Το λάθος των οδηγών ηλεκτρικών – απαγορεύεται από το νόμο

Η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται πολλά θετικά όπως αυξημένες επιδόσεις, χαμηλότερο κόστος κίνησης και πιο καθαρές μετακινήσεις, όμως υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει και σε ένα σοβαρό λάθος.

  • -
  • -

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλαπλά πλεονεκτήματα όπως καλύτερες επιδόσεις, πολύ οικονομικότερες μετακινήσεις, μηδενικό θόρυβο και φυσικά πλήρη εξαφάνιση των εκπομπών ρύπων.

Βέβαια, η επιλογή χρήσης ή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγεται και μια σχετική προσαρμογή, καθώς υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τα θερμικά, ειδικά στον τρόπο και το χρόνο που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/b42b8cf93cf7a19d6d0cfea8ffa7393a.jpg

Ηλεκτρικά vs θερμικά – Άλλη νοοτροπία ανεφοδιασμού

Στα θερμικά περιμένουμε να πέσει η ένδειξη του καυσίμου, πάμε στο πρατήριο και γεμίζουμε (ή βάζουμε όσο θέλουμε εκείνη τη στιγμή). Αντίθετα, στο ηλεκτρικό φορτίζουμε όποτε έχουμε την ευκαιρία ή στο σπίτι, αν υπάρχει η δυνατότητα.

Δείτε ακόμα: Οι 5 χαμένες ώρες της εβδομάδας, ό,τι πρέπει για φόρτιση ηλεκτρικού

Στο κομμάτι της φόρτισης, δυστυχώς έχουμε δει μερικά περιστατικά που στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν να χαρακτηριστούν αμφισβητήσιμα, ενώ κάποια από αυτά είναι ξεκάθαρα επικίνδυνα.

@larkos.gr Όταν δεν έχεις πάρκινγκ και φορτίζεις από το μπαλκόνι με μπαλαντέζα. #πειραιας #ηκεκτρικο_αυτικινητο #φορτιση #μπαλαντεζα #φορτιση #electriccar #charging ♬ πρωτότυπος ήχος - walkmantheband

 

Ακραία σκηνικά φόρτισης που έχουμε δει στην Ελλάδα

Καλώδιο – μπαλαντέζα που κρέμεται από το μπαλκόνι, αυτοκίνητα παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο τα οποία αποκλείουν τελείως τη χρήση από πεζούς προκειμένου να φτάνει ο φορτιστής ή έστω καλώδιο ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι.

Φυσικά το πιο ακραίο περιστατικό που έχουμε δει ποτέ ήταν στη Θεσσαλονίκη, όπου ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είχε παρκάρει στο πεζοδρόμιο απέναντι από την πολυκατοικία και είχε πετάξει μπαλαντέζα που στηριζόταν στο καλώδιο ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να καταφέρει να φορτίσει από την οικιακή πρίζα.

volkswagen-id.6-crozz-mpalkoni-thessaloniki-fortisi-kalodio-kalwdio-mpalanteza

Φόρτιση ενώ το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο έξω από το σπίτι

Όλα αυτά τα αναφέρουμε επειδή είναι πιθανό ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να θέλει να φορτίσει το αυτοκίνητό του ενώ είναι παρκαρισμένο στο δρόμο. Ωστόσο, αν δεν υπάρχει εγκατεστημένος φορτιστής, αυτή η λύση είναι παράνομη.

Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο ακριβώς έξω από το σπίτι και το καλώδιο είναι απλά ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο, ο ιδιοκτήτης παρανομεί καθώς τα πεζοδρόμια είναι δημόσιος/κοινόχρηστος χώρος και δεν επιτρέπεται κανένας πολίτης να βάζει οποιοδήποτε εμπόδιο σε αυτά.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/95be829865c97506afe8c825f1b31021.jpg

Επιπλέον, ακόμα κι αν κάποιος θεωρήσει ότι θα ξεφύγει από τον έλεγχο π.χ. λόγω θέσης του σπιτιού, υπάρχει περίπτωση να έχει νομικά μπλεξίματα. Αν ένας διερχόμενος σκοντάψει στο καλώδιο και χτυπήσει, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί νομικά εναντίον του ανθρώπου που μένει στο σπίτι ή/και εκείνου που έβαλε το καλώδιο.

Γενικά, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται είτε σε νόμιμους δημόσιους φορτιστές, είτε σε ιδιόκτητο χώρο αν θέλουμε να το κάνουμε στο σπίτι, όπως κλειστό parking ή θέση στην πιλοτή/στο υπόγειο μιας πολυκατοικίας. Αν παρκάρουμε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο, δεν μπορούμε να το φορτίσουμε από το σπίτι.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/737c0bc8c7e73b89bd50f67e98743635.jpg

Επιβάλλεται η επέκταση του δικτύου φόρτισης

Ναι, όλα τα παραπάνω κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην είναι μια επιλογή για όλους, σήμερα, καθώς αποκλείονται όσοι δεν έχουν δικό τους parking, πιλοτή ή κάποιον άλλο χώρο για να βάζουν το αυτοκίνητο, ειδικά αν δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης ούτε στη δουλειά.

Ωστόσο, όσο επεκτείνεται το δίκτυο των δημόσιων φορτιστών αυτό θα αλλάζει, καθώς τα σημεία φόρτισης θα πληθύνουν και θα είναι περισσότερο πιθανό να υπάρχουν κάποια σε κοντινή απόσταση από το σπίτι.

Επιπλέον, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις φόρτισης από το πεζοδρόμιο, όπως συμβαίνει σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Άλλωστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Θα πάρει κάποια χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων το δίκτυο θα βελτιώνεται ώστε τελικά να μπορεί να ικανοποιήσει τους πάντες.