Μεταχειρισμένα 4X4 - Ποια αγοράζω κάτω από 10.000 ευρώ
Όσοι αναζητούν μεταχειρισμένα τετρακίνητα αυτοκίνητα, έχουν διάφορες επιλογές στην αγορά, από μικρά μοντέλα πόλης μέχρι οικογενειακά και SUV προτάσεις.
- -
- -
Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διαθέτει πολλές προτάσεις για τους υποψήφιους αγοραστές, όποιες κι αν είναι οι ανάγκες ή το διαθέσιμο budget τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλά φθηνά τετρακίνητα αυτοκίνητα για όσους χρειάζονται τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει η κίνηση σε όλους τους τροχούς. Την ίδια ώρα, ψάχνοντας για ένα καινούργιο τετρακίνητο μοντέλο, το budget θα πρέπει να φτάσει πολύ ψηλά, με δεδομένο ότι οι κατασκευαστές εγκαταλείπουν τις 4x4 υλοποιήσεις και προσφέρουν κυρίως δικίνητα SUV για αστική ή απλή οικογενειακή χρήση.
Παρακάτω συγκεντρώνουμε 5 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, διαφορετικών χρονολογιών και με εντελώς διαφορετική στόχευση. Ο κοινός παρονομαστής τους είναι η τετρακίνηση. Από εκεί και πέρα, διαφέρουν σημαντικά σε αμάξωμα και είδος χρήσης. Ψάξαμε να βρούμε τετρακίνητα μοντέλα από πολλές διαφορετικές κατηγορίες. Αυτοκίνητα πόλης, μικρά SUV, μεσαία SUV, οικογενειακά, μεγάλα οικογενειακά… οι επιλογές είναι πολλές. Το δεύτερο κοινό στοιχείο τους είναι η τιμή έως 10.000 € το πολύ, ενώ φροντίσαμε να μην είναι πάρα πολύ παλιά.
Τετρακίνητο αυτοκίνητο πόλης: FIAT Panda 4x4 2013
Αξιοποιώντας την ψηλή «σιλουέτα» του, η FIAT έβγαλε στην αγορά την τετρακίνητη έκδοση του Panda, τιμώντας τον πρόγονό του που είχε αντίστοιχη έκδοση. Ελαφρύ, μικρό σε διαστάσεις και με κοντούς προβόλους, το Panda 4x4 μπορούσε να φτάσει αρκετά μακριά σε εκτός δρόμου κομμάτια, με σύμμαχο και τα στενά ελαστικά του που το βοηθούν στο χιόνι και τη λάσπη. Πρακτικό εντός πόλης, ικανό εκτός δρόμου και οικονομικό σε ό,τι αφορά τα πάγια έξοδά του. Ποιο είναι το αντίτιμο; Η «τσιμπημένη» κατανάλωση καυσίμου (συγκριτικά με τα υπόλοιπα δικίνητα Panda), όμως ο diesel 1.3 MultiJet φροντίζει ώστε να κρατάει χαμηλά το κόστος κίνησης καθώς αποδεικνύεται αρκετά οικονομικός. Σήμερα το μοντέλο συνεχίζει να έχει μεγάλη ζήτηση, οπότε κρατάει τιμή ως μεταχειρισμένο και είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει να έχει υψηλή μεταπωλητική αξία.
Τετρακίνητο μικρό SUV: Daihatsu Terios 2006
Οι συμπαγείς διαστάσεις του, σε συνδυασμό με τις πραγματικά καλές δυνατότητες εκτός δρόμου, κατέστησαν το Daihatsu Terios μια δημοφιλέστατη επιλογή στην κατηγορία στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Στη δεύτερη γενιά του κέρδισε σημαντικά σε εμφάνιση, αλλά και ουσία, καθώς ήταν πολύ πιο… αυτοκίνητο, χωρίς να θυσιάζεται ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας του. Σε σύγκριση με το αντίπαλο δέος του (Suzuki Jimny) ήταν περισσότερο πολιτισμένο στην άσφαλτο, αλλά και με κάποιες ελλείψεις στα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά (απουσία κοντών σχέσεων, αυτοφερόμενο αμάξωμα). Το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό έκανε την κατάσταση κάπως καλύτερη. Το τίμημα της μόνιμης τετρακίνησης, πάντως, είναι η αυξημένη κατανάλωση.
Τετρακίνητο οικογενειακό: Subaru Impreza 2008
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία, το Subaru Impreza συνεχίζει να ξυπνά μνήμες αγώνων στους οπαδούς του WRC. Στην τρίτη του γενιά ωστόσο, άλλαξε σημαντικά και πούλησε περισσότερο ως hatchback, συγκριτικά με τις sedan εκδόσεις του. Εδώ, δεν θα ασχοληθούμε με το Impreza WRX, ούτε με το εκπληκτικό Impreza STI, αλλά με τις απλές, ατμοσφαιρικές εκδόσεις του. Με τους τετρακύλινδρους boxer των 1.5 ή 2.0 λίτρων (107 και 150 ίπποι, αντίστοιχα) το Impreza δεν προσφέρει συγκινήσεις, αλλά είναι μια τετρακίνητη επιλογή στα hatchback μοντέλα. Σπάνια βρίσκεις μικρό οικογενειακό με κίνηση σε όλους τους τροχούς και το δημοφιλές ιαπωνικό μοντέλο, είναι ένα από αυτά. Για όσους ζητούν περισσότερη πρόσφυση στο βρεγμένο, ικανότητες κίνησης σε χιονισμένους δρόμους κλπ, ακόμη και… κοντές σχέσεις στο σασμάν αλλά δεν θέλουν SUV, αποτελεί εξαιρετική επιλογή και μάλιστα, σε ένα αρκετά χαμηλό κόστος.
Δείτε ακόμη: 5 μεταχειρισμένα 4x4 SUV με 10.000 €
Τετρακίνητο μεσαίο SUV: Suzuki Grand Vitara 2007
Το Suzuki Vitara έχει διακριθεί για την αξιοπιστία του, τις εκτός δρόμου ικανότητές του και την προσιτή τιμή του, συγκριτικά με αυτά που προσφέρει. Το Suzuki Grand Vitara προηγούμενης γενιάς είναι ένα αρκετά σύγχρονο τετρακίνητο SUV που μπορεί με άνεση να καλύψει οικογενειακές ανάγκες, αλλά και να χαρίσει εξαιρετικές αποδράσεις πέρα από την άσφαλτο. Με δεδομένο ότι το προτείνουμε ως οικογενειακή επιλογή, αναφερόμαστε στην πεντάθυρη έκδοση με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων και όχι στην τρίθυρη με τη μόνιμη τετρακίνηση και το μοτέρ των 1.6 λίτρων. Το κόστος συντήρησης είναι ελαφρώς αυξημένο λόγω των τελών κυκλοφορίας, όμως πλέον δεν επιβαρύνεται με φόρο πολυτελείας. Επίσης, η κατανάλωση είναι αρκετά τσιμπημένη.
Τετρακίνητο μεγάλο οικογενειακό: Audi A4 2006
Μπαίνοντας στα… premium μονοπάτια, η Audi έχει μια πολύ καλή πρόταση σε όσους αναζητούν ευρύχωρο οικογενειακό με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, πολυτέλεια και τετρακίνηση. Πρόκειται για το A4 (B7) με τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 1.8 των 163 ίππων. Υπάρχει και με 193 ίππους, αλλά και με τον κινητήρα των 2.0 λίτρων, ωστόσο πιστεύουμε ότι εκείνος με τους 163, είναι η χρυσή τομή της γκάμας. Να τονίσουμε ότι η τετρακίνηση Quattro δεν είναι με Haldex αλλά με διαφορικά torsen και το μοτέρ στον διαμήκη άξονα. Στην αγορά υπάρχουν πολλά τετρακίνητα Audi A4 (B7) με τιμή κάτω από 10.000 €, ενώ σε αυτά τα χρήματα μπορεί να βρεθεί ακόμη και το επόμενο A4 (B8). Προσοχή όμως στη συντήρηση των αυτοκινήτων, την κατάσταση αλλά και τα… χιλιόμετρα, αφού ένα οικογενειακό αυτοκίνητο συνήθως καλύπτει δεκάδες χιλιάδες χλμ κάθε χρόνο.