Αγοράζεις μεταχειρισμένο; Τι πρέπει να τσεκάρεις οπωσδήποτε

Βασικοί έλεγχοι μηχανικών μερών – κάποιους τους κάνεις και μόνος σου

  • -
  • -

Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να κρύβει παγίδες. Μια βλάβη ή ένα σοβαρό μηχανικό πρόβλημα που δεν αναφέρει ο πωλητής, είτε σκόπιμα είτε χωρίς να το γνωρίζει ακόμη κι ο ίδιος, θα κοστίσει αρκετά έως υπερβολικά πολλά χρήματα για επισκευή. Γι’ αυτό, επιβάλλεται ένας καλός έλεγχος στα μηχανικά του μέρη.

Όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένο από έμπορο αυτοκινήτων ή αντιπροσωπεία, μπορούμε να ζητήσουμε έγγραφη εγγύηση. Όπως και να έχει, καλό είναι να κάνουμε έναν εξονυχιστικό έλεγχο στα παρακάτω σημεία:

 

Κινητήρας

  • Ελέγξτε (με τον κινητήρα κρύο) τις στάθμες του λαδιού, του υγρού ψύξης, του υγρού φρένων και του υγρού για το υδραυλικό τιμόνι. Όλες θα πρέπει να βρίσκονται κοντά στην ένδειξη «max».
  • Βάλτε μπροστά τον κινητήρα και, αφού ζεσταθεί, ανεβάστε γύρω στις 2.500 στροφές. Δεν πρέπει να ακούγεται κανένας περίεργος μηχανικός θόρυβος.
  • Αν το αυτοκίνητο έχει τούρμπο, τσεκάρετε ότι δεν υπάρχει διαρροή σε αυτό, διαφορετικά είναι πολύ πιθανόν να χρειάζεται επισκευή ή αντικατάσταση.
  • Κάντε μια μικρή βόλτα και δείτε αν ο κινητήρας τραβάει με προθυμία ή αν κάνει κομπιάζει στο πάτημα του γκαζιού και περίεργους θορύβους.

 

Τιμόνι

  • Βεβαιωθείτε πως το τιμόνι δεν έχει τζόγο στην ευθεία.
  • Αν ακούγεται επαναλαμβανόμενος μεταλλικός θόρυβος όταν στρίβετε τερματίζοντας τη διαδρομή του τιμονιού, μάλλον χτυπάει κάποιος μπιλιοφόρος στο σύστημα διεύθυνσης.
  • Αν τερματίζοντας το τιμόνι δεξιά – αριστερά ακούγεται θόρυβος, πιθανότατα χρειάζεται επισκευή η κρεμαγέρα.

 

Κιβώτιο - συμπλέκτης

  • Στην βόλτα που θα κάνετε, τσεκάρετε πως όλες οι σχέσεις του κιβωτίου κουμπώνουν σωστά. Αν όχι, το λιγότερο που χρειάζεται είναι νέο σετ συμπλέκτη – το χειρότερο, επισκευή κιβωτίου.
  • Αφού σταματήσετε, τραβήξτε χειρόφρενο και δοκιμάστε να ξεκινήσετε με 2η σχέση. Αν ο κινητήρας ανεβάζει στροφές και δεν σβήσει, τότε ο συμπλέκτης πατινάρει και χρειάζεται αντικατάσταση.

 

Φρένα

  • Σφύριγμα από τους τροχούς κατά την κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σημαίνει πως τα τακάκια ή/και οι δίσκοι έχουν φθαρεί.
  • Πατώντας απότομα φρένο, το αυτοκίνητο δεν πρέπει να παρεκλίνει της πορείας του και το τιμόνι πρέπει να μένει στην ευθεία.
  • Αν πατάτε φρένο και τρέμει το τιμόνι, είναι στραβές οι δισκόπλακες.

 

Ανάρτηση

  • Ελέγξτε για τυχόν διαρροές λαδιού στα αμορτισέρ.
  • Οι λακκούβες αποσβένονται σωστά στην οδήγηση, ή το αμάξωμα παρουσιάζει περίεργες πλεύσεις; Αν συμβαίνει το δεύτερο, τα αμορτισέρ χρειάζονται αντικατάσταση.

 

Εξάτμιση

Ζητήστε από τον πωλητή να ανεβάσει στροφές στον κινητήρα με το αυτοκίνητο σταματημένο. Αν από την εξάτμιση βγαίνει:

  • μπλε καπνός, τότε ο κινητήρας καίει λάδι, κάτι που συνεπάγεται κοστοβόρα επισκευή.
  • λευκός καπνός, τότε το μίγμα καυσίμου είναι πολύ φτωχό. Απαιτείται τουλάχιστον ρύθμιση.(Σημείωση: το χειμώνα, αν ο κινητήρας είναι κρύος, είναι λογικό να βγαίνει λευκός καπνός από την εξάτμιση μέχρι να ζεσταθεί)
  • μαύρος καπνός, τότε ο κινητήρας μπουκώνει. Μπορεί να είναι από πολύ απλό έως πολύ σύνθετο πρόβλημα.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ