Μεταχειρισμένο Suzuki Jimny (1999-2010)

Off road animal

  • -
  • -
τι να προσέξω

Ένα καλοζωισμένο Jimny φαίνεται και από το εσωτερικό του! Επενδύσεις καθισμάτων, μοκέτες και πλαστικές επενδύσεις τριγύρω, έχουν ευαισθησία στην κακομεταχείριση και δείχνουν τον βαθμό νοικοκυροσύνης του προηγούμενου ιδιοκτήτη. Τα περισσότερα Cabrio διαθέτουν καριέρα ενοικιαζόμενων, ενώ πολλά «κλειστά» χρησιμοποιήθηκαν ως εργοταξιακά από τεχνικές εταιρείες με την μέθοδο της χρονομίσθωσης. Συνήθως αυτά ξεχωρίζουν από τα χιλιόμετρα και το κουρασμένο σαλόνι τους. Επιβάλλεται ο έλεγχος από μηχανικό για να δώσει εκτίμηση της κατάστασης του συστήματος τετρακίνησης και του βοηθητικού κιβωτίου, για να μην βρεθείτε προ απροόπτου.

γλυκά
  • Προσωπικότητα
  • Ικανότητες εκτός δρόμου
  • Αξιοπιστία
  • Μικρές διαστάσεις
ξυνά
  • Ξερές αντιδράσεις ανάρτησης
  • Ανεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Κατανάλωση

Ψάξε για μεταχειρισμένο Suzuki Jimny στο gocar.gr



Το απόλυτο «πολιτισμένο» εργαλείο σε μικρή κλίμακα για off road αποδράσεις! Και όταν λέμε off road το εννοούμε, μια και ελάχιστα αντίστοιχης φιλοσοφίας και πολλαπλάσιας αξίας διαθέτουν τις ικανότητες να αντεπεξέλθουν σε ακραίες συνθήκες. Οι ακραίες συνθήκες για ένα αμιγώς 4x4 όπως είναι το Jimny δεν περιορίζονται στους καλοδιατηρημένους δασικούς δρόμους της χώρας που περνάνε με άνεση όλα τα SUV, άλλα έξω από τα πλαίσια του όρου δρόμος, εκεί που πρέπει να χαράξεις και να αυτοσχεδιάσεις για να φτάσεις απέναντι. Το μικρό Suzuki έχει τα κατάλληλα εφόδια περιπέτειας(κατ’επιλογήν τετρακίνηση, άκαμπτους άξονες, υποπολαπλασιασμό σχέσεων, κοντούς πρόβολους, μεγάλες διαδρομές ανάρτησης και σεβαστή απόσταση από το έδαφος) για να αντιμετωπίζει τα εμπόδια και τις δυσκολίες για πρωινό με τον κατάλληλο οδηγό φυσικά που είναι εκπαιδευμένος σε συνθήκες 4x4. Πρωτοεμφανίστηκε στα τέλη του 98, ξεκίνησε δυναμικά την εμπορική του δραστηριότητα στην Ελλάδα το 1999 και ως συνέχεια της επιτυχίας του Samurai γνώρισε επιτυχία σε πωλήσεις ιδίως στην Ελλάδα που όλοι ονειρευόντουσαν ένα μικρό τζιπάκι! Οι compact διαστάσεις και η όμορφη συσκευασία που διέθετε το μικρό αγρίμι, γοήτευσε ακόμα και ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ στο μυαλό τους την εκτός δρόμου χρήση αλλά αποκλειστικά την αστική. Σίγουρα θα βρεθούν στην αγορά Jimny που έχουν πατήσει ελάχιστες φορές χώμα, αλλά και αρκετά που ανακάτευαν συχνά πυκνά τους τροχούς τους σε κροκάλες και λάσπες. Η γενικότερη ετυμηγορία αξιοπιστίας το εμφανίζει «άθραυστο» στην πιάτσα των μεταχειρισμένων, ακόμα και αν οι ιδιοκτήτες τους δεν περιοριζόντουσαν σε light χρήση. Περισσότερο καταγράφονται ασήμαντες βλάβες και κυρίως ιδιοτροπίες λόγω χαρακτήρα. Έχουν εκφραστεί παράπονα για την ευαισθησία του συμπλέκτη που καταγράφεται κυρίως ύστερα από εξορμήσεις και μάχη με τα στοιχεία της φύσης, αλλά και για τους εμπρός δίσκους που στραβώνουν και αντικαθίστανται εντός εγγύησης. Για κάποιους είναι και ο λόγος που εμφανίζεται το σύνηθες εκνευριστικό και λιγότερο ουσιαστικό πρόβλημα του τρέμουλου στο τιμονιού με ταχύτητες 70-90 km/h. Η λύση στο πρόβλημα παραμένει γρίφος και για άλλους απέδωσε με την αντικατάσταση των δίσκων, ενώ αρκετοί είναι και αυτοί που αποδίδουν το πρόβλημα στις ζάντες αλουμινίου που διέθετε το Jimny στις πλουσιότερες εκδόσεις του. Μια προσεκτική ζυγοστάθμιση ελαστικών από λεπτολόγο και επαγγελματία μάστορα επίσης έχει αναφερθεί ως λύση στο πρόβλημα! Η πιο σημαντική ζημιά που έχει καταγραφεί αφορά τα πρώτα μοντέλα 98’-00’ όπου εμφανίστηκαν περιπτώσεις με «βουλωμένα» ψυγεία με αποτέλεσμα η απότομη άνοδος της θερμοκρασίας να δημιουργεί μέχρι και ρήγμα στο μπλοκ του κινητήρα.

 

Κινητήρες Εκδόσεις

Ξεκίνησε και πορεύτηκε όλα αυτά τα χρόνια με κινητήρα βενζίνης μικρής χωρητικότητας (1.3 λίτρων) που Τα πρώτα μοντέλα (1998-2002) απέδιδαν 80 ίππους ενώ στην τριετία το μοτέρ απέκτησε καπάκι με 2 εκκεντροφόρους και δυο επιπλέον ίππους και το 2005 μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT-i, ανεβάζοντας την απόδοσή του στους 85. Πετρελαιοκίνητα Jimny( 1.5 και 1.3 λίτρων) δυστυχώς σπανίζουν σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και σαφώς είναι ιδανικότερη επιλογή αν αναλογιστεί κανείς την γενναία ροπή που αναζητάς σε εκτός δρόμου καταστάσεις, την οικονομικότερη λειτουργία και την αυτονομία, σημείο που πονάει το μικρό Suzuki. Λίγο μετά το 2005 δέχτηκε το πρώτο ουσιαστικό facelift με διαφοροποιήσεις στον προφυλακτήρα του και ένα νέο ταμπλό που αντικαθιστούσε τον λεβιέ της τετρακίνησης και υποπολλαπλασιασμού σχέσεων με διακόπτες στην κονσόλα. Φυσικά εκτός από την metal top έκδοση ακολούθησε το 2000 η cabrio, με την αμφιλεγόμενης χρηστικότητας κουκούλα. Προτιμήθηκε φυσικά ως ενοικιαζόμενο στα νησιά και δεν άφησε ποιοτικά τις ίδιες εντυπώσεις σε σχέση με την κλειστή έκδοση.  

 

  • 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός, 1.299 cc,  1 EEK, 16 βαλβίδες, 80 PS
  • 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός, 1.299 cc,  2 EEK, 16 βαλβίδες, 82 PS
  • 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός, 1.332 cc,  2 EEK, VVT-i, 16 βαλβίδες, 85 PS

 

 

Ψάξε για μεταχειρισμένο Suzuki Jimny στο gocar.gr



Η καμπίνα

Σιγοτραγουδάει το «καμαρούλα μια σταλιά» ως ένδειξη της ταυτότητας των χώρων του που για τις ανάγκες 4 επιβατών επαρκεί οριακά. Ένα ζευγάρι θα βολευτεί και θα νιώσει ερωτευμένο με βάση την απόσταση που τους χωρίζει, όμως οι πίσω ενήλικες επιβάτες θα απολαύσουν τον διαθέσιμο χώρο που υπάρχει πάνω από τα κεφάλια τους και την απολαυστική ορατότητα προς τα έξω, όμως όχι και αυτόν για τα πόδια τους που οφείλουν να είναι πειθαρχημένα. Ο δε χώρος αποσκευών αρκεί για τα ψώνια του super market, άλλα θεωρεί πολυτέλεια κάτι παραπάνω από σακ βουαγιαζ. Ευτυχώς η ανάκληση των καθισμάτων δημιουργεί μεταφορικούς χώρους αλλά θυσιάζει επιβάτες.  Τα πλαστικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι σκληρά αλλά καλοδεμένα και διατηρούν την ίδια εικόνα για αρκετά χρόνια, όμως έχουν μια ευπάθεια στις γρατσουνιές. Ιδίως αυτά του χώρου αποσκευών σπανίως μένουν ανέπαφα. Άλλο σημείο προσοχής αφορά το αφρώδες των εμπρόσθιων καθισμάτων που «έπεφτε» και έχανε την φόρμα του και στις ζώνες που με τον καιρό τεμπέλιαζαν στην επιστροφή τους. Ο εξοπλισμός ήταν καλός για τα δεδομένα της εποχής και αρχοντικός για τους ανθρώπους της περιπέτειας που δεν ήταν συνηθισμένοι σε λούσα, ηλεκτρικές ανέσεις και κλιματισμό.

 

Στο δρόμο ( …και εκτός)

Σε γενικές γραμμές οι προδιαγραφές του και το κοντό μεταξόνιο δεν του προσέφεραν και ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια για την ασφάλτινη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση δεν πρόσφερε ποιοτικές αποσβέσεις και το «κατσίκι» σου έδινε την αίσθηση ότι είσαι μέσα σε σέικερ έτσι και περνούσες από ανωμαλίες ή μαστίγωνες το μοτέρ για επιδόσεις. Τα Jimny προτιμούν πιο μποέμ και εκδρομικό ρυθμό με ταξίδι έως τα 120 km/h, ασχέτως αν μπορούν να στείλουν την βελόνα στο κοντέρ στα 160 km/h. Καλύτερα μην το ζήσετε το full power ταξίδι γιατί εκτός από ιδιαιτέρως ξέφρενο σε αντιδράσεις αποκτά και αυτονομία που σε στέλνει στο βενζινάδικο κάθε 200 - 250 χιλιόμετρα. Έξω από το δρόμο το Jimny είναι στο περιβάλλον του και με απλή τετρακίνηση είναι αποκάλυψη σε σημεία που ικανότερα θεωρητικά θηρία, ίδρωναν για να αντεπεξέλθουν. Με τα κοντά, απλά ...δεν το σκιάζει φοβέρα καμιά!


Ψάξε για μεταχειρισμένο Suzuki Jimny στο gocar.gr



συμπέρασμα

Το μικρότερο γνήσιο τετρακίνητο που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Προσιτό σε κόστος και συντήρηση και με αξιόπιστη σε βάθος εικόνα κερδίζει τους ενδιαφερόμενους για τα κατορθώματα έξω από τον δρόμο και λιγότερο για την σύγχρονη οδική συμπεριφορά του που εφιστά προσοχή σε όσους δεν έχουν ξαναοδηγήσει κάτι ανάλογο. Οι μικρές του διαστάσεις του δίνουν και έναν καλό λόγο για να χρησιμοποιηθεί σαν αυτοκίνητο πόλης, αν και οι καταναλώσεις του δεν είναι κολακευτικές.

VIDEOS

Suzuki Jimny