VW Polo BlueGT

Δύναμη & Οικονομία σε premium συσκευασία

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2107 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το Polo BlueGT αποτελεί το αντίδοτο για καλές επιδόσεις, ενάντια στην σημερινή τιμή της βενζίνης

Δυνατός παίκτης στην κατηγορία των supermini το Polo. Εκφράζει στο έπακρο τη σύγχρονη κουλτούρα του γερμανικού group, διαθέτει πολλά θετικά στοιχεία και τον άνεμο της απτής ποιότητας κατασκευής, που γοητεύει μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Η κορυφαία έκδοση του, με το χαρακτηριστικό λογότυπο GTI των 180 ίππων, δίνει διέξοδο στο θερμόαιμο κοινό των hot hatch. Για την Volkswagen όμως, αυτό δεν είναι αρκετό, η έκδοση BlueGT βενζίνης, με τον κινητήρα 1.4 TSI, έρχεται να γεφυρώσει την γκάμα σε σχέση με τα μικρότερα 1.2 TSI και να δώσει με τα τεχνολογικά τερτίπια του ολόφρεσκου 1.4 TSI, άλλη μια διέξοδο στο κοινό.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση 
  • Χαμηλές εκπομπές CO2
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Ποιότητα über alles

Μπορεί η εμφάνιση του Polo να μην επιφέρει τον απόλυτο θαυμασμό, αποτελεί όμως «ήρεμη δύναμη» στο μάτι, που εδραιωθεί πετυχημένα στην αγορά. Προσφέρει αισθητικά στοιχεία από το  Golf έκτης γενιάς και εκφράζει την εταιρική ταυτότητα της Volkswagen στο έπακρο, πράγμα που ενισχύει το ηθικό των αγοραστών που αποσκοπεί. Στο εσωτερικό η σοβαρή και στιβαρή εικόνα, μπλέκεται με ποιοτικά υλικά, πλήρως λειτουργική εργονομία και τις μικρές λεπτομέρειες της έκδοσης BlueGT που το διαφοροποιούν. Τα ημιδερμάτινα bucket καθίσματα και το σπορ τιμόνι με το ευθύ κάτω μέρος, υποστηρίζονται με τον ανάλογο διάκοσμο και τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης. Οι χώροι είναι ανταγωνιστικοί για τα μέτρα της κατηγορίας, με τον χώρο αποσκευών των 280 λίτρων να συμπληρώνει την πρακτικότητα.

Θεωρίες οικονομίας

Νέα άφιξη στο καπό του Polo BlueGT ο κινητήρας 1.4 TSI ACT, ο οποίος υπηρετεί και τα νέα μικρομεσαία «μπουμπούκια» του ομίλου Volkswagen (A3, Golf,Leon). Αποδίδει 140 ίππους στις 4500 rpm και 250 Nm ροπής από τις 1500 rpm, με έναν εξαιρετικά εύστοχο τρόπο. Με χρήση ενός εξελιγμένου turbo και άμεσο ψεκασμό, προτάσσει ένα επιπλέον στοιχείο τεχνολογίας στο «τσεπάκι» του. Η λειτουργία ACT προσφέρει υπηρεσίες οικονομίας στο προφίλ του νέου TSI κινητήρα, απενεργοποιώντας  δύο κυλίνδρους, της τετρακύλινδρης «συγχορδίας» με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το σύστημα διακόπτει τη λειτουργία των κυλίνδρων 2 και 3 όταν ο κινητήρας περιστρέφεται μεταξύ 1.400 και 4.000 rpm όπου η αποδιδόμενη ροπή είναι μεταξύ 25 και 75 Nm. Με το σύστημα αυτό μειώνονται οι απώλειες λόγω της καύσης του μίγματος στους δύο κυλίνδρους, οι εσωτερικές τριβές αφού δεν ενεργοποιούνται οι βαλβίδες και οι ροϊκές απώλειες στην τροφοδοσία του αέρα. Όταν ο οδηγός πιέσει πιο αποφασιστικά το πεντάλ του γκαζιού, τότε επανέρχεται η απόδοση του κινητήρα στα φυσιολογικά επίπεδα. Η όλη διαδικασία μετάβασης γίνεται σε χρόνο από 13 έως 36 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Η Volkswagen υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης κατά 0,4 lt/100km σε συνθήκες μικτού κύκλου, ενώ όταν υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα Stop/Start το κέρδος είναι 0,6 lt/100km και σε πιο ιδανικές συνθήκες (με σταθερή ταχύτητα 50 km/h) μέχρι και 1,0 lt/100km.

 
Τρέχει με λογική

Άψογο σε υλοποίηση των πλάνο των Γερμανών, όσον αφορά τη λειτουργία του νέου μοτέρ. Γραμμικός και ελαστικός o TSI κινητήρας, διαθέτει πληθωρική παρουσία στις μεσαίες rpm, χωρίς να δυσανασχετεί χαμηλά, ενθουσιάζοντας με την δύναμη του. Σωστή συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η έκδοση με το 7άρι DSG σίγουρα θα αναβαθμίζει ως γνωστόν πλέον την εμπειρία οδήγησης. Μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά αποκαλύπτει πως το 0-100km/h σε 7,9’’ και τα 210 km/h τελικής ταχύτητας, συμβαδίζουν πλήρως με την πραγματικότητα, σε επίπεδο αίσθησης. Η κατανάλωση, με «δυνατή» ασχολία στο πάτημα του δεξιού πεντάλ κυμαίνεται περί τα 8,0 lt/100km, ενώ αν κινηθείς ελαφρώς πιο προσεκτικά καταβαίνεις άνετα στα 6.5 lt/100km και χαμηλότερα. Η λειτουργία της προσωρινής διακοπής της «δράσης» των δύο κυλίνδρων, γίνεται ανεπαίσθητα για τον οδηγό, που πρέπει να στήσει «αυτί» για να αποκαλύψει την ηχητική εμπλοκή του συστήματος, καθοδηγούμενος και από την ένδειξη που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.

Καλοδεχούμενη η επιπλέον δύναμη και ροπή, στο στιβαρό πλαίσιο του Polo. Οι νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (15 mm πιο χαμηλό) έρχονται να ικανοποιήσουν το διττό προφίλ της έκδοσης και να βάλουν τον οδηγό σε ένα πιο σπορ περιβάλλον εργασίας. Ισορροπημένο και ευκολοδήγητο, περνά την πληθωρική δύναμη του κινητήρα με άνεση στο δρόμο, χωρίς την παραμικρή παραφωνία. Αντιλαμβάνεσαι το πιο σφιχτό στήσιμο και την προσπάθεια συνεργασίας των 17 ιντσών τροχών με το ελληνικό οδόστρωμα, αλλά δύσκολα αποκαλύπτεις αυθεντικά σπορ στοιχεία που θα σε μετέφεραν έστω και με μέτρο στο περιβάλλον ενός hot-hatch. Τι λείπει; Κάτι διαφορετικό σε επίπεδο αίσθησης, αφού ακόμα και τα ερεθίσματα από το τιμόνι δεν προκαλούν ουσιαστικό σπορ «παλμό» στα χέρια του οδηγού. Παράλληλα, διαθέτει βαριά αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες, που βιώνεις στην καθημερινότητα σε αστικό περιβάλλον. Τα φρένα μαζί με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ESP και EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) λειτουργούν σωστά, προσαρμοσμένα άριστα στην καθημερινότητα του μέσου οδηγού

συμπέρασμα

Με πραγματικό χαρακτήρα GT και κεφάτες επιδόσεις η νέα έκδοση του Polo πλαισιώνει ιδανικά το πέρασμα από τα μικρά TSI των 1,2 λίτρων, στο κορυφαίο GTI με το στάνταρ DSG. Το BlueGT ισορροπεί ανάμεσα σε δύο κόσμους και αναζητά το αντίστοιχο κοινό, που θέλει ένα σβέλτο Polo, με λογική κατανάλωση και πιο προσιτή τιμή. Σαν πακέτο δείχνει σωστό, συμπληρώνοντας ιδανικά την γκάμα του γερμανικού μοντέλου, δίνοντας περισσότερο μια σπορ έκφανση ενός μοντέρνου supermini, παρά τον αυθεντικό χαρακτήρα ενός σύγχρονου hot hatch!

VIDEOS

New Volkswagen Polo BlueGT revealed

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...