Suzuki Jimny: Πόσο πωλείται μεταχειρισμένο στην Ελλάδα - Δείτε τις τιμές
Το Jimny αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή καθαρόαιμα 4x4 που κυκλοφορούν εκεί έξω και όπως είναι λογικό είναι περιζήτητο τόσο ως καινούργιο, αλλά και ως μεταχειρισμένο. Πόσο κοστίζει όμως;
- -
- -
Είναι ευρέως γνωστό, πως πολλές φορές ένα αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκο και εξεζητημένο για να είναι επιτυχημένο. Τρανό παράδειγμα το Suzuki Jimny. Από την πρώτη γενιά μέχρι και σήμερα, κύριο χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας του είναι η απλότητα και οι κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες.
Στην πιο πρόσφατη εκδοχή του, η εμπορική του καριέρα δέχθηκε ισχυρό πλήγμα, αφού τα νέα και πιο αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων ανάγκασαν την ιαπωνική μάρκα να το προσφέρει από το 2020 κι έπειτα αποκλειστικά σε επαγγελματική έκδοση. Οι Ιάπωνες διατήρησαν έτσι στην αγορά το απόλυτο off-road εργαλείο προσθέτοντας του ένα επιπλέον χαρακτηριστικό. Τον τετράγωνο, πρακτικό και πλήρως αξιοποιήσιμο χώρο φόρτωσης.
Κάτι τέτοιο όμως περιορίζει σημαντικά το αγοραστικό κοινό, καθώς το Jimny LCV μπορεί να αγοραστεί μόνο ως επαγγελματικό, στερώντας τη δυνατότητα απόκτησης του από τον απλό κόσμο που ήθελε ένα οικονομικό αλλά ικανότατο SUV.
Όσοι λοιπόν επιθυμούν ένα τετοιο όχημα, θα πρέπει να καταφύγουν στην αγορά των μεταχειρισμένων. Πόσο κοστίζει όμως ένα Jimny από... δεύτερο χέρι; Εξαρτάται… από την παλαιότητα και την κατάσταση του δείγματος. Ας τα πάρουμε από την αρχή.
Suzuki Jimny 3ης γενιάς (1998-2018)
Το παλαιότερο μοντέλο που βρίσκουμε σε γνωστή ιστοσελίδα μεταχειρισμένων είναι του 1998, την χρονολογία που παρουσιάστηκε τυπικά η 3η γενιά του SUV. Ήταν τότε που ουσιαστικά απέκτησε και την ονομασία Jimny καθώς ο προκάτοχος του ήταν γνωστός στην Ελλάδα ως Samurai. Η αρχιτεκτονική τύπου σκάλας υιοθετείται από όλα τα Jimny, ενώ το ίδιο ισχύει και για την επιλεκτική τετρακίνηση η οποία στα μοντέλα παραγωγής από το 2005 κι έπειτα ήταν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Επίσης, όλα τα Jimny διαθέτουν και κοντές σχέσεις μετάδοσης.
Το pre-facelift Jimny 3ης γενιάς ήταν διαθέσιμο τόσο ως hardtop, αλλά και σε cabrio εκδοχή με μαλακή οροφή, ενώ η facelift εκδοχή που βρισκόταν στην παραγωγή έως και το 2018 έβγαινε μόνο με σκληρή οροφή. Όλα όσα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής από το 1998 έως και το 2001 είχαν αρχικά βενζινοκινητήρα 1.300 κυβικών, ο οποίος απέδιδε 80 ίππους. Από το 2001 και έπειτα, τα μοντέλα που παρήχθησαν στην Ιαπωνία χρησιμοποίησαν νέο 16βάλβιδο μοτέρ απόδοσης 85 ίππων. Όσα βγήκαν από το εργοστάσιο της Ισπανίας, απέκτησαν τον συγκεκριμένο κινητήρα από το 2005 και έπειτα.
Δείτε ακόμη: Suzuki Vitara: Όλες οι τιμές και οι κινητήρες στην Ελλάδα
Σε περίπτωση που ψάχνετε για μεταχειρισμένο Jimny, να ξέρετε πως θα πρέπει να βάλετε το χέρι αρκετά βαθιά στην τσέπη, αφού ακόμη και για αυτοκίνητα 20ετίας, μιας και η ζήτηση παραμένει ψηλά. Το κόστος αγοράς ξεκινά από 3.800 ευρώ, ενώ ο μέσος όρος για ένα μοντέλο χρονολογίας έως και το 2005 κυμαίνεται στα 6.500 ευρώ.
Για νεότερα δείγματα, η μέση τιμή πλησιάζει τα 10.000 ευρώ, ενώ αν τα χιλιόμετρα βρίσκονται σε λογικά πλαίσια για την ηλικία του, εύκολα μπορεί να ξεπεράσει και τα 15.000 ευρώ, ειδικά αν μιλάμε για αυτοκίνητο που έχει υποστεί μετατροπές που ενισχύουν τα off-road χαρακτηριστικά. Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως, λόγω της αλλαγής στη νομοθεσία, όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο του 2010 κι έπειτα, πληρώνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ύψους 397 ευρώ λόγω των υψηλών ρύπων, κι ας είναι 1.300άρια.
Suzuki Jimny 4ης γενιάς (2018-2020)
Το νεότερο Jimny τώρα, διατέθηκε στη χώρα μας για μόλις 2 χρόνια πριν γίνει αποκλειστικά επαγγελματικό, πράγμα που σημαίνει πως η αγορά είναι πολύ περιορισμένη, άρα και οι τιμές αρκετά υψηλές. Για την ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις που είδαμε, τα μεταχειρισμένα Jimny τελευταίας γενιάς πωλούνται ακριβότερα απ’ όσο κόστιζαν καινούργια. Πόσο είναι αυτό; Περίπου 29.000 ευρώ είναι η μέση τιμή! Τα δίνεις;
Δείτε ακόμη: Έφτασε Ελλάδα το νέο Suzuki Swift - Τα 5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις [τιμές]
Θυμίζουμε πως το νεότερο Jimny διαθέτει όλα τα off-road χαρακτηριστικά που αναφέραμε παραπάνω και τα συνδυάζει με ρετρό σχεδίαση και ένα 1.500άρι ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης με απόδοση 105 ίππους.