5 μεταχειρισμένα σπορ αυτοκίνητα και GTI με 15.000 €
Όσο λιγοστεύουν και… ακριβαίνουν οι σπορ επιλογές για τους γνήσιους petrolheads, υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα που καλύπτουν τις ανάγκες, σε σαφώς φθηνότερες τιμές.
- -
- -
Σήμερα, όποιος θέλει να αγοράσει ένα GTI θα δει ότι οι τιμές έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει. Δεν υπάρχει πλέον το «φθηνό γκάζι» που ξέραμε μερικά χρόνια πριν και μάλλον, δεν θα επιστρέψει ποτέ. Την ίδια ώρα, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν αυτές τις κατηγορίες, ακόμη και καταξιωμένοι όπως η Renault, η Peugeot, η Opel ή η SEAT. Δύσκολα τα πράγματα για τους petrolheads… ευτυχώς που υπάρχει και η Hyundai να «συντηρεί» το πνεύμα των σχετικά προσιτών GTI!
Λέμε «σχετικά» επειδή το εκπληκτικό, απίστευτα ολοκληρωμένο i20 N έφτασε να κοστίζει 30.000 € στην έκδοση με το «υποχρεωτικό» Performance Pack. Παρακάτω, συγκεντρώνουμε 5 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τα… μισά χρήματα από όσα απαιτούνται για την αγορά ενός καινούργιου Hyundai i20 N. Στις 15.000 €, δεν μπορεί κανείς να απαιτεί… πρόσφατης χρονολογίας σπορ αυτοκίνητα, όμως θεωρούμε ότι καμία από τις επιλογές που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα δεν είναι ξεπερασμένη. Ας τα δούμε!
Μικρό GTI: Ford Fiesta ST182 2014
Κρίνουμε περιττό να αναφέρουμε ότι το Ford Fiesta ST ανήκει στα αυτοκίνητα που σε κάθε γενιά του, ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας των μικρών GTI και αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ανταγωνισμό. Κατά την προσωπική μας άποψη, η γενιά με τον τετρακύλινδρο turbo των 1.6 λίτρων και τους 182 ίππους, είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες. Η υπερτροφοδότηση μπήκε για πρώτη φορά στο Fiesta ST και έφτιαξε ένα ανταγωνιστικό μικρό GTI που έστριβε φανταστικά, είχε αξιοπρεπέστατο «γκάζι» και αποδείχθηκε αρκετά αξιόπιστο. Αυτή τη στιγμή στην αγορά μεταχειρισμένων παίζει κάτω από τις 15.000 €, κλείνοντας το μάτι σε όποιον ψάχνει κάτι ενδιαφέρον οδηγικά, με λίγα χρήματα και χωρίς δίλιτρο μοτέρ.
Μεγάλο GTI: Volkswagen Golf 6 GTI 2009
Ο «πατριάρχης» των GTI δεν μπορεί να λείπει από καμία τέτοια λίστα. Το Volkswagen Golf στις GTI εκδόσεις του ήταν πάντα δημοφιλές, οπότε όλο και κάποια γενιά του θα είναι διαθέσιμη σε κάθε φάσμα τιμής των ενδιαφερόμενων. Όσοι θέλουν να ξοδέψουν έως 15.000 € θα στραφούν στο Golf 6 GTI, ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει ευχάριστες στιγμές πίσω από το τιμόνι του, αλλά και πολυχρηστικότητα. Οι ενδιαφερόμενοι για βελτίωση θα βρουν ένα από τα πιο καλά μοτέρ του Volkswagen Group στα 2.0 λίτρα (από τη νεότερη γενιά κινητήρων EA888), που αντέχει ακόμη και διπλάσιες ιπποδυνάμεις από την εργοστασιακή και αποδείχθηκε καλύτερο και από του Golf 5 GTI. Φυσικά, είναι διαθέσιμο τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο, όσο και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG.
Ο τελευταίος των ατμοσφαιρικών: Honda Civic Type-R FN2 2008
Η τελευταία γενιά του Honda Civic Type-R με ατμοσφαιρικό κινητήρα, ήταν η FN2. Όταν παρουσιάστηκε προκάλεσε αίσθηση με την εμφάνισή της, ακόμη και στις απλές εκδόσεις του Civic, όμως ως Type-R πολλοί πιστεύουν ότι έμεινε στη σκιά του προηγούμενου EP3. Εμείς δεν συμφωνούμε απαραίτητα με αυτό. Όποιος θέλει να αποκτήσει ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο με «παλαιάς κοπής» τετρακύλινδρο υψηλόστροφο ατμοσφαιρικό μοτέρ, δεν πρόκειται να απογοητευτεί. Σύμφωνοι, η απόδοση δεν μπορεί να συγκριθεί με αντίστοιχα turbo σύνολα, όμως η ομοιογένεια, η γραμμικότητα και βέβαια, ο ήχος κοντά στις 9.000 rpm, ξεχωρίζουν. Σε αισθητικό επίπεδο, το Civic Type-R διχάζει, όπως και όλα τα Civic από εκεί και μετά. Ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος τιμά το όνομα “Honda” στο κομμάτι της αξιοπιστίας, ενώ σε μια ορεινή διαδρομή είναι απολαυστικό, παρά την οπισθοδρόμηση με χρήση ημιάκαμπτου άξονα πίσω (το Type-R EP3 είχε πολλαπλούς συνδέσμους).
Δείτε ακόμη: 5 μεταχειρισμένα GTI έως 10.000 €
Πισωκίνητο και cabrio: Opel GT 2008
Όσο διασκεδαστικό κι αν είναι ένα GTI, υπάρχουν πολλοί αγοραστές που δεν αλλάζουν με τίποτα την πίσω κίνηση. Φυσικά, υπάρχουν προφανείς λόγοι για τη συγκεκριμένη προτίμηση και τους… ακούμε απόλυτα. Με ανώτατη τιμή στις 15.000 €, το Opel GT είναι μια τίμια και διαφορετική πρόταση. Έχει ξεχωριστή εμφάνιση, έναν εξαιρετικό κινητήρα 2.0 λίτρων με 264 ίππους, κίνηση πίσω, μπλοκέ διαφορικό αλλά όχι και την καλύτερη οδική συμπεριφορά στον κόσμο. Με στοχευμένες παρεμβάσεις (φρένα, ανάρτηση, δεσίματα στο πλαίσιο) γίνεται ένα πολύ καλύτερο σύνολο, κατά γενική ομολογία. Παράλληλα, το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει σχετικά σφικτές διαδρομές, αλλά δεν συμπαθεί πολύ την οριακή χρήση. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει την προσοχή όσων ψάχνουν ένα ανοικτό πισωκίνητο με σπορ χαρακτηριστικά, αλλά ζητούν περισσότερη δύναμη από ένα MX-5 για παράδειγμα.
Premium coupe: Audi TT 2008
Όμορφο, σπορ και… Audi! H δεύτερη γενιά του Audi TT ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη. Στο φάσμα τιμής των 15.000 € δεν μπορεί κανείς να βρει τις πιο περιζήτητες και ουσιαστικές εκδόσεις του, όπως το πολύ ολοκληρωμένο Audi TTS, όμως «παίζουν» αρκετά με τον τετρακύλινδρο turbo 2.0 TFSI των 200 ίππων. Η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή και ανταποκρίνεται στον χαρακτηρισμό «σπορ», όμως οι μηχανικοί έδωσαν μεγάλη σημασία και στην γενικότερη χρηστικότητα του αυτοκινήτου, όπως τα περισσότερα μοντέλα του Volkswagen Group. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι το πιο σκληροπυρηνικό, όμως θα σε πάει άνετα ένα ταξίδι και «αντέχει» άνετα την καθημερινή χρήση. Εννοείται ότι απευθύνεται και σε εκείνους που βάζουν ψηλά το brand του αυτοκινήτου, αφού το κύρος του σήματος με τους τέσσερις κύκλους είναι αναμφίβολα υψηλό.