Πότε πρέπει να τραβήξω το χειρόφρενο εν κινήσει;
Εκτός από τη συγκράτηση του αυτοκινήτου όταν είναι παρκαρισμένο, το χειρόφρενο ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί και εν κινήσει - γι' αυτό ονομάζεται και φρένο έκτακτης ανάγκης.
- -
- -
Το σύστημα πέδησης έχει ζωτική σημασία σε κάθε είδους κατασκευή και φυσικά στο αυτοκίνητο. Μία από τις περιπτώσεις που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως… «εφιάλτης» για τον οδηγό είναι αυτή που τα φρένα του οχήματος παρουσιάσουν πρόβλημα. Το ερώτημα σε αυτή την περίπτωση είναι κατά πόσο η χρήση του χειρόφρενου θα μπορούσε να αποτελέσει μία λύση για να σταματήσει κανείς με ασφάλεια.
Δείτε ακόμη: Ποια ηλεκτρικά χάνουν περισσότερη αυτονομία στο κρύο;
Στο απεχθές σενάριο που εμφανιστεί πρόβλημα στα φρένα, υπό συνθήκες το χειρόφρενο θα μπορούσε να βοηθήσει. Καταρχήν, αν διαπιστώσουμε ότι έχουμε «χάσει» το πεντάλ του φρένου μία πιθανή εξήγηση είναι η απώλεια της πίεσης στο υδραυλικό σύστημα. Με δεδομένο ότι το χειρόφρενο λειτουργεί με ντίζες, αυτό σημαίνει πως θα είναι εφικτή η χρήση του. Αν το χρησιμοποιήσουμε, το πρώτο που θα συμβεί είναι το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, με τους οποίους και είναι συνδεδεμένο. Αν κινούμαστε με χαμηλή ταχύτητα κοντά στα 50 km/h, το αυτοκίνητο είναι πιθανό να ακινητοποιηθεί χωρίς πρόβλημα.
Αν όμως τα χιλιόμετρα στο κοντέρ είναι αρκετά περισσότερα, τότε είναι πολύ πιθανό το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών να προκαλέσει απώλεια του ελέγχου και να προκληθεί ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε. Στην περίπτωση του ηλεκτρικού χειρόφρενου, αυτό που ακολουθεί είναι μία σταδιακή και άκρως φιλική επιβράδυνση έως ότου το όχημα ακινητοποιηθεί εντελώς.
Σε κάθε περίπτωση, η άσκοπη χρήση του χειροφρένου δεν συνιστάται!