Ποιες νέες πινακίδες ΚΟΚ έφεραν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η είσοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην καθημερινότητά μας, οδήγησε στην ανάγκη για δημιουργία νέων πινακίδων σήμανσης. Ποιες και πόσες είναι αυτές; Τι σημαίνει η καθεμία;
- -
- -
Οι πινακίδες σήμανσης που υπάρχουν στον ΚΟΚ ήταν σε μεγάλο βαθμό ίδιες εδώ και πολλά χρόνια, με μικρές μόνο προσθήκες να γίνονται κυρίως με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας και την καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας στους δρόμους.
Ωστόσο, με τον ερχομό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τον ταχύτατο ρυθμό με τον οποίο αυξάνεται το ποσοστό τους στους ελληνικούς δρόμους, προέκυψε η ανάγκη να δημιουργηθούν νέες πινακίδες σήμανσης, καθώς άρχισαν να έρχονται στο προσκήνιο οι διαφορετικές ανάγκες που έχουν τα αυτοκίνητα με μπαταρία.
Οι νέες πινακίδες που δημιουργήθηκαν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι πινακίδες που δημιουργήθηκαν γι’ αυτό το σκοπό είναι τρεις και φέρουν τους εξής κωδικούς. Π-35α, Πρ-19α και Πρ-19β, με την καθεμία να έχει διαφορετική σημασία και λόγο ύπαρξης.
Δείτε ακόμα: Σε ποια περιοχή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκαναν ήδη πιο καθαρό τον αέρα;
Πλησιάζεις σε φορτιστή
Η πρώτη είναι εκείνη με τον κωδικό Π-35α και ανήκει στις πινακίδες Πληροφοριακού χαρακτήρα. Σκοπός της είναι να ενημερώσει τον οδηγό ενός ηλεκτρικού οχήματος ότι πλησιάζει σε κάποιον σταθμό φόρτισης. Ουσιαστικά παίζει ακριβώς τον ίδιο ρόλο με την πινακίδα Π-35 η οποία ενημερώνει τους οδηγούς ότι πλησιάζουν σε πρατήριο υγρών καυσίμων, απλά αφορά σταθμούς φόρτισης. Η απόσταση που μεσολαβεί μέχρι τον φορτιστή αναγράφεται με ξεχωριστή πινακίδα δίπλα, από πάνω ή από κάτω.
Μπορείς να σταματήσεις ή όχι;
Οι πινακίδες Πρ-19α και Πρ-19β ανήκουν στην κατηγορία των πρόσθετων πινακίδων. Η πρώτη σημαίνει ότι στον χώρο ή την περιοχή που ορίζει επιτρέπεται μόνο η παρουσία ηλεκτρικών οχημάτων. Για παράδειγμα αυτή η πινακίδα θα μπορούσε να μπει σε ορισμένα σημεία του κέντρου των πόλεων αν ληφθεί απόφαση ανάλογη με πόλεις του εξωτερικού, οι οποίες στο κέντρο τους επιτρέπουν την παρουσία μόνο ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να μειώσουν τη ρύπανση του αέρα.
Η δεύτερη μπαίνει συνήθως μαζί με κάποια πινακίδα απαγόρευσης, όπως εκείνη που απαγορεύει τη στάση και τη στάθμευση. Αυτό σημαίνει ότι στο σημείο τοποθέτησης δεν μπορεί να κάνει στάση ή να σταθμεύσει κανένα όχημα, εκτός αν είναι ηλεκτρικό. Ένα παράδειγμα τέτοιας χρήσης είναι τα σημεία που υπάρχουν φορτιστές και η περιοχή που είναι μαρκαρισμένη μπροστά τους. Μάλιστα, σε αυτές τις περιπτώσεις ορίζεται ότι για να κάνει στάση ή να σταθμεύσει ένα όχημα δεν αρκεί να είναι ηλεκτρικό, αλλά θα πρέπει να φορτίζει κιόλας. Αν δεν είναι συνδεδεμένο στον φορτιστή ή αν έχει ολοκληρωθεί η φόρτιση, θα πρέπει το όχημα να μη βρίσκεται μέσα στον οριοθετημένο χώρο.
Μελλοντικά, όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνονται ο κανόνας είναι πιθανό να δούμε ακόμα περισσότερες πινακίδες οι οποίες θα αφορούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου.