Βενζίνη ή diesel; Ένας οδηγός για να βρεις τι σου ταιριάζει
Αυτοκίνητο με πετρέλαιο ή βενζίνη; Τι είναι καλύτερο; Η χρήση κάθε οδηγού είναι εκείνη που δίνει την τελική απάντηση, οπότε ας δούμε τι ταιριάζει καλύτερα στον καθένα!
- -
- -
Στην αναζήτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου, πολλοί αγοραστές θα βρεθούν στο δίλημμα βενζίνη vs diesel. Πρόκειται για δύο ιδιαίτερα διαδεδομένους τύπους καυσίμων, με πολλά χρόνια στην αγορά, που κερδίζουν και σήμερα μεγάλη μερίδα του κοινού, χάρη στα αποδεδειγμένα πλεονεκτήματά τους. Προσφέρουν γρήγορο ανεφοδιασμό και πολλά χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ μπορείς να βρεις καύσιμο ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της χώρας.
Μεταξύ των δύο, όμως, πώς επιλέγει κάποιος ποιο καύσιμο είναι το πιο κατάλληλλο για εκείνον;
Καινούργιο αυτοκίνητο με βενζίνη ή diesel;
Δεν υπάρχει «λάθος» επιλογή στο δίλημμα πετρέλαιο ή βενζίνη. Υπάρχει απλώς, η πιο ταιριαστή επιλογή για τον καθένα! Ένας γενικός κανόνας λέει ότι εκείνοι που κάνουν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, είναι καλύτερα να αγοράσουν diesel. Το diesel πραγματικά δεν έχει αντίπαλο σε συνθήκες ταξιδιού, αφού στις μεγάλες αποστάσεις ο πετρελαιοκινητήρας βρίσκεται στο στοιχείο του!
Οι σύγχρονοι turbodiesel κινητήρες προσφέρουν πλούσια ροπή από τις χαμηλές στροφές. Συχνά συνδυάζονται με μακριές σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, οπότε στον αυτοκινητόδρομο το μοτέρ γυρίζει με λίγες στροφές, εντός του πεδίου ιδανικής λειτουργίας του. Τα πλεονεκτήματα είναι η ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου, ο λιγοστός θόρυβος και οι μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η αυτονομία με ένα ντεπόζιτο μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 1.000 χιλιόμετρα!
Αν κάνω λίγα χιλιόμετρα ετησίως, αξίζει το diesel;
Χωρίς αμφιβολία, το diesel πλεονεκτεί σημαντικά στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, σε όλες τις συνθήκες. Συνυπολογίζοντας ότι το ίδιο το καύσιμο είναι περίπου 0,10 €/λίτρο φθηνότερο από τη βενζίνη, το καθημερινό κόστος μετακίνησης μειώνεται σημαντικά. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι συνήθως λίγο ακριβότερες από τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες, όμως η στιγμή που ο αγοραστής θα κάνει απόσβεση της διαφοράς, χάρη στα λιγότερα έξοδα κίνησης, δεν αργεί. Το πότε θα γίνει, φυσικά εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που διανύει. Ωστόσο, πολλοί είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν λίγα παραπάνω χρήματα κατά την αγορά του οχήματος, για να απολαμβάνουν ένα αυτοκίνητο με χαμηλότερη κατανάλωση καθημερινά, για όσα χρόνια παραμείνει στην κατοχή τους.
Για να δούμε πώς μεταφράζεται η διαφορά κατανάλωσης σε νούμερα, θα χρησιμοποιήσουμε δύο εκδόσεις του νέου Peugeot 308. Η Peugeot επενδύει στο diesel, προσφέροντας όλα τα αυτοκίνητα της γκάμας της με αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες. Το νέο, diesel 308 1.5 BlueHDi με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και 130 ίππους στην έκδοση Allure, είναι 1.000 € ακριβότερο απ' ό,τι το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 130 ίππων, και επίσης αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο. Όμως, ο 1.5 BlueHDi καίει κατά μέσο όρο 4,3 λίτρα diesel ανά 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα, ο βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech χρειάζεται 5,7 λίτρα για την ίδια απόσταση. (μετρήσεις WLTP)
Με μέση τιμή βενζίνης σήμερα 1,82 €/lt, και μέση τιμή πετρελαίου 1,72 €/lt, το όφελος από τη χρήση diesel είναι περίπου 30 € ανά 1.000 χιλιόμετρα. Έτσι, τα 1.000 € της διαφοράς τιμής δεν χρειάζονται περισσότερα από 30.000 χιλιόμετρα για να καλυφθούν. Επιπλέον, ο παραπάνω υπολογισμός γίνεται με τις εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης των δύο αυτοκινήτων, ομως η πείρα μας έχει δείξει ότι στα diesel μοντέλα ο οδηγός μπορεί να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλό επίπεδο, κοντά στις εργοστασιακές μετρήσεις, πιο εύκολα απ' ό,τι στα βενζινοκίνητα. Οπότε, στην πράξη η απόσβεση είναι πιθανό να γίνει ακόμη νωρίτερα!
Βενζίνη ή diesel; Η αιώνια διαμάχη
Συνοψίζοντας, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το πετρέλαιο είναι η ιδανική λύση για χαμηλά έξοδα μετακίνησης, ειδικά για εκείνους που καλύπτουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις ή πραγματοποιούν συχνά ταξίδια. Όσο περισσότερα χιλιόμετρα καλύπτονται ετησίως, τόσο πιο γρήγορα θα έρθει η απόσβεση του έξτρα κόστους, συγκριτικά με ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης, ενώ με τον καιρό ο οδηγός θα παρατηρήσει ότι τα έξοδα καυσίμου είναι εντυπωσιακά χαμηλά, για ένα premium και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο όπως το Peugeot 308.
Στα αδιαπραγμάτευτα πλεονεκτήματά του, συγκαταλέγεται και το κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8 που αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων BlueHDi. Πρόκειται για ένα κιβώτιο προσεκτικά μελετημένο ώστε να αναδεικνύει τις καλύτερες πτυχές του diesel κινητήρα, διατηρώντας τη λειτουργία του στο ιδανικό φάσμα. Το όφελος στην κατανάλωση είναι μεγάλο, αλλά και στην άμεση παροχή της πλούσιας ροπής. Ο οδηγός αισθάνεται το αυτοκίνητο να επιταχύνει αβίαστα ακόμη και από τις χαμηλές στροφές, με εξαιρετική απόκριση και μηδενική υστέρηση, κάτι που αποδεικνύει την απρόσκοπτη συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου.