Μεταχειρισμένο Fiat Panda ΙΙ (2003-2011)
Αρέσει και είναι ψηλά στη ζήτηση
- -
- -
Tι να προσέξω
Είναι από τα πλέον διαδεδομένα νοικιάρικα και τα περισσότερα από αυτά έχουν οργώσει τους δρόμους χωρίς προσεκτική χρήση ή συντήρηση από τους ιδιοκτήτες τους. Από την άλλη υπάρχουν πολλά που αγοράστηκαν ως δεύτερα αυτοκίνητα για αστική χρήση οπότε είναι λιγότερο καταπονημένα και ίσως για αυτό και κρατούν αρκετά υψηλή τιμή μεταπώλησης. Προτιμήστε την έκδοση των 1,25 λίτρων η οποία είναι η πιο ολοκληρωμένη.
γλυκά
- Χώροι καμπίνας για τέσσερις ενήλικες
- Εργονομία, άνεση
- Ευελιξία στην πόλη
- Δοκιμασμένοι κινητήρες
ξυνά
- Αδύνατα φρένα
Ψάξε για μεταχειρισμένο Fiat
Panda στο gocar.gr
Η δεύτερη γενιά Panda παρουσιάστηκε το 2003, αντικαθιστώντας τύποις
το πολύ πετυχημένο Seicento. Παρά το γεγονός ότι το πρώτο Panda
είχε παραχθεί το 1980 και παράγονταν για 23 ολόκληρα χρόνια
χρησιμοποιώντας το ίδιο και απαράλλαχτο πάτωμα και την ίδια
σχεδιαστική γραμμή, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας επέλεξε
απλά να διατηρήσει το όνομα και φυσικά να φέρει ένα μοντέλο στα
μέτρα της εποχής. Και μάλιστα το έκανε με τον καλύτερο τρόπο. Οι
Ιταλοί γνωρίζοντας την τέχνη του μικρού αυτοκινήτου πόλης ξεπέρασαν
τον εαυτό τους δημιουργώντας ένα ευχάριστο, ευρύχωρο και ιδιαίτερα
όμορφο μοντέλο που κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις.
Σοβαρά θέματα αξιοπιστίας δεν υπήρξαν αλλά κάποια κουσούρια
έγιναν αμέσως γνωστά. Για παράδειγμα συχνές ζημιές αφορούν την
αντλία βενζίνης που βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ η οποία γενικώς
κάνει υψηλό θόρυβο και όταν αυτός φτάσει να γίνει ενοχλητικός, τότε
χαλάει. Θέλει προσοχή να μην μένει συχνά το ρεζερβουάρ εντελώς
άδειο γιατί η ψύξη της αντλίας γίνεται από την βενζίνη. Προσοχή σε
κάποιες κινέζικες after market αντλίες καθώς δημιουργούν πρόβλημα
στο δείκτη βενζίνης και κατά συνέπεια στον υπολογιστή ταξιδίου.
Προβλήματα στην ηλεκτρική υποβοήθηση έχουν καταγραφεί, όπως επίσης
και ελαττωματικές κλειδαριές στις χώρο αποσκευών στις εκδόσεις με
αυτόματο κλείδωμα. Στις ηλεκτρικές βλάβες υπάρχουν αναφορές για το
body computer και τον πολλαπλασιαστή. Σπάνια χαλάει ο ανεμιστήρας
του εξαερισμού και η αντίσταση που ρυθμίζει τη θερμοκρασία στο
κύκλωμα του καλοριφέρ.
Kινητήρες – εκδόσεις
Η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που έχουν πουληθεί στην Ελλάδα είτε σε ιδιώτες, είτε σαν fleet κυρίως από τις εταιρείες ενοικίασης αφορούσαν βενζινοκινητήρες. Ο μικρότερος της γκάμας, ο «αρχαίος» Fire των 1.108 κ.εκ. με την οκταβάλβιδη κεφαλή και τον έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο, είχε απόδοση 54 ίππους και προέρχονταν αυτούσιος από το Seicento. Ενώ ο μικρός ήταν οριακά επαρκής για το Panda, ο έτερος των 1.242 κ.εκ. με τους 60 ίππους ήταν πιο ελαστικός και χάρη στην υψηλότερη ροπή αποτελούσε καλύτερη τοποθέτηση για το μικρό της Fiat. Ελάχιστα αυτοκίνητα με τον πετρελαιοκινητήρα Μultijet των 1,3 λίτρων πουλήθηκαν στην Ελλάδα έτσι είναι εξαιρετικά σπάνιο να το βρείτε διαθέσιμο ως μεταχειρισμένο. Στη γκάμα κινητήρων περιλαμβάνεται ο ισχυρός Fire των 1,4 λίτρων με 16βάλβιδη κεφαλή και απόδοση 100 ίππους που κινούσε το Panda 100HP με εξάρι κιβώτιο και την έκδοση Panda 4x4. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βγήκε εκτός παραγωγής το 2010 λόγω ρύπων.
- 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, 1.1 λίτρων 8V, 54 PS
- 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, 1.25 λίτρων 8V, 60 PS
- 4κύλινδρος , ατμοσφαιρικός 1.4 λίτρων 16V, 100 PS
- 4κύλινδρος, turbodiesel, 1.3 λίτρων, Multijet 68 PS
Το αμάξωμα του Panda ήταν αυστηρά 5θυρο και η μόνη εναλλακτική ήταν η έκδοση Panda 4x4 η οποία ήταν ψηλότερη και έδινε υποσχέσεις για κίνηση εκτός δρόμου χάρη στην τετρακίνηση. Επίσης ανάλογα τις ανάγκες ήταν διαθέσιμο σε τετραθέσια διάταξη με διαιρούμενο πίσω κάθισμα 50:50, ή πενταθέσια με ενιαίο κάθισμα.
Ψάξε για μεταχειρισμένο Fiat
Panda
στο gocar.gr
Η καμπίνα
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Panda δεύτερης γενιάς είναι η ευρύχωρη καμπίνα, η καλή εργονομία και η εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Η ψηλή θέση του επιλογέα πάνω στην κεντρική κονσόλα αποτέλεσε καινοτομία για την εποχή που λανσαρίστηκε το μοντέλο. Τα υλικά στο εσωτερικό έχουν καλή ποιότητα, με καλή συναρμογή χωρίς ανεπιθύμητα τριξίματα κλπ.
Στο δρόμο
Μετρ στον τομέα αυτό οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα μοντέλο που ήταν
προσαρμοσμένο στα αστικά καθήκοντα. Ευέλικτο στις μανούβρες της
καθημερινής χρήσης, άνετο στο κακό ανάγλυφο του δρόμου και
σταθερό στα περιαστικά καθήκοντα. Στις υψηλότερες ταχύτητες ο
θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα λειτουργεί αποτρεπτικά στο πολύωρο
ταξίδι. Τα φρένα είναι σχετικά αδύναμα, ειδικά στις εκδόσεις των
1,1 και 1,25 λίτρων.
Ψάξε για μεταχειρισμένο Fiat
Panda στο gocar.gr
συμπέρασμα
Εξαιρετική επιλογή για μικρό αυτοκίνητο πόλης με χώρους για δύο ενήλικες επιβάτες στο πίσω κάθισμα και κινητήρες που έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους στο πέρασμα του χρόνου. Είναι από τα πλέον ευπώλητα μοντέλα της κατηγορίας κυρίως λόγω εμφάνισης και ακόμη και τώρα αρέσει.