Πώς θα καταλάβεις ότι το αυτοκίνητό σου θέλει επειγόντως service!
Η τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου μας αποτελεί κεφάλαιο ζωτικής σημασίας για την αξιοπιστία του. Ποιες ενδείξεις δεν πρέπει ποτέ να αγνοήσετε;
- -
- -
Πολλές φορές, ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας φροντίζει ώστε να μας στέλνει διάφορα «μηνύματα» για τη συντήρησή του. Δεν εννοούμε με τον παραδοσιακό τρόπο των ενδεικτικών λυχνιών και της υπενθύμισης για επίσκεψη σε συνεργείο, αλλά διαφορετικές ενδείξεις που καθιστούν ξεκάθαρο ότι ήρθε η ώρα για service. Φυσικά, όπως λέμε πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται με βάση το πρόγραμμα που ορίζει ο κατασκευαστής ή και ακόμα νωρίτερα και όχι κατόπιν μιας βλάβης.
Άλλωστε, αν περιμένουμε να χαλάσει για να επισκεφτούμε το συνεργείο, στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν προκληθεί κι άλλες ζημιές που πολλές φορές, κοστίζουν ακριβά. Ποια είναι λοιπόν τα «μηνύματα» που ποτέ δεν πρέπει να αγνοούμε και αποτελούν ξεκάθαρα… σημάδια για service; Ας δούμε τα 4 βασικότερα:
1) Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
Ένας ασυντήρητος κινητήρας έχει σημαντικά περισσότερες τριβές και ένα από τα αποτελέσματα, είναι η μεγαλύτερη «δυσκολία» να λειτουργήσουν τα κινούμενα μέρη του. Το αυξημένο φορτίο οδηγεί σε περισσότερη κατανάλωση καυσίμου από το συνηθισμένο. Μια επίσκεψη στο συνεργείο για έναν καλό έλεγχο θα επαναφέρει το μοτέρ και η κατανάλωση θα επιστρέψει στο φυσιολογικό πλαίσιο.
2) Χειρότερες επιδόσεις
Σε συνέχεια της αυξημένης κατανάλωσης, αν έχετε αμελήσει το κομμάτι της συντήρησης θα παρατηρήσετε και μειωμένες επιδόσεις. Ο κινητήρας δεν θα έχει την ίδια «σπιρτάδα» που είχε πριν και θα αργεί σημαντικά περισσότερο στην ανταπόκρισή του όταν πατάτε το γκάζι. Μερικά κομπιάσματα και η απροθυμία του να ανεβάσει στροφές, αποτελούν μερικά ακόμη ενδεικτικά ότι πρέπει να σπεύσετε στο συνεργείο.
Δείτε ακόμα: 5 εργασίες συντήρησης που μπορείς να κάνεις μόνος σου
3) Αυξημένος θόρυβος
Όλοι γνωρίζουμε τον ήχο του αυτοκινήτου που οδηγούμε καθημερινά. Μερικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν όμως, τον αλλάζουν και τον κάνουν πιο έντονο, τραχύ και μεταλλικό. Αν λοιπόν παρατηρήσετε κάτι τέτοιο, τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μη χρησιμοποιείτε το όχημα και να το πάτε στο συνεργείο το συντομότερο δυνατό. Ποτέ δεν μπορείτε να ξέρετε τι είναι αυτό που ακούγεται, για αυτό καλύτερα να αναλάβει δράση ο μηχανικός.
Διαβάστε επίσης: Πόσο κοστίζει το ΚΤΕΟ; Τι πρόστιμο πληρώνω αν χάσω την προθεσμία;
4) Κοψίματα – ρετάρισμα
Ο κινητήρας στο αυτοκίνητό μας λειτουργεί με την καύση ενός συγκεκριμένου μείγματος αέρα – καυσίμου. Αν παρατηρούμε ότι σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών, το μοτέρ διστάζει να ανεβάσει ή κάνει μικρές διακοπές, θα πρέπει να οδηγούμε ήρεμα και να το πάμε σύντομα στο συνεργείο. Πιθανότατα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου ή στα ρεύματα (μπουζί – πολλαπλασιαστές). Άλλη πιθανή αιτία μπορεί να είναι ο αισθητήρας μάζας αέρα (MAF).