Δίπλωμα αυτοκίνητου: Γιατί εξετάζεσαι στην οπισθογωνία, αφού είναι παράνομη;
Στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης, ο υποψήφιος θα πρέπει να ολοκληρώσει τη διαδικασία της οπισθογωνίας, η οποία βάσει του ΚΟΚ, απαγορεύεται. Γιατί συμβαίνει αυτό;
- -
- -
Η διαδικασία έκδοσης του διπλώματος οδήγησης είναι… πολυσυζητημένη στην Ελλάδα, για διάφορους λόγους. Ένας από αυτούς είναι ο τρόπος που εξετάζονται οι υποψήφιοι οδηγοί. Ελάχιστα είναι τα πραγματικά εφόδια που λαμβάνουν από την εκπαίδευση για την έκδοση άδειας οδήγησης και θα πρέπει να καλύψουν αρκετά χιλιόμετρα στις πραγματικές συνθήκες για να μάθουν πραγματικά να οδηγούν. Αντί να επενδυθεί χρόνος σε πραγματικά σημαντικές γνώσεις, λοιπόν, οι εξεταζόμενοι θα πρέπει να περάσουν τη διαδικασία της οπισθογωνίας στην πρακτική εξέταση.
Γιατί εξεταζόμαστε για την οπισθογωνία αφού απαγορεύεται;
Όπως γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί (ελπίζουμε), η οπισθογωνία απαγορεύεται με βάση τον ΚΟΚ. Οι ειδικοί που έχουν σχεδιάσει το πρόγραμμα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών ωστόσο, έκριναν ότι είναι απαραίτητη η ένταξή της στις εξετάσεις, καθώς η απροβλημάτιστη ολοκλήρωσή της αποδεικνύει μέρος της ικανότητας των οδηγών. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ένας οδηγός που κρατάει με επιτυχία το όχημα πολύ κοντά στο πεζοδρόμιο και καταφέρνει, κάνοντας όπισθεν, να στρίψει 90 μοίρες δίχως να ακουμπήσει το κράσπεδο ή να απομακρυνθεί πολύ από αυτό, είναι ικανός να υπολογίσει με επιτυχία την ακριβή θέση του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα.
Δείτε ακόμη: Μέχρι πόσα λάθη επιτρέπεται να κάνεις στα «σήματα»;
Στη θεωρία αυτό δεν είναι λάθος, όμως θα υπήρχαν πολλοί, πιο αποτελεσματικοί και… νόμιμοι τρόποι προκειμένου να εξεταστεί ο οδηγός. Επίσης, προηγούνται πολλές βασικές μορφές εκπαίδευσης της οδήγησης πριν αξιολογηθεί κάποιος στην οπισθογωνία, οι οποίες δεν διδάσκονται καν. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στη σωστή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ή τον χειρισμό του οχήματος σε ακραίες συνθήκες. Οι εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης στην Ελλάδα είναι παντελώς απαρχαιωμένες και δεν δίνουν καμία πληροφορία για την αρμονική συνύπαρξη του οδηγού με τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης που πλέον συνοδεύουν κάθε αυτοκίνητο. Αυτό και μόνο, είναι τεράστιο… φάουλ!