Άναψε το λαμπάκι για Service: Πότε πρέπει να πάω στο συνεργείο;
Το αυτοκίνητο πρέπει να συντηρείται τακτικά και σύμφωνα με όσα ορίζει ο κατασκευαστής. Πόσο όμως μπορώ να καθυστερήσω το service για να μην έχω προβλήματα;
- -
- -
Για να κινείται ένα αυτοκίνητο με ασφάλεια, χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα και τυχόν δυσλειτουργίες, απαιτείται να συντηρείται τακτικά. Κάθε κατασκευαστής ορίζει συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων και χρονικού διαστήματος για την πραγματοποίηση κάθε service.
Στα νέας γενιάς οχήματα, το ίδιο το αυτοκίνητο υποδεικνύει στον οδηγό πότε ακολουθεί το επόμενο service. Αντίθετα, στα παλαιότερα, η αντιπροσωπεία ή το συνεργείο που το παρακολουθεί αναγράφει στο βιβλίο συντήρησης πότε πρέπει να γίνει το επόμενο service.
Ανάλογα το μοντέλο και τι ορίζει ο κατασκευαστής, τα service γίνονται συνήθως κάθε 1 ή 2 χρόνια και κάθε 15.000 ή 20.000 χλμ. Στα περισσότερα ΙΧ, μόλις φθάσει εκείνη η ώρα, θα εμφανιστεί στον πίνακα οργάνων η σχετική ένδειξη, προκειμένου ο κάτοχος να κλείσει ραντεβού για αλλαγή λαδιών, φίλτρων, μπουζί και ούτε καθεξής.
Πόσο μπορώ να αργήσω να πάω το αυτοκίνητο για service
Όταν έρθει η στιγμή του service, υπάρχει περίπτωση να λείπετε διακοπές ή ο χρόνος σας να είναι περιορισμένος ή να μην σας το επιτρέπουν τα οικονομικά σας και θέλετε να το καθυστερήσετε. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει λόγος πανικού.
Το προγραμματισμένο service μπορεί να καθυστερήσει για κάποιο χρονικό διάστημα χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο το αυτοκίνητο. Ακόμη και η ίδια η αντιπροσωπεία, αν επικοινωνήσετε μαζί της, θα σας ενημερώσει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αρκεί βέβαια ο χρόνος της καθυστέρησης να μην ξεπεράσει τον 1 μήνα και το αυτοκίνητο να μην διανύσει πάνω από 1.000 χλμ.
Τι θα συμβεί αν δεν πάω για την συντήρηση
Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται και κανείς δεν γνωρίζει ποιες ενδεικτικές λυχνίες θα ανάψουν στο καντράν. Ένας ασυντήρητος κινητήρας έχει σημαντικά περισσότερες τριβές, με λιπαντικά, φίλτρα και υγρά να παρουσιάζουν μειωμένη απόδοση. Επίσης, δεν αποκλείεται να προκύψει και ζημιά σε βασικά όργανα, όπως στο κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου ή στα ρεύματα (μπουζί – πολλαπλασιαστές) ή στον αισθητήρα μάζας αέρα (MAF), γεγονός που θα στοιχίσει πολύ ακριβά.
Διαβάστε επίσης: Τα κρυφά έξοδα ενός αυτοκινήτου: Πόσο σε επιβαρύνει συνολικά;
Οπότε, όταν έρθει η ώρα για service, καλό είναι να γίνεται με βάση το πρόγραμμα που ορίζει ο κατασκευαστής ή και ακόμα νωρίτερα και όχι κατόπιν μιας βλάβης.