Μπαίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία;
Μετά από μήνες ομηρίας στην αγορά, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έκανε αυτό που έπρεπε να έχει γίνει από την πρώτη στιγμή. Ξεκαθάρισε το καθεστώς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία.
- -
- -
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής είχε βγάλει τον Νοέμβριο του 2023 μία εγκύκλιο η οποία δημιούργησε σύγχυση στην αγορά. Ταυτόχρονα, έβαζε τρικλοποδιά στην πράσινη μετάβαση της χώρας και στις προσπάθειες για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Επιπλέον, εκείνη η εγκύκλιος δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα σε όλους τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και plug in hybrid αυτοκινήτων που μένουν σε νησιά, καθώς και σε όλες τις εταιρείες rent a car που διαθέτουν αυτοκίνητα τέτοιου είδους στην γκάμα τους.
Τι έλεγε η προβληματική εγκύκλιος του Νοεμβρίου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία
Σύμφωνα με εκείνη την εγκύκλιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούσαν να μεταφερθούν με πλοίο, παρά μόνο με παρουσία συνοδού. Αυτό σημαίνει ότι κάποια εταιρεία rent a car δεν μπορούσε να μεταφέρει τα αυτοκίνητά της μαζικά από την ηπειρωτική χώρα, σε κάποιο νησί.
Δείτε ακόμα: Παγιδεύτηκε Tesla σε καράβι στην Ελλάδα λόγω update; Όλη η αλήθεια για το viral post
Επιπλέον, οι κάτοικοι των νησιών που είναι κάτοχοι ηλεκτρικού ή plug in hybrid αυτοκινήτου δεν μπορούσαν να το στείλουν μόνο του για service ή επισκευή, αλλά έπρεπε να το συνοδεύσουν με αποτέλεσμα να αυξάνεται κατακόρυφα το κόστος.
Η νέα εγκύκλιος λύνει το πρόβλημα της μεταφοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοίο
Ευτυχώς οι άνθρωποι του Υπουργείου κατάλαβαν τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούσε εκείνη η εγκύκλιος κι έσπευσαν να επανορθώσουν. Έτσι, προχώρησαν στην έκδοση νέας εγκυκλίου η οποία επιτρέπει την μετακίνηση των ηλεκτρικών και plug in hybrid αυτοκινήτων με πλοίο, θέτοντας απλά κάποιες προϋποθέσεις.
Επιτρέπεται να μπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία - Αυτές είναι οι προϋποθέσεις
Η μοναδική προϋπόθεση για να μπει ένα ηλεκτρικό ή plug in hybrid αυτοκίνητο σε πλοίο είναι το ποσοστό φόρτισης να μην ξεπερνά το 40%. Όσον αφορά τη φόρτιση από κάποια διαθέσιμη πρίζα του πλοίου, η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει ότι αυτό δεν επιτρέπεται.
Η νέα εγκύκλιος προβλέπει και το ενδεχόμενο μεταφοράς ηλεκτρικού ή plug in hybrid αυτοκινήτου που έχει υποστεί ζημιά ή υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο ζημιάς. Συγκεκριμένα η εγκύκλιος αναφέρει «σε περίπτωση ζημιάς με ασάφεια ως προς τη βλάβη ή όχι του συσσωρευτή (μπαταρία), το όχημα δεν θα φορτώνεται και δεν θα μεταφέρεται. Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίζει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει».
Σίγουρα το θέμα της μεταφοράς των αυτοκινήτων που έχουν ζημιά χρήζει περαιτέρω ενασχόλησης, όμως η νέα εγκύκλιος διορθώνει πολλά από τα κακώς κείμενα της προηγούμενης, με κυριότερο την υποχρέωση συνοδού.
Για να δείτε την εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, πατήστε εδώ.