Νέος ΚΟΚ: Οι 4 παραβάσεις που θα σου στοιχίσουν πολύ ακριβά
Τις επόμενες μέρες το υπουργείο Μεταφορών θα ανακοινώσει τον νέο Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας. Ορισμένες παραβάσεις θα γίνουν τόσο αυστηρές που κανείς δεν θα τολμά να τις κάνει.
- -
- -
Το σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ έχει ήδη προωθηθεί και μέχρι τα Χριστούγεννα αναμένεται να έχει δημοσιοποιηθεί. Όπως επανέλαβε σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ένα από τα βασικά στοιχεία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα είναι η αυστηροποίηση συγκεκριμένων παραβατικών λειτουργιών, απενεχοποιώντας παράλληλα το όχημα που δεν φταίει για την παράβαση.
Οι επικίνδυνες παραβάσεις στις οποίες οι ποινές θα γίνουν εξαιρετικά αυστηρές, καθώς σε αυτές οφείλονται τα πιο σοβαρά δυστυχήματα, είναι οι:
- οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
- παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη
- αντικανονικές προσπεράσεις
- υπερβολική ταχύτητα
Για τις παραπάνω παραβάσεις ο «πέλεκυς της δικαιοσύνης θα
πέφτει βαρύς». Μάλιστα, για την πρόκληση σοβαρού
ατυχήματος ή δυστυχήματος λόγω μιας εκ των τεσσάρων συγκεκριμένων
παραβάσεων, το κυβερνητικό επιτελείο επεξεργάζεται ακόμη και το
ενδεχόμενο μετατροπής της παράβασης σε κακούργημα.
Δείτε επίσης: Τα όρια του αλκοτέστ και τα πρόστιμα
«Η νοοτροπία δεν είναι μόνο να υπάρχει αυστηρό πρόστιμο. Αυτό σίγουρα δίνει ένα μήνυμα. Όμως η δημιουργία μιας διαχρονικής κουλτούρας στην οδήγηση είναι το πιο σημαντικό όλων των θεμάτων. Ο νέος ΚΟΚ που θα δημοσιοποιηθεί το επόμενο διάστημα, απενεχοποιεί το όχημα που δεν φταίει αν γίνει μια παράβαση, ενώ από την άλλη θα αυστηροποιηθούν κάποιες διαδικασίες για παραβατικές λειτουργίες που κάνει ο καθένας μας. Ο συνδυασμός και των δύο, δηλαδή της κουλτούρας και του νέου ΚΟΚ, θα φέρει το αποτέλεσμα που θέλουμε», ανέφερε στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο FM 104,9» ο κ. Παπαδόπουλος αναφέροντας ότι «η οδηγική ασφάλεια είναι μια προτεραιότητα της κυβέρνησης και αποτελεί μια προτεραιότητα του υπουργείου Μεταφορών. Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι κάτι καθοριστικό, είναι σημαντικό όχι μόνο για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται, αλλά και για όλο τον κύκλο της καθημερινότητάς μας».
Μείωση των ατυχημάτων στην Ελλάδα κατά 50% μέχρι το 2030
Εφικτό θεωρεί το στόχο μείωσης των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 ο υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος. «Η μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 είναι εφικτός στόχος. Θέλουμε να μειωθούν τα τροχαία. Πέρα από τις ζωές των ανθρώπων που είναι ανεκτίμητης αξίας, υπάρχει και ένας κύκλος οικονομικός που είναι αβάστακτος. Υπάρχουν παραπληγικοί που ταλαιπωρούνται απίστευτα. Όλη αυτή η διαδικασία μόνο προβληματική για την καθημερινότητά μας μπορεί να είναι».
Τα όρια ταχύτητας στους ελληνικούς δρόμους
Η μείωση των ορίων στους ελληνικούς δρόμους δεν έχει ακόμη αποφασιστεί σύμφωνα με τον κ. Παπαδοπουλο. «Όμως θα μπορεί ο κάθε δήμος να διαβαθμίζει τα όρια ταχύτητας. Ο ΚΟΚ θα βγει σε διαβούλευση, θα ακούσουμε προτάσεις και είναι κάτι που το επόμενο χρονικό διάστημα θα αποφασιστεί. Θα υπάρξει αυστηροποίηση της λογικής του ΚΟΚ, όπου δεν μπορεί κάποιος εσκεμμένα να έχει έναν παραβατικό ρόλο και να λειτουργεί σε βάρος των πολιτών».
Πηγή: ΑΠΕ