Ποιοι χρήστες της Αττικής Οδού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν e-Pass;

Το e-Pass προσφέρει ταχύτητα, ευκολία και οικονομία στους χρήστες, όμως υπάρχει μία κατηγορία που δεν μπορεί να το έχει. Ποια είναι αυτή και γιατί;

  • -
  • -

Όποιος μετακινείται στην Αττική Οδό με χρήση του e-Pass έχει βιώσει την άνεση, την ευκολία και την ταχύτητα που μπορεί να σου προσφέρει η χρήση του, με αποτέλεσμα όποιος ζήσει αυτή την εμπειρία να μη θέλει να επιστρέψει στην κλασική μέθοδο πληρωμής μέσω του γκισέ.

Ειδικά σε στιγμές όπου η κυκλοφορία είναι αυξημένη, το να μη σταματήσεις στην ουρά που έχει δημιουργηθεί αλλά να συνεχίσεις την πορεία σου, απλά μειώνοντας ταχύτητα για μερικά δευτερόλεπτα, μπορεί να σου γλιτώσει πολλά λεπτά. Μάλιστα αν χρησιμοποιείς την Αττική Οδό από δύο φορές την ημέρα και πάνω, το όφελος ίσως να ξεπερνάει και τη μία ώρα.

Αυτή τη στιγμή μπαίνοντας στη σελίδα της Αττικής Οδού θα δούμε ότι το e-Pass διατίθεται για όλες τις κατηγορίες οχημάτων με μία εξαίρεση. Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα υπάρχει η ακόλουθη φράση «Η ηλεκτρονική συσκευή e-PASS χρησιμοποιείται αποκλειστικά από Ι.Χ. και μικρά εμπορικά οχήματα με ύψος μικρότερο από 2,70 μέτρα. Δεν επιτρέπεται η χρήση της από δίκυκλα για λόγους οδικής ασφάλειας».

diodia-varimpompi

Οπότε τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος οδηγεί μοτοσυκλέτα και για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η εξαίρεση;

Όποιος οδηγεί μοτοσυκλέτα και θέλει να απολαμβάνει την έκπτωση που συνεπάγεται η χρήση του e-Pass, θα πρέπει να κάνει αίτηση για να εκδοθεί «Κάρτα Λογαριασμού» η οποία εντάσσεται στο πρόγραμμα «ΜΟΤΟ». Με τη χρήση της ο κάτοχος θα έχει την έκπτωση αλλά όχι το χρονικό όφελος, καθώς θα πρέπει να περνάει από τα γκισέ.

Δείτε ακόμα: Χάρτες Google: Τιμές διοδίων, φανάρια, Stop και άλλα νέα χαρακτηριστικά

Σχετικά με τους λόγους οδικής ασφάλειας που αναφέρει η Αττική Οδός, θα πρέπει να αναλογιστούμε το εξής. Υπάρχει περίπτωση κάποια στιγμή ο πομποδέκτης του e-Pass να μη λειτουργήσει, λόγω τεχνικού προβλήματος, λόγω μη επαρκούς υπολοίπου, λόγω μεγαλύτερης από το προβλεπόμενο ταχύτητας ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Σε αυτή την περίπτωση η μπάρα δε θα σηκωθεί και εκεί υπάρχουν δύο επικίνδυνες περιπτώσεις. Η μία είναι ο αναβάτης να μην προλάβει να φρενάρει και να χτυπήσει στην μπάρα, ενώ η δεύτερη είναι να προλάβει να φρενάρει ο ίδιος αλλά να μην κάνει το ίδιο κάποιο αυτοκίνητο που μπορεί να βρίσκεται εκείνη τη στιγμή πίσω του.

attiki-odos-e-pass-epass

Οπότε, προκειμένου να αποφευχθεί αυτός ο κίνδυνος τόσο η Αττική Οδός, όσο και όλοι οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, έχουν αποφασίσει να μην προσφέρουν ηλεκτρονικές διελεύσεις στα δίκυκλα.

Φυσικά κάποιος μπορεί να έχει ένα e-Pass και να το χρησιμοποιεί για να περνάει από την αντίστοιχη λωρίδα, όμως αυτό αφενός δε συστήνεται για λόγους ασφαλείας και αφετέρου η χρέωση θα είναι εκείνη του αυτοκινήτου. Εναλλακτικά, αν έχει το e-Pass και θέλει να το χρησιμοποιήσει νόμιμα, μπορεί να περάσει από το γκισέ, να το δώσει στον/στην υπάλληλο και εκείνος/εκείνη να αφαιρέσει το ποσό που αντιστοιχεί στα δίκυκλα.

Συμφωνείτε με τη νοοτροπία της Αττικής Οδού και των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων ή θεωρείτε ότι θα έπρεπε να δοθεί η επιλογή στους αναβάτες, ώστε να αποφασίσουν μόνοι τους τι θέλουν να κάνουν.