Πώς χρησιμοποιώ το κιτ επισκευής ελαστικού; [video]

Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα δεν διαθέτουν ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής. Ξέρεις πώς να το χρησιμοποιήσεις αν κλατάρει κάποιο ελαστικό σου;

  • -
  • -

Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως τουλάχιστον μια φορά στην οδηγική σου ζωή, θα χρειαστεί να σταματήσεις στην άκρη του δρόμου λόγω κλαταρισμένου ελαστικού. Αν έχεις ρεζέρβα ανάγκης, η διαδικασία είναι γνωστή και δεν απαιτεί πολύπλοκες διαδικασίες, αρκεί βέβαια να διαθέτεις τα κατάλληλα εργαλεία, και... τη διάθεση.

Πολύ συχνά, όμως, στα καινούργια αυτοκίνητα ο εφεδρικός τροχός απουσιάζει. Έχει αντικατασταθεί από το κιτ επισκευής: ένα σύνολο εξαρτημάτων που έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν άμεση και γρήγορη επισκευή ενός τρύπιου ελαστικού, χωρίς να κλέβουν όγκο από τον χώρο αποσκευών. Δεν απαιτείται σήκωμα του αυτοκινήτου με γρύλο, και όλη η δουλειά πραγματοποιείται σε περίπου 10 λεπτά. Αρκεί να ακολουθήσουμε τα απλά βήματα της χρήσης ενός τέτοιου κιτ.

Πού είναι τοποθετημένο το κιτ επισκευής

Συνήθως το συναντάμε αποθηκευμένο κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών ή σε κάποια από τις πλαϊνές θήκες που υπάρχουν στο πορτμπαγκάζ. Όποιος αγνοεί την ύπαρξή του, ας έχει κατά νου πως θυμίζει μικρό βαλιτσάκι εργαλείων, το οποίο στο πάνω τμήμα διαθέτει μετρητή πίεσης αέρα (μπαρόμετρο) και εικόνες που αναγράφουν οδηγίες χρήσης. Περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό συμπιεστή αέρα, μια φιάλη με το ειδικό σφραγιστικό υγρό και αυτοκόλλητα προειδοποίησης.

tire

Ποιες κινήσεις κάνω για να φουσκώσω το ελαστικό

Το κιτ επισκευής είναι πανεύκολο στη χρήση του. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αποτελεί μια προσωρινή λύση, μέχρι την κανονική επισκευή του ελαστικού σε βουλκανιζατέρ. Καθώς και ότι δεν βοηθά σε περίπτωση που έχει κοπεί το λάστιχο, ή όταν η τρύπα είναι μεγαλύτερη των 6 χλστ. Ουσιαστικά, κάνει δουλειά σε κλατάρισμα από καρφί ή βίδα.

Αν το ελαστικό χάσει αέρα, βγάζω το κιτ επισκευής, ελέγχω ότι δεν έχει λήξει και βρίσκω που ακριβώς είναι η τρύπα στο λάστιχο. Μετακινώ το όχημα, έτσι ώστε να περιστραφεί ο τροχός έως ότου το σημείο της τρύπας να είναι ψηλότερα. Αφαιρώ τη βαλβίδα του ελαστικού και συνδέω το στεγανωτικό υλικό στο κομπρεσέρ αέρα. Θέτω σε λειτουργία τον συμπιεστή, έτσι ώστε η πίεση του αέρα να στείλει το στεγανωτικό υλικό στο εσωτερικό του ελαστικού. Έχω το νου μου στον μετρητή, έως ότου η πίεση και το ειδικό υγρό φθάσει στα επιθυμητά από τον κατασκευαστή όρια.

tire kit

Διαβάστε επίσης: Γιατί τα καινούργια αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα;

Αν η τρύπα είναι μικρή, το υγρό θα την καλύψει πλήρως. Αφού φουσκώσει το ελαστικό, αφαιρώ το κιτ από τη βαλβίδα, μαζεύω το μπουκαλάκι που περιείχε το στεγανωτικό υλικό και εκκινώ το αυτοκίνητο. Κάνω 4-5 km στον δρόμο και σταματάω για να τσεκάρω πως το ελαστικό δεν έχει χάσει αέρα. Αν όλα πάνε κατ΄ευχήν συνεχίζω τη διαδρομή μου.

Δεν υπερβαίνω τα 80 km/h και αναζητώ το πιο κοντινό βουλκανιζατέρ. Το ελαστικό που έχει κλατάρει χρειάζεται επισκευή από μηχανικό, αφού το κιτ επισκευής είναι απλώς μια λύση ανάγκης. Τέλος, δεν ξεχνάω να αντικαταστήσω το μπουκαλάκι με το στεγανωτικό υλικό με ένα καινούριο, για την επόμενη φορά που θα το χρειαστώ!

Παρακολουθήστε εδώ ένα video με βασικές οδηγίες χρήσης του κιτ επισκευής. Μπορεί να είναι της Toyota, όμως η διαδικασία είναι επί της ουσίας η ίδια, και στα αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών: