβαλμένων» supermini. Επιπλέον συνεργάζεται πετυχημένα με την ελληνική άσφαλτο στην απορρόφηση ανωμαλιών , ειδικά με τους τροχούς των 14 ιντσών (ιδανική επιλογή).
συμπέρασμα
Δυνατός παίκτης της αστικής μετακίνησης, με μπόλικη αγάπη για εκτός πόλης μετακινήσεις. Το ολοκληρωμένο και ποιοτικό προφίλ του Mii εξυπηρετεί με εξαιρετικό τρόπο πολλαπλούς ρόλους. Η τιμή εκκίνησης αποτελεί το δέλεαρ σε σχέση με τα αντίστοιχου βεληνεκούς Up! και Citigo, οπότε καταλήγεις σε εξοπλισμό και εμφάνιση και επιλέγεις πιο από τα τρία ταιριάζει στην τσέπη σου. Αποτέλεσμα; Απολαμβάνεις υψηλές ανέσεις στην μικρή κατηγορία, με σχεδόν κανένα σοβαρό συμβιβασμό.