Ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ΚΤΕΟ: Το τεράστιο «κενό» του νόμου

Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένα να περνάνε από έλεγχο ΚΤΕΟ, όμως τι γίνεται με τα ηλεκτρικά; Ακολουθούν τον ίδιο κανόνα, και πώς γίνεται ο έλεγχος;

  • -
  • -

Σχεδόν 10.000 έχουν φτάσει να είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνέχεια και μάλιστα οι πωλήσεις τους καταγράφουν συνέχεια νέα ρεκόρ. Δεδομένης της μεγάλης και γρήγορης αύξησης του αριθμού τους, ένας από τους προβληματισμούς που προκύπτουν αβίαστα αφορά τον έλεγχο ΚΤΕΟ.

Είναι υποχρεωμένοι και οι κάτοχοι ηλεκτρικών να τα περνούν από περιοδικό τεχνικό έλεγχο; Ποιες είναι οι προθεσμίες, και τι διαφορές έχει η διαδικασία;

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/b2260d43a13aa30af7c91b233f602701.jpg

Κάθε πότε περνούν ΚΤΕΟ τα ηλεκτρικά, και με ποιές διαφορές;

Αρχικά, πρέπει να πούμε ότι μπορεί τα ηλεκτρικά να κινούνται με ρεύμα, όμως αυτό δεν αναιρεί ότι πρόκειται για αυτοκίνητα, οπότε δεν υπάρχει καμία εξαίρεση. Αυτό σημαίνει ότι ένα καινούριο ηλεκτρικό θα περάσει για πρώτη φορά ΚΤΕΟ 4 χρόνια μετά την ταξινόμησή του, και στη συνέχεια θα περνάει ξανά από έλεγχο κάθε 2 χρόνια.

Σε γενικές γραμμές ο έλεγχος ΚΤΕΟ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ίδιος με τα θερμικά. Δηλαδή οι μηχανικοί θα ελέγξουν την ανάρτηση, τα φρένα, τα ελαστικά, την ευθυγράμμιση των τροχών και κάθε άλλο τομέα, όπως θα έκαναν σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Μοναδική εξαίρεση είναι ο έλεγχος των εκπομπών της εξάτμισης και η έκδοση κάρτας καυσαερίων, από την υποχρέωση της οποίας απαλλάσσονται όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, αφού δεν εκπέμπουν ρύπους.

Δείτε ακόμα: Τα 5 φθηνότερα ηλεκτρικά στην Ελλάδα με το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2

Το κενό ελέγχου στο ΚΤΕΟ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Αν και ο νόμος έχει προβλέψει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην πράξη υπάρχει ένα σημαντικό κενό το οποίο αφορά τον έλεγχο του ηλεκτρικού κυκλώματος υψηλής τάσης. Μιλάμε, δηλαδή, για το κύκλωμα που φροντίζει για τη φόρτιση της μπαταρίας, τη διαχείριση της ενέργειας που αποθηκεύεται εκεί, τη μετάδοση αυτής της ενέργειας προς τον ηλεκτροκινητήρα (ή τους ηλεκτροκινητήρες) που διαθέτει το αυτοκίνητο, αλλά και την άντληση της ενέργειας από την ανάκτηση κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/f537d0cbf841ee1f464fb3a0ac17d475.jpg

Φυσικά, για να μπορέσουν τα ΚΤΕΟ να ελέγχουν το κύκλωμα υψηλής τάσης θα πρέπει να εκπαιδεύσουν κατάλληλα τους ανθρώπους τους, αλλά και να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία και τον εξειδικευμένο προστατευτικό εξοπλισμό, οπότε το πρόβλημα δεν είναι αποκλειστικά νομικό.

Προς το παρόν το πρόβλημα δεν είναι μεγάλο καθώς είναι πολύ λίγα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πλησιάζουν την τετραετία, όμως μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια το πρόβλημα θα γιγαντωθεί απότομα καθώς ήδη από το 2020 οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών άρχισαν να ανεβαίνουν σημαντικά, ενώ σε αυτά προστίθενται και τα ηλεκτρικά που εισάγονται ως μεταχειρισμένα.