Η εξαίρεση στον κανόνα - Αυτά τα ηλεκτρικά πληρώνουν Τέλη κυκλοφορίας
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρώνουν Τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα, όμως υπάρχει μία εξαίρεση που αφορά χιλιάδες κατόχους. Ποια είναι αυτή;
- -
- -
Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά κίνητρα υπέρ της ηλεκτροκίνησης, καθώς η κυβέρνηση έχει ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων χωρών σε όλον τον κόσμο. Έτσι, έχουν επιδότηση που φτάνει ή και ξεπερνάει τα 9.000 ευρώ (η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη), παρκάρουν δωρεάν παντού, μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο, έχουν επιπλέον φοροαπαλλαγές για τις εταιρείες σε σχέση με τα θερμικά και φυσικά δεν πληρώνουν Τέλη κυκλοφορίας.
Ωστόσο, υπάρχει μία κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων που εξαιρείται από την απαλλαγή Τελών κυκλοφορίας. Αποτέλεσμα, οι ιδιοκτήτες τους να λαμβάνουν κανονικά ειδοποιητήριο κάθε τέλος τους χρόνου, προκειμένου να πληρώσουν και το ανάλογο ποσό στο κράτος.
Ποια είναι τα ηλεκτρικά που πληρώνουν Τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα;
Μπορεί να φαίνεται αντίθετο στην γενικότερη πολιτική, η οποία ευνοεί ξεκάθαρα την ταχύτατη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, όμως τα ηλεκτρικά φορτηγά και τα ηλεκτρικά λεωφορεία πληρώνουν κανονικά Τέλη κυκλοφορίας, χωρίς να υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την εξαίρεσή τους.
Δείτε ακόμα: Αποκλειστικό: Έτοιμες οι πρώτες θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών στην Ελλάδα!
Όπως διαβάζουμε στο Άρθρο 35 του νόμου 3986/2011 τα Τέλη κυκλοφορίας για τα φορτηγά καθορίζονται με γνώμονα το μικτό βάρος, με βάση τα παρακάτω:
Α' | έως 1.500 κιλά | 75 ευρώ |
Β' | 1.501 έως 3.500 κιλά | 105 ευρώ |
Γ' | 3.501 έως 10.000 κιλά | 300 ευρώ |
Δ' | 10.001 έως 20.000 κιλά | 600 ευρώ |
Ε' | 20.001 έως 30.000 κιλά | 940 ευρώ |
ΣΤ' | 30.001 έως 30.000 κιλά | 1.320 ευρώ |
Ζ' | 40.001 κιλά και άνω | 1.490 ευρώ |
Όσον αφορά τα λεωφορεία, ο καθορισμός του ποσού που πληρώνουν για Τέλη κυκλοφορίας γίνεται με βάση τον αριθμό επιβατών.
Α' | έως 33 | 210 ευρώ |
Β' | 34 έως 50 | 410 ευρώ |
Γ' | 51 και άνω | 510 ευρώ |
Πρέπει να πληρώνουν Τέλη κυκλοφορίας τα ηλεκτρικά φορτηγά και τα ηλεκτρικά λεωφορεία ή όχι;
Όπως βλέπουμε διαβάζοντας αναλυτικά τον νόμο, ο νομοθέτης δεν έχει προβλέψει την ύπαρξη κάποιας εξαίρεσης για υβριδικά, ηλεκτρικά, υδρογόνου ή κάποια άλλη περιβαλλοντικά φιλική κατηγορία οχημάτων.
Τα Τέλη κυκλοφορίας για τα φορτηγά και τα λεωφορεία είναι χαμηλά για διευκόλυνση των επαγγελματιών. Δεδομένου ότι δεν επηρεάζονται προς τα πάνω ανάλογα με τον κυβισμό ή τις εκπομπές ρύπων, ίσως είναι αναμενόμενο σε κάποιο βαθμό να μην επηρεάζονται και προς τα κάτω όταν δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους.
Από την άλλη, όταν είναι ευρέως αναγνωρισμένη η ανάγκη ταχείας μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, θα περιμέναμε να υπάρχει ευνοϊκή αντιμετώπιση των ηλεκτρικών φορτηγών και των ηλεκτρικών λεωφορείων, όπως συμβαίνει και με τα Ι.Χ. Άλλωστε αυτού του είδους τα οχήματα κινούνται σαφώς περισσότερο από τα Ι.Χ και πολλές φορές μέσα στα κέντρα των πόλεων. Ειδικά τα μικρότερα φορτηγά που κάνουν δρομολόγια για ανεφοδιασμό καταστημάτων και τα λεωφορεία όταν γίνεται επίσκεψη σε κάποιο αξιοθέατο και σε αρχαιολογικούς χώρους. Κατά συνέπεια, το όφελος στην ποιότητα του αέρα από τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους θα ήταν πολύ μεγάλο και θα φαινόταν πολύ γρήγορα.