Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Οι 3 πιο συχνές ζημιές από απρόσεκτο ιδιοκτήτη

Είτε επιλέξουμε παλαιότερα μοντέλα, είτε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πενταετίας, η χρήση που έχει γίνει από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη έχει πολύ μεγάλη σημασία.

  • -
  • -

Με τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων να βρίσκονται στα ύψη, δεν είναι λίγοι οι αγοραστές που στρέφονται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Οι χαμηλότερες τιμές και η πληθώρα επιλογών συγκαταλέγονται στα υπέρ, ωστόσο ποτέ δεν πρέπει να παραβλέπουμε τους κινδύνους που εγκυμονούν, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που το αυτοκίνητο αποδείχθηκε… φόλα, κρύβοντας απατεωνιές όπως γυρισμένα χιλιόμετρα, τρακάρισμα ή καλά κρυμμένες ζημιές που δεν φάνηκαν στον έλεγχο (αν πραγματοποιήθηκε). Αυτή τη φορά όμως, δεν θα ασχοληθούμε με όλα τα παραπάνω, αλλά με πιθανές ζημιές που μπορεί να προκύψουν, αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν ήταν τόσο προσεκτικός στη χρήση του οχήματος.

Σημαντικές φθορές στη μετάδοση

Το κιβώτιο ταχυτήτων και ο συμπλέκτης, είναι από τα μηχανικά μέρη που η «υγεία» τους εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το οδηγικό στυλ. Αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν απότομος στις αλλαγές και το συμπλεκτάρισμα, συνήθιζε να πιέζει αλλάζοντας γρήγορα σχέσεις και γενικότερα, δεν «σεβόταν» το σασμάν, δεν είναι απίθανο να εκδηλωθούν ζημιές. Από δίσκο-πλατό μέχρι φουρκέτες στο κιβώτιο, γρανάζια κλπ. Κατά τον έλεγχο πριν την αγορά βεβαιωθείτε ότι οι αλλαγές σχέσεων γίνονται χωρίς να «κολλάει» ο επιλογέας στο χέρι, δεν ακούγονται τριγμοί και η αποσύμπλεξη στο πεντάλ πραγματοποιείται ομαλά.

Ζημιά στο turbo του αυτοκινήτου

Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με turbo κινητήρες. Αν και δεν είναι τόσο «ιδιότροποι» όπως παλιά, πρέπει να τηρούνται κάποια βασικά πράγματα, όπως η αποφυγή πίεσης του μοτέρ όσο είναι ακόμα κρύο. Επίσης, δεν θα πρέπει μετά από γρήγορη βόλτα ή παρατεταμένη πίεση, να σβήνεται επιτόπου, αλλά να υπάρχει ένα μικρό περιθώριο χαλαρής λειτουργίας. Τέλος, οι αλλαγές λαδιών καλό είναι να γίνονται ακόμη και νωρίτερα από το προβλεπόμενο όριο που θέτει ο κατασκευαστής, για τη μακροζωία του κινητήρα. Αν τα παραπάνω δεν τηρούνται από τον ιδιοκτήτη τότε δεν αποκλείεται να εμφανιστούν ζημιές στην τουρμπίνα ή και τον ίδιο τον κινητήρα.

Δείτε ακόμη: Αγορά μεταχειρισμένου από ιδιώτη ή έμπορο; Τι να προσέξεις

Ταλαιπωρημένο μπροστινό σύστημα

Είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε και τους καλύτερους δρόμους. Λακκούβες, κακοτεχνίες στην άσφαλτο, πολλές μη ασφαλτοστρωμένες οδοί (ειδικά στην επαρχία) είναι μερικά στοιχεία που ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιές στο σύστημα ανάρτησης, όπως και σε ολόκληρο το μπροστινό σύστημα. Αν ο οδηγός δεν προσαρμόζει την οδήγησή του ανάλογα και… στοχεύει όλες τις λακκούβες, περνάει γρήγορα από κομμάτια ασφάλτου με πολλές κακοτεχνίες και διασχίζει χωματόδρομους σαν να τρέχει σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ακρόπολις, τότε δεν αποκλείεται η ταλαιπωρία στα μηχανικά μέρη να εξελιχθεί σε κοστοβόρες ζημιές.