5 μεταχειρισμένα SUV με υγραέριο έως 12.000 €
Ψάχνοντας για ένα πρακτικό, αλλά παράλληλα οικονομικό σε κόστος χρήσης μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, τα SUV που καίνε LPG αποτελούν εξαιρετική πρόταση.
- -
- -
Ψάχνοντας για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ειδικότερα, για SUV με υγραέριο, είναι σίγουρο ότι θα βρείτε αρκετές προτάσεις στην αγορά. Πρόκειται για έναν συνδυασμό που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικός, καθώς όλα τα πλεονεκτήματα των SUV συνδυάζονται με το πολύ μειωμένο κόστος χρήσης που χαρακτηρίζει το LPG ως καύσιμο. Με τιμή έως και 12.000 €, μπορείτε να βρείτε αξιοπρεπή SUV εφοδιασμένα με συστήματα υγραερίου για να επιλέξετε, όμως θα πρέπει να έχετε τα μάτια σας… 44!
Προσοχή, δεν είναι εργοστασιακές εκδόσεις!
Αν και το LPG ως καύσιμο χαρίζει μοναδική οικονομία μετακίνησης, ελάχιστοι κατασκευαστές το εγκαθιστούν στα μοντέλα τους ως εργοστασιακό εξοπλισμό. Η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων με υγραέριο που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι εκ των υστέρων μετατροπές, από κάποιον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Το ίδιο ισχύει και για τα SUV που ακολουθούν παρακάτω. Η μαζική… στροφή προς την υγραεριοκίνηση πριν μερικά χρόνια οδήγησε πολλούς ιδιοκτήτες μεγάλων, ενεργοβόρων SUV στο LPG, για να περιοριστεί το κόστος καυσίμου.
Ψάξαμε και βρήκαμε 5 δημοφιλή SUV τα οποία κυκλοφορούν αρκετά ως LPG στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ακολουθούν παρακάτω, ταξινομημένα σε κατηγορίες, ενώ μετά από αυτά μπορείτε να διαβάσετε μερικά πράγματα παραπάνω σχετικά με τις μετατροπές σε υγραέριο LPG.
Suzuki SX4 – Το πιο προσιτό
Σχετικά φθηνό σε αγορά, τίμιο ως αυτοκίνητο και αρκετά αξιόπιστο. Το Suzuki SX4 γίνεται συχνά μετατροπή σε LPG και η συνταγή αποδεικνύεται επιτυχημένη. Παράλληλα, η τετρακίνηση προσφέρει αρκετά καλές εκτός δρόμου ικανότητες για αξέχαστες εκδρομές εντός ή εκτός ασφάλτου, πάντα με χαμηλό κόστος.
Dacia Duster – Το Value for Money
Η Dacia φημίζεται για τη σχέση τιμής – αξίας των μοντέλων της. Το Duster είναι ο απόλυτος εκφραστής αυτής της φιλοσοφίας, από την πρώτη του γενιά. Οι αγοραστές που ήθελαν ακόμη περισσότερη οικονομία μετακίνησης, τοποθέτησαν κιτ υγραεριοκίνησης. Αξιοσημείωτο γεγονός, ότι το Duster τα καταφέρνει αρκετά καλά εκτός δρόμου, ακόμη και στις δικίνητες εκδόσεις του.
Nissan Qashqai – Το ευρύχωρο
Κρατάει αξία, έχει αναγνωρισμένες ικανότητες και «φεύγει» εύκολα όταν έρθει η ώρα της πώλησης. Το Nissan Qashqai έχει μερικά ασύγκριτα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τις πάρα πολύ καλές πωλήσεις του. Αν ψάξετε, θα βρείτε αρκετά Qashqai με υγραέριο, ακόμη και τη μεγαλύτερη έκδοση Qashqai +2 με το επταθέσιο εσωτερικό.
Suzuki Grand Vitara – Το πιο ικανό ως 4x4
Διαθέσιμο τόσο σε τρίθυρες εκδόσεις με κινητήρα 1.6 λίτρων, όσο και σε πεντάθυρες με μοτέρ των 2.0 λίτρων, το Suzuki Grand Vitara πέτυχε διάνα σε πωλήσεις. Σαν αυτοκίνητο, φημιζόταν για τις εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητές του, αλλά όχι για την οικονομία καυσίμου που πρόσφεραν οι κινητήρες του. Πολλοί ιδιοκτήτες βρήκαν «φάρμακο» το LPG για την υψηλή κατανάλωση.
Subaru Forester – Το πολυδιάστατο
Θέλετε ένα αυτοκίνητο με χώρους Nissan Qashqai και ικανότητες εκτός δρόμου ισάξιες του Suzuki Grand Vitara; Το Subaru Forester έρχεται για να ικανοποιήσει την επιθυμία σας. Με τον ατμοσφαιρικό boxer των 2.0 λίτρων, το LPG «δένει» πολύ καλά γιατί το χαμηλό κόστος του καυσίμου ισοσταθμίζει τη μεγάλη κατανάλωση καυσίμου. Στα συν, οι κοντές σχέσεις (μόνο το ατμοσφαιρικό).
Λίγα λόγια για τις μετατροπές σε LPG
Πολλά έχουν ακουστεί για το υγραέριο και την εφαρμογή του εκ των υστέρων. Οι μετατροπές σε LPG κρύβουν κινδύνους αξιοπιστίας, ωστόσο αν ο εγκαταστάτης του συστήματος είναι σωστός επαγγελματίας και γνωρίζει καλά τη δουλειά του, δεν έχετε να φοβάστε τίποτα. Το πιο σημαντικό για ένα σύστημα LPG είναι ο προγραμματισμός του εγκεφάλου. Η σωστή χρήση των δύο καυσίμων (LPG – βενζίνη) είναι απαραίτητη, για αυτό και πολλοί προγραμματιστές προσθέτουν ψεκασμό βενζίνης μαζί με το υγραέριο για καλύτερη αξιοπιστία.
Δείτε ακόμη: 5 μεταχειρισμένα τετρακίνητα 4x4 SUV με 10.000 €
Παράλληλα, δίνουν εντολή στην αυτόματη εναλλαγή από LPG σε βενζίνη, όταν ο οδηγός πιέζει το αυτοκίνητο και ξεπερνάει ένα όριο στροφών στον κινητήρα. Αν και το τελευταίο, καλό είναι να το κάνει μόνος του ο οδηγός αν έχει σκοπό να πατήσει περισσότερο το γκάζι. Η πιο συνηθισμένες βλάβες που «βγάζουν» οι κινητήρες που έγιναν μετατροπή σε υγραέριο αφορούν τις βαλβίδες. Μια συχνή παρακολούθηση θα «προλάβει» μια ενδεχόμενη, ακριβότερη βλάβη, ωστόσο η οικονομία με το υγραέριο είναι τέτοια, που και αντικατάσταση αν χρειαστούν (μετά από πολλές χιλιάδες χλμ), είστε κερδισμένοι.
Πλέον, οι εγκαταστάτες συστημάτων υγραεριοκίνησης έχουν εμπειρία και γνώση για να μην σας παρουσιαστούν προβλήματα. Μερικά χρόνια πριν, ήταν μόδα η μετατροπή σε LPG και πολλοί ήθελαν να το κάνουν στο αυτοκίνητό τους. Το αποτέλεσμα ήταν ότι μάστορες που δεν κατείχαν καλά «το άθλημα» μπήκαν στην αγορά για να πάρουν και εκείνοι το μερίδιό τους από τη «μόδα» του LPG. Όπως καταλαβαίνετε, τα προβλήματα αξιοπιστίας ήταν σοβαρά και για αυτό ακούστηκε η φήμη ότι το LPG καταστρέφει τον κινητήρα.
Η αλήθεια είναι ότι δεν καταστρέφει το ίδιο το LPG τον κινητήρα, αλλά ο μηχανικός χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις και τα φθηνά κιτ υγραεριοκίνησης. Το καλό είναι ότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που εμφανίστηκε η μόδα του LPG και οι πρόχειρες εγκαταστάσεις, οπότε τα προβλήματα διορθώθηκαν από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες. Όσοι «την πάτησαν» από μάστορα χωρίς εμπειρία ή κακό σύστημα υγραεριοκίνησης, στη συνέχεια πλήρωσαν σωστούς επαγγελματίες και γνωστές μάρκες κατασκευής αξιόπιστων κιτ. Οπότε, εσείς κατά πάσα πιθανότητα θα αγοράσετε ένα σωστό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χωρίς εκκρεμότητες.