Τι είναι το Μακφέρσον;
Θα το έχεις δει ως McPherson ή MacPherson
- -
- -
Πρόκειται για τον πιο δημοφιλή τύπο ανάρτησης. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα συναντάται κυρίως στους εμπρός τροχούς. Στην ανάρτηση τύπου MacPherson (ή McPherson) το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο μέσα στο ελατήριο. Το αμορτισέρ είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να συγκρατεί το ελατήριο, σχηματίζοντας έτσι το λεγόμενο «γόνατο». Το επάνω μέρος του Μακφέρσον συνδέεται σταθερά με το θόλο του σχήματος, ενώ το κάτω με την πλήμνη του τροχού.
Στα βασικά πλεονεκτήματα της σχεδίασης θα βρει κανείς το ότι δεν
απαιτείται μεγάλος χώρος (κατά το πλάτος του αυτοκινήτου), ότι
είναι εύκολο στην τοποθέτηση του, ότι έχει μικρό βάρος, ενώ πολύ
σημαντικό είναι το ότι δεν επιτρέπει τη μεταβολή της γεωμετρίας της
ανάρτησης. Απαιτεί όμως μεγάλο ύψος, καθώς και χώρο για την
ομοκεντρική τοποθέτηση του ελατηρίου.
Τα γόνατα Μακφέρσον εξέλιξε ο Earle S. MacPherson το 1945-46. Ήταν μηχανικός της Chevrolet και τα χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στα τρία πρωτότυπα Cadet. Ωστόσο το πρότζεκτ ακυρώθηκε και το 1947 ο MacPherson μεταπήδησε στη Ford, η οποία έβγαλε στην παραγωγή το Consul με αυτό τον τύπο ανάρτησης, το 1950. Η λογική της ανεξάρτητης ανάρτησης με γόνατα συναντάται πολύ παλιότερα, σε σχέδια της Fiat από τη δεκαετία του ’20 αλλά και στο προ-πολεμικό Stout Scarab.
Έχεις άγνωστη λέξη; Ψάξε την στο γλωσσάρι του GOCAR πατώντας εδώ
Αλλιώς, στείλε την απορία σου στο editors@gocar.gr και
θα σου απαντήσουμε.