Check μηχανικών μερών πριν την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου
- -
- -
Πριν προχωρήσετε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου επιβάλλεται ένας καλός έλεγχος στα μηχανικά του μέρη. Μια βλάβη που είναι προ των πυλών ή ένα σοβαρό πρόβλημα που δεν μας έχει αναφέρει ο πωλητής σκόπιμα ή χωρίς να το γνωρίζει κι ο ίδιος, θα μας κοστίσει αρκετά έως υπερβολικά πολλά χρήματα, ανεβάζοντας σημαντικά την συνολική μας χρηματική επένδυση.
Είναι ένας κίνδυνος που υπάρχει πάντα όταν αγοράζουμε από ιδιώτη, ο οποίος μπορεί να αποποιηθεί οποιασδήποτε ευθύνης μετά την πώληση. Επιπλέον, ισχύει το... "μετά το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται", καθώς δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να διεκδικήσουμε αποζημίωση από τον πωλητή μετά την μεταβίβαση και αποπληρωμή του αυτοκινήτου.
Όταν αγοράζουμε από οργανωμένο έμπορο αυτοκινήτων ή αντιπροσωπεία μπορούμε να ζητήσουμε έγγραφη εγγύηση. Συνήθως οι έμποροι για λόγους προώθησης προσφέρουν ένα χρόνο εγγύηση για κάποιους τομείς και αυτό μπορείτε να το διαπραγματευτείτε.
Όπως και να έχει, είτε είστε σίγουροι είτε όχι για την επιλογή σας, σας προτείνουμε να κάνετε έναν εξονυχιστικό έλεγχο στα παρακάτω σημεία:
Κινητήρας
>> Ελέγξτε (με τον κινητήρα κρύο) τις στάθμες του λαδιού, του υγρού ψύξης, του υγρού φρένων και του υγρού για το υδραυλικό τιμόνι -αν υπάρχει. Όλες θα πρέπει να βρίσκονται κοντά στην ένδειξη «max».
>> Βάλτε μπροστά τον κινητήρα και, αφού ζεσταθεί, ανεβάστε γύρω στις 2.500 rpm. Δεν πρέπει να ακούγεται κανένας μηχανικός θόρυβος.
>> Αν το αυτοκίνητο έχει τούρμπο, τσεκάρετε ότι δεν υπάρχει διαρροή σε αυτό, διαφορετικά είναι πολύ πιθανόν να χρειάζεται αντικατάσταση.
>> Κάντε μια μικρή βόλτα και δείτε αν ο
κινητήρας τραβάει με προθυμία ή αν κάνει περίεργους θορύβους.
Κιβώτιο-συμπλέκτης
>> Στην βόλτα που θα κάνετε, τσεκάρετε πως όλες οι σχέσεις του κιβωτίου κουμπώνουν σωστά.
>> Αφού σταματήσετε, τραβήξτε χειρόφρενο και δοκιμάστε να ξεκινήσετε με 2η σχέση. Αν ο κινητήρας ανεβάζει στροφές και δεν σβήσει, τότε ο συμπλέκτης πατινάρει και χρειάζεται αντικατάσταση.
Φρένα-τιμόνι
>> Σφύριγμα από τους τροχούς κατά την κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σημαίνει πως τα τακάκια ή/και οι δίσκοι έχουν φθαρεί.
>> Πατώντας απότομα φρένο, το αυτοκίνητο δεν πρέπει να παρεκλίνει της πορείας του και το τιμόνι πρέπει να μένει στην ευθεία.
>> Βεβαιωθείτε ακόμη πως το τιμόνι δεν έχει τζόγο.
Ανάρτηση
>> Ελέγξτε για τυχόν διαρροές λαδιού στα αμορτισέρ.
>> Οι λακκούβες αποσβένονται σωστά, ή το αμάξωμα παρουσιάζει περίεργες πλεύσεις; Αν συμβαίνει το δεύτερο, τα αμορτισέρ χρειάζονται αντικατάσταση.
Εξάτμιση
>> Ζητήστε από τον πωλητή να ανεβάσει στροφές στον κινητήρα με το αυτοκίνητο σταματημένο. Αν από την εξάτμιση βγει:
α) μπλε καπνός, τότε ο κινητήρας καίει λάδι, κάτι που συνεπάγεται κοστοβόρα επισκευή.
β) λευκός καπνός, τότε το μίγμα καυσίμου είναι πολύ φτωχό. Απαιτείται τουλάχιστον ρύθμιση.
γ) μαύρος καπνός, τότε ο κινητήρας μπουκώνει. Μπορεί να είναι από πολύ απλό έως πολύ σύνθετο πρόβλημα.