Δώσε προσοχή στα έγγραφα του μεταχειρισμένου που αγοράζεις
- -
- -
Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να κρύβει παγίδες. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στο παρελθόν που πανευτυχείς αγοραστές μεταχειρισμένου ανακάλυψαν ξαφνικά πως το αυτοκίνητό τους είναι... μαϊμού (!), με πλαστά έγγραφα ή αλλαγμένο και μη δηλωμένο κινητήρα. Γι' αυτό, πριν καν ξεκινήσετε να ελέγχετε αμάξωμα και μηχανικά μέρη, ρίξτε μια ματιά στα έγγραφα, καθώς και στο βιβλίο συντήρησης για να πάρετε μια ιδέα από το πόση φροντίδα έδειχνε ο πωλητής στο αυτοκίνητο που ενδιαφέρεστε να αγοράσετε.
Αριθμοί κινητήρα και πλαισίου
Ελέγξτε πως οι αριθμοί κινητήρα και πλαισίου που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας είναι οι σωστοί. Ο αριθμός πλαισίου του αυτοκινήτου συνήθως είναι «χτυπημένος» κάτω από το καπό, στη λαμαρίνα που χωρίζει τον χώρο του κινητήρα από την καμπίνα. Σε κάποια ευρωπαϊκά μοντέλα βρίσκεται στο πάτωμα του συνοδηγού, κάτω από τη μοκέτα. Ο αριθμός του κινητήρα είναι χαραγμένος πάνω του, σε μια μικρή γυαλισμένη επιφάνεια (σαν ταμπελάκι) στο μπλοκ.
ΚΤΕΟ και service
Βεβαιωθείτε πως έχει γίνει -στην περίπτωση που προβλεπόταν- τεχνικός έλεγχος από ΚΤΕΟ. Έτσι κι αλλιώς, χωρίς βεβαίωση τεχνικού ελέγχου δεν μπορεί να γίνει μεταβίβαση. Δείτε επίσης πως υπάρχει κάρτα ελέγχου καυσαερίων σε ισχύ. Ζητήστε να δείτε το βιβλίο συντήρησης, όπου υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα τα service του αυτοκινήτου. Αν ο πωλητής σας πει πως έχει κάνει πρόσφατα μεγάλο service, ζητήστε του να σας δείξει τα τιμολόγια για να βεβαιωθείτε.
Ταυτότητα πωλητή
Εξακριβώστε πως ο άνθρωπος με τον οποίο μιλάτε είναι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου. Απαιτείστε να σας δείξει την ταυτότητά του και να σας δώσει ένα σταθερό τηλέφωνο, για να μπορείτε να τον βρείτε αν κάτι πάει στραβά μετά την αγορά. Προσοχή σε όσους παρουσιάζονται ως εκπρόσωποι κάποιου συγγενή τους, καθώς και σε επιτήδειους που έχουν καρτοκινητό μόνο για την πώληση του προβληματικού τους αυτοκινήτου, το οποίο μετά καταργούν.